Serenity!

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Du, jeg har lest en del om paganisme tidligere, men aldri snakket direkte med noen som har den troen om det.
Så jeg lurte på, om du kunne fortelle meg litt hva du faktisk tror og tenker?

Jeg dømmer deg ikke altså, jeg heller veldig den veien selv i min egen tro, derfor er jeg veldig nyskjerig :)

Du kan godt ta det på meld om du ikke vil ta det åpent :)

Elsker å lese om adre religioner, så denne følger jeg med på. Vil veldig gjerne lære jeg også.

hei hei

kan gjerne fortelle deg alt jeg :D 

kan du ikke starte med å spørre litt da ? så blir det litt enklere å fortelle ;)
ingen spørsmål er for dumme.. SHOOT!

Nå hadde jeg liksom noen å spørre her, så er jeg heeeelt blank :P

Jeg kan begynne med å fortelle litt hva jeg tror på da, så kan kansje du si hva du mener om det samme tema, eller noe?

- Jeg tror at moder jord er den allmektige, at vi er en del av naturen og er likestilt med alt annet.
At trærne har like mye sjel som det vi mennesker har.
(kan forklares med min venninne som gråt og febrilsk løp rundt og plukket lapper av trær i skogen da hun fant ut de markerte når de skulle hugges ned)

-Jeg tror at kjærligheten er større ann alt annet, kjærligheten til alt annet levende på denne planeten, mark, tre og menneske skal ikke skilles.

- Jeg har veldig tro på naturmedisin, uter, blomster, bergarter, steiner og krystaller, og energien de sender ut til oss.

-Jeg tror og veldig på symbolets makt, jeg har altid ett symbol av noe slag på meg,  og armen min er dekket av de(tatoeringer)... Orker ikke ramse opp alle nå...
Jeg er redd for symboler som brukes feil, vendes om, da dette for meg betyr ondskap...

- Jeg er jo klarsynt, så jeg tror på alt det innebærer, den andre siden, som jeg da kaller lyset, som vi kan trekke energi fra(lyset=det andre kaller gud og himmel/den andre siden er for meg den samme "tingen")
Jeg tror på "magi" men ikke på den måten de fleste tenker når jeg sier magi på en måte, vanskelig og forklare :P

- Jeg prøver å holde min karma ren, min samvittighet, da jeg tror at den vil bite meg hardt i rompa om jeg ikke gjør det...

og masse mer, men jeg tror jeg stopper der akuratt nå :P

hehe skjønner ikke hva du lurer på .. du er jo paganist selv ;)
kan vel bare si meg enig i alt det du skriver !

Serenity skrev:
hehe skjønner ikke hva du lurer på .. du er jo paganist selv ;)
kan vel bare si meg enig i alt det du skriver !

hihi, jeg ble liksom ikke heeeelt klok på det jeg har lest meg frem til ser du, men ÅJ! 
Ikke forventet svar :P

Jeg merker ofre jeg treffer mennesker som sier de mener det samme som meg, men ofte klarer og vri kjærligheten til seg selv, som de mener er så viktig, over til å rett og slett handle om pur egoisme... 
At kjærligheten handler om at man skal ta hensyn til seg selv, på samme tid som man viser andre all den kjærligheten og respekten de fortjener.
Og jeg merker ofte at det jeg tror på ofte blir "missbrukt" på måten sånn som den jeg forklarte her da...
Mennesker sier de har kjærligheten, men de kjenner den ikke skikkelig i hjertet, den er ikke en del av de, derfor blir det påtatt og vanskelig for meg og forholde meg til...

Nå høres jeg helt syk ut her, men skjønner du hva jeg mener??

også ett sted inni der har du noe med livets sirkel og naturens næringskjede som altid skal respekteres....

*blir litt gira siden jeg ikke har snakket med noen andre som sier de tror akuratt de samme tingene som meg*

hehe paganisme rommer så mye .. så du på den linken jeg la inn i det andre innlegget? hvis ikke så kan jeg legge den inn her og.
den er faktisk laget av en prst, for å forklare de som dømmer paganismen, hva vi egentlig står for, den forklarer alt veldig bra.

men å være paganist kan altså bety både det ene og det andre. 
det finnes mange grener under paganisme. 
om du bruker mesn eller fb chat, så kan jeg godt snakke med deg der, det er litt lettere å forklare og spørre og svare når man kan gjøre det på en enklere måte enn her :P

Serenity skrev:
hehe paganisme rommer så mye .. så du på den linken jeg la inn i det andre innlegget? hvis ikke så kan jeg legge den inn her og.
den er faktisk laget av en prst, for å forklare de som dømmer paganismen, hva vi egentlig står for, den forklarer alt veldig bra.

men å være paganist kan altså bety både det ene og det andre. 
det finnes mange grener under paganisme. 
om du bruker mesn eller fb chat, så kan jeg godt snakke med deg der, det er litt lettere å forklare og spørre og svare når man kan gjøre det på en enklere måte enn her :P

Sender deg facebooken min på pm :)

Back
Topp