Ser du på deg selv som en god mor?

Ikke perfekt på noen måter, men god nok!

Foreldre er bare mennesker, de også, med sine styrker og svakheter som alle andre, meg selv inkludert. Så jeg er ikke redd for å si unnskyld til barna mine dersom jeg har gjort eller sagt noe som jeg føler at ble feil, og snakker med andre foreldre, leser bøker om barnepsykologi/-oppdragelse, leser litt på nett osv og bruker generelt litt tid innimellom på å reflektere over situasjoner som jeg synes at jeg kunne ha håndtert bedre for å finne andre strategier til neste gang jeg står i en lignende situasjon. Har tro på at det gjør meg til en bedre og mer erfaren mor litt etter litt, men perfekt blir jeg aldri og det er helt ok :)
 
Jeg mener jeg er en god mor. Jeg er kanskje litt streng, men rettferdig og jeg gjør mitt absolutt beste for at barna skal ha det godt og føle seg elsket og ivaretatt:)
 
God nok! Og sønnen min på 6 år sier det så ofte: Beste mamma, verdens beste mamma! Da smelter jeg totalt! Det de klart man feiler på ting innimellom altså, men jeg er nokså trygg på at jeg er en god mamma. Jeg er varm og kjærlig, samtidig streng når det trengs. Kunne nok vært enda mer konsekvent og tydelig på grenser, men igjen: Jeg (og de fleste!) er god nok, og den beste mamman for sine barn :)
 
Ja, jeg føler jeg er det.
Jeg vet at datteren min er lykkelig, føler seg trygg, føler seg spesiell og vet at hun er elsket.
Jeg er langt fra perfekt, men det synes jeg heller ikke man behøver å være.
 
Ja, og det gjenspeiles i barna mine :)

Vi har våre urfordringer vi, som alle andre familier. Jeg gjør mitt beste for at mine barn skal ha det bra og hjelper de gjennom de utfordringene de måtte møte på.
 
Jeg vil si jeg er ei god mor til mitt barn. Jeg prøver (og håper jeg får til!) å være trygg, konsekvent og leken. Vi får iallefall ofte kommentarer på at frøkna er tillitsfull og trygg rundt andre barn og voksne, så jeg velger å tro det tyder på at vi gjør en god jobb.
 
Back
Topp