Ser virkelig arbeidsgivere negativt på nettbassert utdanning?

Krølla82

Forumet er livet
Ja er det virkelig slik at nettbassert utdanning blir sett ned på?

Jepp.. 

Tror det kommer veldig ann på hvem du møter på...
JEG fikk jobb med nettutdanning...[:D]

Vet ikke jeg.. Kjenner mange med nettbasert utd som har gode jobber nå da[:)]

Jeg "sorterer" også vekk de med nettbasert utdanning hvis jeg har kandidater med skolegang som alternativer når jeg får inn søknader på jobben.

Enig med at det ikke kreves all verden for å få gode karakterer.. og i tillegg så er fraværsnivået ganske viktig.

Dessverre..

Jeg er egentlig enig i at nettutdanning virker mindre "seriøst" (i mangel på et bedre ord), men det er veldig kjipt for sånne som meg som har tatt deler av utdanningen min på nett rett og slett fordi studiet bare finnes i nettversjon på den skolen jeg har vært student ved...[&:] Jeg er lærer (snart) og har tatt noen fag på nett..

Så det er egentlig det samme om man ikke har utdanning da og nettbassert utdanning,man vil stille like svakt uansett?

ORIGINAL: Krølla82

Så det er egentlig det samme om man ikke har utdanning da og nettbassert utdanning,man vil stille like svakt uansett?

Det er vel ikke det samme akkurat. Du stiller jo før dem som ikke har utdanning da! [8D]
Men så vet du jo heller ikke hva slags arbeidsgiver du møter heller (som skal ansette), kan være det er noen som likestiller det. Det kommer jo an på utdanningen også, tenker jeg. Kommer vel også an på hvordan du er på evt intervju, hvordan du er som person. Hva er det du tenker å studere på nett da?

det kommer vell litt ann på situasjonen..

Jeg skal begynne på nettstudie til høsten, med samlinger 4 anger i året, allmennlærer.
Grunnen til at jeg tar dte via nett, er fordi jeg må jobbe ved siden pga økonomi. Så jeg vil ha en 55 % stilling ved siden av 100 % studie.. SÅ da vil jeg nå si at det viser pågangsmot og vilje til å gjøre noe med utdanning og jobbsituasjon.
Jobber som SFO-leder, og rektor på skolen syns det hørtes helt supert ut, og at det ikke ville være noe problem å få jobb etter utdanning[:)]

For å si det sånn, jeg tar nå bachelor i øk adm, og om jeg velger regnskapsføring som spesialisering hadde jeg blitt passe overrasket (og forbanna) om en med kun et nettbasert kurs i regnskapsføring hadde blitt valgt foran meg i en rekrutteringsprosess. (Nå tar jeg ikke hensyn til arbeidserfaring o.l.)

Selvfølgelig skal 3-5 årig høyskoleutdannelse telle mer enn nettbaserte kurs. Skulle bare mangle!

Og for å presisere det, bachelor tatt via nett bør likestilles med bachelor tatt på høyskole, men bachelor bør uansett prioriteres før et kurs.

takket du nei til sykepleien da? var det ikke du som kom inn på det og tvilte?
synd du ikke hørte på de 10 sidene med "ta plassen"[8|]

i min yrkeskrets er det mange som tar videreutdanning på nett, det er ikke sett ned på, men vet at de som har tatt grunnutdanninga desentralisert stiller svakre enn oss som har tatt heltid...

ORIGINAL: Almasmamma

ORIGINAL: Krølla82

Det er vel ikke det samme akkurat. Du stiller jo før dem som ikke har utdanning da! [8D]
Men så vet du jo heller ikke hva slags arbeidsgiver du møter heller (som skal ansette), kan være det er noen som likestiller det. Det kommer jo an på utdanningen også, tenker jeg. Kommer vel også an på hvordan du er på evt intervju, hvordan du er som person. Hva er det du tenker å studere på nett da?

Helt enig med Almasmamma her. Du stiller før dem som ikke har noen utdanning og det har MYE å si hvordan du er på et intervju.
Nå kan jeg kun snakke for meg og min jobb, men hos oss så ser det hvertfall ikke bra ut om man har f.eks. vært "hjemmegående" i 2-3-4 (+) år og "kun" har nettbasert utdanning og vise til.
Det kommer selvfølgelig litt an på hvilken utdanning det er snakk om, men en med bachelor (e.l.) fra skole kommer helt klar foran en med bachelor fra nettstudier.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

Mener det var henne.. Hun og venninna hadde søkt.. Hun kom inn,men ikke venninna..så hun fikk dårlig samvittighet..

ORIGINAL: *Musti*

Mener det var henne.. Hun og venninna hadde søkt.. Hun kom inn,men ikke venninna..så hun fikk dårlig samvittighet..

????? Har (heldigvis) gått glipp av den tråden.
For DET var jo en god grunn til å si nei takk til plassen når man virkelig er ute etter å få seg utdanning.

Meeeenokei, jeg har kanskje ikke fått med meg begge sider her.

Se her Krølla, her er et forum om jobb og utdanning. Kanskje du får bedre og mer konkrete svar på alt du lurer på der?

http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=306

Sign...

dette er flytta

ORIGINAL: Fru Fryd

Jeg mener det er noe annet å ta nettstudue på feks BI enn NKS.

Ja, det er det også. Helt klart.

Back
Topp