Ser det er....

mammagullet

Glad i forumet
enkelte som ikke gir drikke når ungene får grøt. HVORFOR?

Jeg kunne aldri gitt småtten hverken grøt eller annen mat uten å tilby drikke. Grøten blir jo omtrent som lim i munnen når man har spist noen skjeer.
Tenker bare med meg selv hvor godt jeg synes det er med drikke etter maten.

Enig[:)] her får hun pupp først og vann etterpå[:)]

Enig her og. Her får han alltid vann til grøt / mat og melk etterpå [:D]

spytter ut hele flaska og blir illsint... uansett om det er melk eller vann...!! [8D]

Her får hun alltid tilbud om vann til både grøt, middag og fruktmos. Drikker ikke mye, men hun har i alle fall muligheten. 

gir noen skjeier også litt vann osv... har en fast flaske jeg gir ifra..og hun drikker godt av den nå..merker stooor forskjell fra første gang til nå altså..ser hun trenger det for å spyle det ned..

Her får hun vann attåt..og pupp døgnet rundt

ORIGINAL: holtungm

Her har vi akkurat begynt med både grøt og vann. Det er iike så mye vann hun får i seg, men hun får litt mm etter grøten også.

Sånn her det her også! Holder enda på å vende han til grøtkonsistensen og smaken! jeg tilbyr han vann, men han er ikke særlig interesert...enda!

ORIGINAL: mammagullet

enkelte som ikke gir drikke når ungene får grøt. HVORFOR?

Jeg kunne aldri gitt småtten hverken grøt eller annen mat uten å tilby drikke. Grøten blir jo omtrent som lim i munnen når man har spist noen skjeer.
Tenker bare med meg selv hvor godt jeg synes det er med drikke etter maten.

For min egen del tilbyr jeg vann, noe han ikke er spesiellt interessert i! Kan ta en slurk eller to, men ikke mer. Jeg har av kyndig helsepersonell blitt forsikret om at han ikke har behov for vann i tilegg til det han får, men at man gjerne kan tilby det for at de skal bli vant til smaken.
Derfor :)

Jeg synes også det er deilig med vann til/etter maten, men kan vel kanskje ikke helt sammenlignes med behovet til en 5 mnd. gammel baby vel?

Mini her liker ikke vann, men jeg prøver å gi han likevel så håper han vil drikke det etterhvert [;)]
Men her får han alltid melk etter hvert måltid, hs sa til meg at melk er fremdeles det viktigeste for han. Og han er mer gla i melka enn noe annet selv om han er flink til å spise også da [:)]

Jeg gir vann til grøten, men har fått beskjed på hs at di ikke blir tørste før di er 6 mndr.. Selv er min bare 5 mndr, men synes det er greit å venne han til det og det virker som han blir tørst[;)]

Jeg gir pupp før grøt, det burde vel holde.

Te dåkke som isje får i di vann fra flaske, d kan selvfølgelig ta ei stund før di venne seg te d, men her funka d veldig bra me tuttekopp, bruke avent sin, og nå vil hu ha vann te middag/grøt, på nattå når hu tidligere har fått melk.. [:)]

Her får hun alltid vann til grøten. Etter et par skjeer blir hun sutrete. Jeg tror hun føler at grøten er tung å svelge på. Etter et par slurker vann er hun klar for mer grøt[:D]

Her har hun aldri smakt vann, hun tar heller ikke flaske.
Hun får mm etter grøt, men ikke alltid hun vil ha.
Grøten svelger hun helt fint unna, så jeg skjønner ikke problemet...?

ORIGINAL: kittyb

Her får hun alltid tilbud om vann til både grøt, middag og fruktmos. Drikker ikke mye, men hun har i alle fall muligheten. 

Min også

Tror ikke det har å gjøre med at noen ikke vil tilby barnet drikke, men det er jo mange som rett og slett ikke vil ha. Her vil hun stort sett ha litt vann underveis og mme etterpå, men noen ganger vil hun ikke ha noenting. Hs sa om jeg tilbyr vann og hun ikke vil ha, da er hun vel ikke tørst da..[8|]

anbefale denne tuttekoppen fra nuk - den e ikke harde..og lekker ikke... ungene må suge til for å få ut væsken i flasken men venne seg fort til det..er kjempe fornøyde med denne.. kan kjøpe selve tutten utenom og bruke på en lignende flaske fra nuk om en har fra før av...hu får som nevnt tidligere noen skjeier med grøt- evt annen mat også tar hun noen slurker vann også grøt igjen...lurt å ha en fast flaske en gir vann ifra..

ORIGINAL: sicret

anbefale denne tuttekoppen fra nuk - den e ikke harde..og lekker ikke... ungene må suge til for å få ut væsken i flasken men venne seg fort til det..er kjempe fornøyde med denne.. kan kjøpe selve tutten utenom og bruke på en lignende flaske fra nuk om en har fra før av...hu får som nevnt tidligere noen skjeier med grøt- evt annen mat også tar hun noen slurker vann også grøt igjen...lurt å ha en fast flaske en gir vann ifra..

Stili den var da!!! Hen får du kjøpt den??? Aldri sett sånne før.... [:)]

Back
Topp