Ser virkelig arbeidsgivere negativt på nettbassert utdanning?

ORIGINAL: *Becca*

For å si det sånn, jeg tar nå bachelor i øk adm, og om jeg velger regnskapsføring som spesialisering hadde jeg blitt passe overrasket (og forbanna) om en med kun et nettbasert kurs i regnskapsføring hadde blitt valgt foran meg i en rekrutteringsprosess. (Nå tar jeg ikke hensyn til arbeidserfaring o.l.)

Selvfølgelig skal 3-5 årig høyskoleutdannelse telle mer enn nettbaserte kurs. Skulle bare mangle!

Og for å presisere det, bachelor tatt via nett bør likestilles med bachelor tatt på høyskole, men bachelor bør uansett prioriteres før et kurs.

helt enig med deg[:)]

Jeg mener jo ikke at feks et kurs skal stille likt med en bachelor el, men jeg tenker feks at hvis man går et tilsvarende kurs/ skole som i et vanlig studieløp så stiller man dårligere da også og det er jo litt synd da.

At feks lærerskolen nett og samlingsbassert stiller dårligere enn lærerskolen på heltid.

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Ikke sett ned på, men om jeg hadde vært arbeidsgiver og stått mellom en som hadde gått skole for å f.eks bli sekretær enn ei som har gjort det nettet, hadde jeg valgt hun med skole. Det av den enkle grunn at jeg synes nettskole er litt "simpelt". Har selv gått det og det var ikke så veldig mye innsats av meg som trengtes for å stå og samtidig få gode karakterer.

Hadde følt vedkommende bare hadde hatt litt peiling istedet for "utlært"

sign

I følge NAV og en del arbeidsgiverer jeg har vært i kontakt med så mener de at NKI elever stiller sterkere ( nå har jeg kun hørt i forhold til vanlig vgs da) pga at de viser at de har stå-på-vilje, selvdisiplin, flink til å jobbe alene osv. Og du må jo på lik linje ha eksamen og bestå den som alle som går vgs. Eller du må jo faktisk ha flere eksamener om du tar utdanning gjennom NKI eller lignende, for der må du ha eksamen i hvert fag + tverrfaglig, så har du ikke lært noe, så får du jo ikke gode karakterer på eksamen.

xn til brodern gikk nettskole, og hun sendte alle matteoppgavene sine til kompis av brodern som er mattegeni. så jeg har nok valgt hun som har gått skole har jeg måtte valgt.

ORIGINAL: *Pusur*

xn til brodern gikk nettskole, og hun sendte alle matteoppgavene sine til kompis av brodern som er mattegeni. så jeg har nok valgt hun som har gått skole har jeg måtte valgt.

Da lurer jeg på hvordan hun sto på eksamen[8|]

ORIGINAL: Tanntrollet09

ORIGINAL: *Pusur*

Da lurer jeg på hvordan hun sto på eksamen[8|]

Ja det samme lurer jeg på også.[8|]

Dere som sier at det skal lite til å stå på nettbassert utdannelse, ja det kan godt hende det,men en får ikke en A gratis der eller skal jeg love dere.  Jeg har tatt en utdanning via NKI og jeg har lagt ned utalllige timer med lesing, oppgave lesing og pugging for å gå ut med toppkarakterer og da snakker jeg A og B. Dessuten så krever det en hel del selvdisiplin og ansvar for egen læring.Så for de som tror det bare er å skrive noe fjas så må dere tro feil. Og en står ikke på eksamen om en ikke kan noe av pensumet, og får ikke A kun for å møte opp asså.

Kjenner jeg blir litt provosert av tanken på at folk vurderer utdanning via nett som simpelt.
Jeg vet iallefall at det jeg tar er alt annet enn simpelt og enkelt.
Jeg går lærerutdanning, nett og praksisbasert. Jeg er på skolesamlinger regelmessig hvor jeg reiser bort en uke av gangen og er på skolen til jeg knekker sammen av utmattelse, og vi har mappeinnleveringer og oppgaver og masse pensum, toppet med vanskelige eksamener, pluss at vi har samme mengde praksis som de som tar lærerutdanning på campus.
Er det virkelig noe å se ned på at jeg gjør det på en måte som jeg syns er TYNGRE, fordi jeg ikke har mulighet til å flytte? [8|][:@]

ORIGINAL: toneany

Kjenner jeg blir litt provosert av tanken på at folk vurderer utdanning via nett som simpelt.
Jeg går lærerutdanning, nett og praksisbasert. Jeg er på skolesamlinger regelmessig hvor jeg reiser bort en uke av gangen og er på skolen til jeg knekker sammen av utmattelse, og vi har mappeinnleveringer og oppgaver og masse pensum, toppet med vanskelige eksamener, pluss at vi har samme mengde praksis som de som tar lærerutdanning på campus.
Er det virkelig noe å se ned på at jeg gjør det på en måte som jeg syns er TYNGRE, fordi jeg ikke har mulighet til å flytte? [8|][:@]

Men det er noe annet å ta en profesjonsutdannelse på nett og å ta et kurs på nett..
Bachelor er bachelor, men om en som har tatt et kurs i f.eks bokføring blir valgt foran en som har bachelor i regnskap blir det helt feil!

