Ser de Dagsrevyen?

metro

Elsker forumet
Lar dere de små se på Dagsrevyen eller andre nyhetssendinger?
Jeg tenker på når de begynner å forstå alvorlige hendelser/sterke bilder.
Benjamin er oppe mens Dagsrevyen står på. En gang det var reportasje om en bilulykke, sa han: Se bilen! så jeg tror ikke han skjønner alvoret.

Bare lurer på når vi må begynne å skjerme ham for det..
Hva gjør dere andre?

Her må jeg faktisk innrømme at vi så og si ALDRI ser på nyheter på TV'en, det går kun i å lese aviser på nettet. Men, jeg merker at han reagerer mer og mer på f.eks "skumle"/høylytte reklamer på tv, eller andre serier og generelt "voksen-tv" hvis det står på. Det er spesielt lyden han reagerer på, kommer det skummel musikk eller noe, så blir han engstelig. Men jeg kan som sagt ikke uttale meg når det gjelder nyheter og "alvorlige" ting, for det får han ikke med seg.

her ser vi ikke på nyheter før hun har lagt seg. ikke forde vi ikke vil hun skal se, men av gammel vane ser vi 21 nyhetene på tv2, som regel!

ORIGINAL: SindreSinMamma

ORIGINAL: stibli

Her må jeg faktisk innrømme at vi så og si ALDRI ser på nyheter på TV'en, det går kun i å lese aviser på nettet. Men, jeg merker at han reagerer mer og mer på f.eks "skumle"/høylytte reklamer på tv, eller andre serier og generelt "voksen-tv" hvis det står på. Det er spesielt lyden han reagerer på, kommer det skummel musikk eller noe, så blir han engstelig. Men jeg kan som sagt ikke uttale meg når det gjelder nyheter og "alvorlige" ting, for det får han ikke med seg.

*Rister på hodet* Ikke bra Stibli..

[8D][:D][:D]

Hahahaha, søren at jeg røpte det her på et åpent forum da. [:-] Hahaha, du altså. Tenkte ikke LITT sånn før du nevnte det nå, men jeg ser jo at det ikke høres særlig pent ut i denne sammenhengen. Fysj Stine, fysj!

Her har jeg klart merket den siste tiden at han forstår litt ting som er på tvn.. Så jeg prøver å skjerme han litt.
Nyhetene pleier vi å se, men prater gjerne til han og får han til å se på meg hvis det er krig med blod og små barn som er såret osv..

Igår sto han opp seeent og kom inn til meg her i stua.. stoppa forran tvn og fikk akkurat med seg ei som ble dytta ned en trapp og det var blod overalt.. Det mtte vi snakke litt om kjente jeg, og idag har han snakket endel om denne damen som falt i trappen og slo seg så masse.. "må gå forsiktig i trappen mamma.. den kan være farlig.. Holde i hånden eller i kanten så ikke vi faller og slår oss.."
[:)]

Ja, det er sånt jeg tenker på. Plutselig har de fått med seg en sak med sterke bilder.
Er vel greit å vente med å se nyheter til senere på kvelden, får jo ikke med meg all verden midt oppi legging av to små uansett.
Takk for svar[:)]

Pleier ikkje se på det nei, vi pleier ikkje se det selv heller, leser mer på nettaviser enn å ser nyheter på tv..

Vi er kanskje litt gammeldagse? Når vesla er våken har vi bare barne-tv på fra kl. 18.00 til kl. 18.30. Ellers står ikke tv-en på.

Unntaket var da det var håndball-EM for damer. Da så vi et par kamper mens hun var våken. Det virket som hun syntes det var litt spennende. [:)]

Tv står stort sett aldri på når ungane er våkne. Dersom det blir skrudd på er det kun på disney playhouse og enkelte gonger barnetv på nrk3.

Back
Topp