Serriøst, hva kom først?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Høna eller egget? Hva skal man svare når ett barn spørr??

Hehe det er jo et evighetsspørsmål:p er desverre ikke noe fasitsvar:p høna må ha vært egg for å bli høne, men høna må jo ha vært til for at egget skal lages:p

Høna har ikke alltid vært en høne hvis man tror på vitenskap, der har vi alle vært mikroorganismer. Så jeg vil si høna ;)

Det byr jo på filosofering og ikke et fasitsvar ;)

Personlig mener jeg egget - jeg tenker det er nærmere microorganismer enn ei ferdig høne.

Akkurat der er skapelsen ganske grei. :p Gud skapte høna og hanen, schmack, der kom egget. :p
Enig med denne :P Skapte dyr og mennesker. 1 av hvert kjønn :P

husk at egget fantes lenge før høna. For det er ikke bare høner som legger egg. Dinosaurene la egg, og det var nok ingen høner rundt omkring på den tiden. Så jeg vil si at Egget kom først :)

• Liker
Reactions: BMC
husk at egget fantes lenge før høna. For det er ikke bare høner som legger egg. Dinosaurene la egg, og det var nok ingen høner rundt omkring på den tiden. Så jeg vil si at Egget kom først :)
Enig.
På et eller annet tidspunkt skjedde det en mutasjon i egget, som klekket noe litt annerledes. Litt kortere hals, litt mindre vinger. Mutasjonene som over lengre tid fører til nye arter skjer i egget/mors liv, så svaret er egentlig ganske åpenbart.
Nei, en dinosaur la ikke et egg som klekket til en høne, men knøttsmå forandringer fra generasjon til generasjon førte til høna.

• Liker
Reactions: BMC
Enig.
På et eller annet tidspunkt skjedde det en mutasjon i egget, som klekket noe litt annerledes. Litt kortere hals, litt mindre vinger. Mutasjonene som over lengre tid fører til nye arter skjer i egget/mors liv, så svaret er egentlig ganske åpenbart.
Nei, en dinosaur la ikke et egg som klekket til en høne, men knøttsmå forandringer fra generasjon til generasjon førte til høna.
Akkurat slik jeg tenker også :)

Enig.

jeg sier ikke at dinosaurene fikk høne barn, men at egget har eksistert lenger enn høna. For det er ikke bare (tro det eller ei) ikke bare høner som legger egg.

jeg sier ikke at dinosaurene fikk høne barn, men at egget har eksistert lenger enn høna. For det er ikke bare (tro det eller ei) ikke bare høner som legger egg.

Men da kan vi jo like gjerne si hva kom først, den første eggleggende skapningen eller egget. Like vanskelig å svare på det.

avstemning ønskes. Let the majority decide, make the revolution now!!! :-p

Jeg velger å tro at Gud skapte høna og hanen, også kom egget :D

Er ikke et evighetsspørsmål. Høna kom først!! Enkelt og greit. Hvorfor? Fordi høna har fulgt evolusjonen og utviklet seg til å bli en høne, som til slutt la egg! :D leste en god rapport om dette for en haug av år siden:)

Back
Topp