Ser legen etter liv/hjertelyd på kontroll?

Minimoriz

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Vet dere om legen ser etter om det er liv i fosteret på den første rutinekontrollen mellom uke 10-12? :) Vet noe om hva som skjer der, men ikke hørt noe om de ser bekrefter at det fortsatt er liv i magen? Noen som har vært på kontroll og vet? :)

Var på kontroll hos jordmor i dag :) Hun ville ikke høre etter hjertelyd siden hun ikke kjente livmor enda, men hun sa at om hun hadde kjent kanten av livmor så kunne hun prøve :) Vet at de fleste ikke hører før uke 14 :)

Ble ikke sjekket ved vår første kontroll for noen uker siden. Hjertelyd høres gjerne ikke før uke 14-16 (forutenom på UL da). Vil skape uro/bekymring dersom man ikke finner det på kontrollen i uke 12.

Tror det er forskjellig hva de gjør. Min lege har ul-apparat, så hun har tatt ul på første kontroll de andre gangene.

Ok. :) Går an å håpe at legen har ul da men tviler på det! :p Hehe. Må nok bare smøre seg med tålmodighet da... ;)

Vi har kjøpt angelsound så vi har hørt på den lille i magen, helt magisk. Veldig betryggende, er 10+6:) anbefales!

Vi har kjøpt angelsound så vi har hørt på den lille i magen, helt magisk. Veldig betryggende, er 10+6:) anbefales!

Jeg har tenkt litt på det. :) Ser at de ikke er så dyre heller! Men mannen er litt bekymret for at det kan skape unødvendig stress. :p

Legen min sa han kunne lytte etter hjertelyd om jeg kom i uke 12, dersom jeg ønsker det. Er ikke sikkert at man hører noe, men gøy å prøve :) Hørte hjertelyd relativt tidlig i forrige svangerskap..

Måtte bestille meg doppler angelsound i dag alikevel! :p Fant en ny på tilbud, halv pris til 250 kr, så da måtte jeg bare slå til. Blir spennende å se om vi hører noe når den kommer. ❤

Måtte bestille meg doppler angelsound i dag alikevel! :p Fant en ny på tilbud, halv pris til 250 kr, så da måtte jeg bare slå til. Blir spennende å se om vi hører noe når den kommer. ❤
Det er gull å ha! Jeg hørte hjertet 8+5, vanskelig å finne men. Nå er jeg 10+1, finner den med en gang :)

Var hos legen i uke 12, og spurte om hun kunne prøve å finne hjertelyd. Hun prøvde og fant! :) Men ei veninne var hos jordmor i uke 12, og hun ville ikke prøvde.. Så de praktiserer nok ulikt!

Personlig er jeg veldig glad de prøvde å finne/fant hjertelyd, ellers hadde vi liksom ikke hatt noen "garanti" for at det i det hele tatt var noe foster der inne, og det er jo kjempelenge til OUL uke 18!

Var hos legen i uke 12, og spurte om hun kunne prøve å finne hjertelyd. Hun prøvde og fant! :) Men ei veninne var hos jordmor i uke 12, og hun ville ikke prøvde.. Så de praktiserer nok ulikt!

Personlig er jeg veldig glad de prøvde å finne/fant hjertelyd, ellers hadde vi liksom ikke hatt noen "garanti" for at det i det hele tatt var noe foster der inne, og det er jo kjempelenge til OUL uke 18!

Det er akkurat sånn jeg tenker også! :rolleyes: Er liksom litt godt med en bekreftelse synes jeg. :)

Noen ganger tror jeg man bare må stole på kroppen sin- selv om det er lenge å måtte vente på OUL. ☺️ personlig kommer jeg ikke til å bruke doppler denne gangen- for meg skapte det bare stress og jeg ble mer urolig dersom jeg ikke fant den en dag.

De sjekker ikke noe sånn spes. Etter liv i uke 12, i hvertfall ikke min lege- eneste jeg vil anbefale er ultralyd. Det skal jeg snart på, så da blir det spennende å se da☺️

Back
Topp