Ser virkelig arbeidsgivere negativt på nettbassert utdanning?

Krølla82

Forumet er livet
Ja er det virkelig slik at nettbassert utdanning blir sett ned på?

Jepp.. 

Tror det kommer veldig ann på hvem du møter på...
JEG fikk jobb med nettutdanning...[:D]

Vet ikke jeg.. Kjenner mange med nettbasert utd som har gode jobber nå da[:)]

Jeg "sorterer" også vekk de med nettbasert utdanning hvis jeg har kandidater med skolegang som alternativer når jeg får inn søknader på jobben.

Enig med at det ikke kreves all verden for å få gode karakterer.. og i tillegg så er fraværsnivået ganske viktig.

Dessverre..

Jeg er egentlig enig i at nettutdanning virker mindre "seriøst" (i mangel på et bedre ord), men det er veldig kjipt for sånne som meg som har tatt deler av utdanningen min på nett rett og slett fordi studiet bare finnes i nettversjon på den skolen jeg har vært student ved...[&:] Jeg er lærer (snart) og har tatt noen fag på nett..

Så det er egentlig det samme om man ikke har utdanning da og nettbassert utdanning,man vil stille like svakt uansett?

ORIGINAL: Krølla82

Så det er egentlig det samme om man ikke har utdanning da og nettbassert utdanning,man vil stille like svakt uansett?

Det er vel ikke det samme akkurat. Du stiller jo før dem som ikke har utdanning da! [8D]
Men så vet du jo heller ikke hva slags arbeidsgiver du møter heller (som skal ansette), kan være det er noen som likestiller det. Det kommer jo an på utdanningen også, tenker jeg. Kommer vel også an på hvordan du er på evt intervju, hvordan du er som person. Hva er det du tenker å studere på nett da?

det kommer vell litt ann på situasjonen..

Jeg skal begynne på nettstudie til høsten, med samlinger 4 anger i året, allmennlærer.
Grunnen til at jeg tar dte via nett, er fordi jeg må jobbe ved siden pga økonomi. Så jeg vil ha en 55 % stilling ved siden av 100 % studie.. SÅ da vil jeg nå si at det viser pågangsmot og vilje til å gjøre noe med utdanning og jobbsituasjon.