Seriøst, orker ingenting!

Trillian87

Forelsket i forumet
Idag er en av mange dager der jeg bare ligger på sofaen og såvidt orker å stå på bena! Med første merket jeg såvidt at jeg var gravid de første 12 ukene, litt uggen innimellom.. Men dette tar kaka! Er bare trøtt og sliten hele tiden! Noen dager har jeg energi, men mesteparten er jeg bare sofagris! Flere enn som har det sånn? Jeg er sykemeldt nå frem til 12 uker og deretter svangerskapspenger. Kan ikke holde på sånn som dette så mye lenger, kommer til å bli deprimert! Og er i tillegg livredd for første time hos jordmor og ultralyd på torsdag, tenker hele tiden at det ikke kommer til å være noe inni magehulen[emoji174]

Samme her, er helt kake hele dagen. Jeg sover gjerne 10t pr natt og 2t på sofaen på ettermiddagen. Jeg har heldigvis mulighet til dette fordi jeg er hjemmestudent, takk og lov for det for jeg aner ikke hvordan jeg skulle klart å jobbe med denne trettheten. Men det går virkelig ut over skolearbeidet...

Merker at jeg er mer daff de dagene jeg er kvalm, så håper at når kvalmen forsvinner så får jeg litt mer overskudd tilbake.

Jeg hadde det på samme måte, det var en helt ny måte å være sliten på som ikke ligner noe annet :silent
Fikk ikke gjort husarbeid, trent, klarte bare å ligge på sofaen og spise karbohydrater etter jobb. Hadde avtale med sjefen min om at jeg fikk gå hjem når jeg ikke hadde møte/undervisning (vi har bundet tilstedeværelse).

Men da jeg begynte å nærme meg uke 12, begynte det å bli bedre! I dag er første dagen jeg har vært på jobb (12+2) og følt meg som vanlig - det er helt fantastisk å være seg selv igjen :D

Føler meg helt ubrukelig som bare ligger på sofaen når alt flyter rundt meg og mye skulle vært gjort [emoji21]

Sånn har jeg det og.. ble sykemeldt 50% så istedenfor å gå 7 døgn på vakt denne uka slipper jeg unna med 3,5ish..
får se Åssen det går.. [emoji85]

Jeg har hatt det sånn siden uke 6...er nå 12+5 og har fortsatt like lite energi. Noen dager er bedre enn andre da, men hvis jeg pusher meg for hardt (vi snakker gå en tur og være sosial) så får jeg svi på kvelden.

Har det sånn selv. Går på jobb, og kommer hjem som et slakt. Nå har jeg i tillegg fått influensa da, så nå må jeg iallefall holde sengen.

Kjenner meg igjen, går inn for landing på sofaen hver dag etter jobb. Gjør bare det mest nødvendige, som klesvask, lage middag og rydde litt. Sååå trøtt.

Kjenner meg igjen, er et ork med alt husarbeidet! Kommer hjem fra skolen, er med datteren min, når hun har lagt seg er det rett på sofaen. Heldigvis har jeg en herlig samboer som rydder leker og kjøkken, så får resten bli tatt når jeg kommer meg opp av sofaen:rolleyes:

Jeg er på uke 6 med totalt ubrukelig, holder ut dagene på jobb, men ligger på sofaen resten av dagen. Begynner å bli veldig lei[emoji15]

Godt vi er flere!!! Føler meg nesten deprimert fordi jeg bare ligger her og ikke får gjort noe.... Hadde jeg bare hatt en jobb som dro meg ut av sofaen litt[emoji28] Misunner litt dere som har jobb[emoji4]

Du er ikke alene! Jeg sover på sofaen hver ettermiddag og legger meg tidlig hver kveld; helt skutt :hilarious:

Blir selv helt utslitt av kvalmen. Og det eneste som døyver kvalmen er anihistaminene fra legen, som gjør jeg enda trøttere. Kommer meg gjennom arbeidsdagen ved hjelp av et par 10-minuttere på et hvilerom, og prøver å få 10 timer om natta. Tøff overgang for noen som sjeldent bikka 5 timer før graviditeten, og kun sov på dagtid ved feber. Hverdagene blir stort sett redusert til pendletid, jobb, middag og søvn. Gleder meg til 2. trimester!

Jeg er også utrolig sliten! Sovner som regel rundt samme tid som datteren min på 8 år :sleep011 Mange blir jo bedre etter første trimester, men sist svangerskap var jeg utrolig trøtt hele veien så er litt bekymret for at det blir likt denne gangen...

Har faktisk klart en 4 km lang tur idag, som endte med å bruke 2 timer på å handle for da var jeg kvalm[emoji28]

Er kjempe sliten, trøtt og kvalm så å si hele tiden :(
Det er hardt å ta seg av en aktiv 1 åring samtidig :dead:

Har noen sånne dager jeg også.. er helt kake :p Sååå mye jeg burde gjøre, men kroppen er helt daff, og da da blir humøret der etter også.. (hjelper ikke særlig på motivasjon og lyst for å si det sånn :p)

Jeg trodde liksom det skulle bli bedre, jeg.. hos meg har det blitt værre. 13+1 idag, og den siste uka har vært helt krise. Våkner av at jeg er sulten - spiser frokost - og er deretter ubrukelig.. [emoji58] orker ikke ha det sånn!!

Godt vi er flere [emoji1] har vært sykemeldt siden uke 7, og har stort sett ligget rett ut hele dagen. Må levere og hente i barnehagen, det er stort sett det energien min går til, og det lille jeg orker å gjøre med 2-åringen. Siste uka har vært den verste, nå er jeg 12+0.

Jeg har hatt det sånn siden uke 6...er nå 12+5 og har fortsatt like lite energi. Noen dager er bedre enn andre da, men hvis jeg pusher meg for hardt (vi snakker gå en tur og være sosial) så får jeg svi på kvelden.
Jeg får også ofte en kjempeknekk på kvelden om jeg er aktiv på dagtid. Har akkurat bakt kake nå og hengt opp en klesvask... måtte ta en halvtimes timeout på senga... ble helt ferdig. Enkelte dager legger jeg meg rett etter datteren vår er i seng kl 8.

Back
Topp