Eg tar helsefagarbeiderutdanning over nett og trur ikkje eg komme t å ha problem m å få jobb etterpå [:D] e jo ingen problem å få jobb på et sykehjem f.eks uten utdanning. Å sjefen der eg jobba er veldig positiv til at man tar utdanning om det så er over nett...

Jeg tror det kommer an på hvilke fag/utdannelse du tar på nett.

Selv er jeg lærer, og har aldri hørt noe negativt om de som tar lærerutdanningen nettbasert. Der er det mange arbeidskrav som skal fylles, og de har praksis på lik måte som oss som ikke har tatt den nettbasert.

ORIGINAL: Bambilicious

Men det er noe annet å ta en profesjonsutdannelse på nett og å ta et kurs på nett..
Bachelor er bachelor, men om en som har tatt et kurs i f.eks bokføring blir valgt foran en som har bachelor i regnskap blir det helt feil!

Men hvem har sagt noe om at det er snakk om kurs vs. bachelor?
Hun spør jo bare om nettbasert utdannelse blir sett ned på i forhold til "vanlig" utdannelse?
Jeg tolker det som om hun lurer på om hvis hun tar f.eks. en bachelor på nett, vil hun da bli nedprioritert i forhold til en som har tatt den samme bacheloren på skole?
Men mulig det er jeg som tolker det feil altså.. [:)]

Jeg håper i alle fall at det ikke er noen forskjell så lenge man tar samme graden, for jeg vurderer selv å ta en bachelor i økonomi og administrasjon på nett ved siden av jobben.. Men må innrømme at jeg ble litt skremt av denne tråden nå.. [&:]

Det blir noe annet, spesielt om du allerede jobber innenfor det.. Jeg starter forresten på det samme til høsten, og jobber allerede som administrasjonssekretær [;)]

jeg holder på med dette nå. Jeg går nki som har samarbeid med høgskolen i buskerud. Det er sammen sensoren på den eksamen jeg tar som en som går på hibu. Så skjønner ikke hvorfor man skulle stille så mye svakere. Det jeg har hørt også er at arbeidsgivere ser på det som positivt. Man viser innsatsvilje, selvdisiplin osv. Noe som er viktige egenskaper når man søker jobb.

Kommer an på hvor seriøs institusjon man har utdannet seg ved, og hvor aktuelt kurset/utdannelsen er...

ORIGINAL: Froskegele

Men hvem har sagt noe om at det er snakk om kurs vs. bachelor?
Hun spør jo bare om nettbasert utdannelse blir sett ned på i forhold til "vanlig" utdannelse?
Jeg tolker det som om hun lurer på om hvis hun tar f.eks. en bachelor på nett, vil hun da bli nedprioritert i forhold til en som har tatt den samme bacheloren på skole?
Men mulig det er jeg som tolker det feil altså.. [:)]

Jeg håper i alle fall at det ikke er noen forskjell så lenge man tar samme graden, for jeg vurderer selv å ta en bachelor i økonomi og administrasjon på nett ved siden av jobben.. Men må innrømme at jeg ble litt skremt av denne tråden nå.. [&:]

Det blir noe annet, spesielt om du allerede jobber innenfor det.. Jeg starter forresten på det samme til høsten, og jobber allerede som administrasjonssekretær [;)]

Men trådstarter har vel aldri nevnt noe om hvilket kurs hun tenkte på? Og hvilken utdannelse som ville "utkonkurrert" hennes? (OMG, jeg er god på å forklare i dag.. Kanskje noen skjønte hva jeg mente...? [8D])

Jobber ikke innen det nå, men har et yrke som gjør at jeg kan få bruk for en sånn utdanning hvis jeg vil fortsette med det jeg driver med. Men har valgt den utdanningen fordi jeg kan både kombinere den med, og bruke den helt uavhengig av, yrket mitt. [:)]
Skal du ta på nett eller på "ordentlig" skole? Hehe [8D][:D]

Jeg vet ikke hvor enda, snuser litt rundt for tiden..
Jeg kan bruke dette til å forhandle høyere lønn eller til å søke på en "bedre" stilling, i samme eller konkurrerende firma - og stiller da sterkere enn de som kun har vanlig skole.. Hadde jeg kun hatt dette nettstudiet, og ikke noe annet tror jeg at jeg ville stilt svakere enn noen som fakisk hadde "gått" på skole- men det kommer nok litt an på arbeidsgiveren..

Det kommer veldig ann på. Et nettstudie fra nki eller nks er vel ikke verdt mye mer enn papiret det er skrevet på, hvis det er det eneste du har gjort det året.

Det stiller seg litt annerledes hvis du har tatt noe på si i tillegg til jobb feks.
Eller hvis man har nettbasert studier gjennom høyskolen eller BI.

OG selvfølgelig HVORDAN utdannelse det er.

Et nettstudie fyller ikke et "hull" i cv'en...

Back
Topp