ser den god ut eller?

Tjukkaaa

Forumet er livet

170 g hvetemel
85 g uraffinert sukker
75 g smør, romtemperert
35 g paste av pistasjenøtter
1 dæsj melk
4 stk eple
4 ss crème fraîche
1 dl hakkede pistasjenøtter
2 ss brunt sukker
FREMGANGSMÅTE

Forvarm ovnen til 200 grader. I en medium bolle, bland sukker, smør og pistasj-paste med en gaffel. Ha i mel og bland medgaffelen.

Når deigen blir grov som sand, ha i en dæsj melk og kna deigen med hendene til den begynner å samle seg.

Spre blandingen jevnt i en 25 cm smurt springform. Press deigen ned så den dekker hele bunnen - og pass på å få en liten kant rundt hele (dette er mye lettere enn å kjevle i en runding). Prikk hull med en gaffel. Bak i ovnen i 12-15 minutter - til den er gyllen.

Vask og skrell eplene. Skjær dem i tynne skiver. Legg dem så jevnt du klarer på bunnen. Sett dem i ovnen og stek i 30 minutter til eplene har blitt bløte og brune.

Ta ut kaken av ovnen og ha drypp over crème fraîche. Dryss på brunt sukker og pistasjnøtter. Ha det tilbake i ovnen i 15 minutter til. Ta den ut av ovnen og la den kjøle seg helt ned.

JA!!!!!!! [:D]

snart må jeg bake!! gleder meg til jeg klarer å "roe ned" med litt baking!

ORIGINAL: Ninnimamma

Haha! JEg er fortsatt ikke der at jeg ser på baking som beroligende hehe. Alt for strevsomt for nybegynnere vettu[8D]

Å ja! 

Nam!! Var det den du fant i det bladet til mamma forresten??

ORIGINAL: tingeling1

Nam!! Var det den du fant i det bladet til mamma forresten??

Nei jeg tror ikke det... den så tjukkere ut... men så er jeg litt usikker... Men jeg ble så besatt av den kaken i bladet hos moren din at jeg måtte google og se om jeg fant en oppskrift hehe... nesten sånn at jeg ikke tør prøve denne før jeg vet det er originalen[8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Ninnimamma

Haha! JEg er fortsatt ikke der at jeg ser på baking som beroligende hehe. Alt for strevsomt for nybegynnere vettu[8D]

hehe... var vel mer at jeg skulle ha tid til å bake da!
ikke nødvendigvis veldig rolig og avbalansert når jeg baker! hehe..

mmmm nam!

hvor bor du?

Den så deiiilig ut!!![:)]

Jeg er av typen som elsker å bake jeg da!! Syns det er kjempekoselig! Spesielt i et helt nytt kjøkken!!![:D]
Så gleder meg til å "gidde" å bake igjen!!

Tror det blir epledessert på oss i dag!![:)]

Jeg?![8|] Hønefoss[:D] Tenkte du å sende meg en sånn kake?[8D]

tenke du skulle invitere meg på kake jeg....[:)]

ORIGINAL: Bebibooms

Jeg?![8|] Hønefoss[:D] Tenkte du å sende meg en sånn kake?[8D]

tenke du skulle invitere meg på kake jeg....[:)]

Hahahah! åh sånn ja![8D] jeg kan gjerne det altså - må bare bake den først og du må bare orke å ta turen innom hønefoss[8D]... men nå har du uansett ikke så mye å gjøre på fortiden heller såh? why not?![8D]

Hmm....litt skeptisk! Si i fra når den er prøvd ut da. [;)]

Back
Topp