Ser dere på bilstolpose som en nødvendighet?

Februar-mamma2017

Flørter med forumet
Jeg vurderer og gå til anskaffelse av en bilstolpose til lille kommer I januar/februar dere som har barn fra før, ser dere på dette som en nødvendighet? Takk for svar :)

Langt i fra, og jeg har et februarbarn fra før som vi fikk bilstolpose i gave til. :p ble lite brukt.

Jeg vurderer og gå til anskaffelse av en bilstolpose til lille kommer I januar/februar dere som har barn fra før, ser dere på dette som en nødvendighet? Takk for svar :)
Fikk en til septemberbarn sist, brukte den veldig mye :) Både i vogna i starten, han drukna nærmest i den store voksien, og så hele vinteren i bilstolen..var nok vårt beste "unødvendige" utstyr :)

Jeg går for det nå som det er januarbarn:) greit å slippe masse klær for en kort tur ut tenker jeg.

Vi fikk førstemann i februar 2015. Hadde ikke bilstolpose og vi greide oss fint uten. Greit å slippe å bruke de pengene også. Et lite ullteppe var nok. :)

Fikk i januar 2015, brukte ikke bilstolpose, varmet opp bilen og hadde ullpledd oppå baby :)

Syns det et veldig praktisk! Da jeg syns det er vanskelig å kle babyen når man skal i bil på vinteren. Å greit når man skal ut å inn av bil feks når man skal hente å lever i barnehage ol. Men jeg hadde jo klart meg uten også da. Jeg mener der finnes dresser og tepper osv.

Vi fikk ei lita ei i februar, men posten ble ikke brukt i stolen. Vi bruker den derimot i vogna. Hun var uansett så lita, at det ikke lot seg gjøre ved hjemreise. Vi brukte heller ulltepper i bilen, som vi la over henne og pakket litt rundt henne.

Kommer ikke til å kjøpe det, er enklere å regulere med tepper

Har novemberbarn fra før. Hadde ikke pose da. Gikk greit med klær og pledd, men tenker vi spanderer på oss pose denne gangen. Praktisk og enkelt.

Har kjøpt det litt for å gjøre det enklere for meg selv med baby og en på 2 år og 3 mnd! Slippe masse styr med påkledning før levering og henting i barnehagen :D termin i beg av januar, er ganske mye igjen av vinteren da, så er veldig glad for å ha kjøpt det! Anbefaler deg å sjekke på Finn om du velger å kjøpe det, de fleste har bare brukt sine i 3-5 mnd og ser ubrukte ut :)

Har kjøpt det litt for å gjøre det enklere for meg selv med baby og en på 2 år og 3 mnd! Slippe masse styr med påkledning før levering og henting i barnehagen :D termin i beg av januar, er ganske mye igjen av vinteren da, så er veldig glad for å ha kjøpt det! Anbefaler deg å sjekke på Finn om du velger å kjøpe det, de fleste har bare brukt sine i 3-5 mnd og ser ubrukte ut :)

Ja jeg har en venninne som har en som jeg kan få kjøpe så skal vurdere det :)

Har ikke hatt det til de to første. Men denne gangen blir det, en mindre unge å kle på om morgenen før det skal leveres i barnehage og SFO :p

Det var mitt første kjøp :) Vi bruker bilen mye og synes det virker ekstremt praksisk. Har ikke tålmodighet til å varme opp bilen haha... Men nå bruker jeg endel penger på tull og fjas uansett da ;)

Et spørsmål som blir litt på siden, men samtidig omhandler samme tema.

Hvis man ikke forvarmer bilen, pakker ungen inn i enten masse varmt tøy eller bruker bilstolposen; hva gjør dere når bilen begynner å bli varm og god? Stopper og tar av litt tøy eller åpner posen? Eller kan det aldri bli "for varmt" sånn sett?

Hvis man ikke forvarmer bilen, pakker ungen inn i enten masse varmt tøy eller bruker bilstolposen; hva gjør dere når bilen begynner å bli varm og god? Stopper og tar av litt tøy eller åpner posen? Eller kan det aldri bli "for varmt" sånn sett?
Om jeg skulle kjørt langt ville jeg nok stoppet når bilen var blitt varmt. Tror absolutt det kan bli for varmt.

For varmt er definitivt ikke bra, babyer regulerer ikke kroppstemperatur like godt som eldre barn og voksne. For lengre turer hvor tempen i bilen endrer seg blir det nok en stopp for å sjekke temperaturen til babyen og evt justere med teppe el. :)

Til desemberbabyen ble bilstolposen myyye brukt så regner med at den blir brukt mye nå også! :) Veldig grei for å lett kunne kunne kle av og på om man går inn og ut av butikker eller når bilen blir varm :)

Jeg hadde men brukte lite sist. Brukte mest et pledd over

Back
Topp