Ser barnet ditt mye på tv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Er det noe spesielt de liker å se på og ser de mye på tv i løpet av dagen?

Han på 2 år og 4 mnd har fått dilla på Frost etter at han var syk for en stund siden. Kunne fint ligge i sofaen å se den 6 ganger på en dag. Men da hadde han feber og var slapp.
Ellers så ser han sikkert mer enn han bør, tar ikke tida på det.

De ser stort sett bare noen minutter om gangen. Eldste kan se en hel film, men yngste syns tv er kjedelig.

Vi har ikke tv, så hun ser sjeldent på det, men hvis hun er syk eller veldig sliten så kan det være at vi setter på sauen shaun eller postmann pat. Hun er ikke så veldig interessert!

Vi har ikke tv, så hun ser sjeldent på det, men hvis hun er syk eller veldig sliten så kan det være at vi setter på sauen shaun eller postmann pat. Hun er ikke så veldig interessert!
Vi har også sett Dyrepasserne (som går på tv2), og det synes hun er kjekt, men det er jo fordi dyr er veldig spennende. Hun er to.

Nei, han ser lite på selve tv´en, men han ser noe barnetv på nrksuper via nettbrett/pc da :) Varierer hva han ser på, men han ser gjerne det samme om og om igjen en stund før han ser på noe annet. Lar han ikke sitte mer enn ca en time til sammen hver dag da. Han blir fort lei av å sitte stille selv, så er ikke så mange minuttene i slengen :)

Nei, hun er bare 7 måneder hehe. Men jeg har planer om å begrense TV - bruken når hun blir større. Kan bli en utfordring med en far som er TV - slave.

De ser veldig lite, litt om vinteren :) setter på en film på lørdagsmorgeb.. Ellers er det lure tv-seing :) det gjelder oss voksne og!

Ja, vi ser mye på TV. Vi koser oss med TV/film en times tid om morgenen og de får se etter barnehagen hvis de vil. I helgene ser de også på dagen.
De er ikke avhengige av å se TV, men det er slik de slapper av. Og sånn er vi foreldrene også:)
ellers leker de masse fint også, både ute og inne

Helt sikkert... men han er også ute og leker og kommer hjem sliten og svett så da bryr jeg meg ikke om de dagene han vil ha det roligere og sitter inne og ser på tv og bygger lego i flere timer

Ja, vi ser mye på TV. Vi koser oss med TV/film en times tid om morgenen og de får se etter barnehagen hvis de vil. I helgene ser de også på dagen.
De er ikke avhengige av å se TV, men det er slik de slapper av. Og sånn er vi foreldrene også:)
ellers leker de masse fint også, både ute og inne
Sign :-)

tven er kjempe spennende, uansett hva som står på... hun er bare 7 mnd, og plasserer henne aldri foran tven.. men står den på så blir hun tiltrukket av den.

Tja litt både og, i perioder er det ingenting og andre perioder ser han mye film :-)

Hun på 4 ser på tv på morgenen før barnehagen. Så ser hun på barnetv kl 6. :) Hender hun får se litt etter barnehagen (kl 14.00) . Noen helger tilbringes forran tv, noen helger er ikke tv på i d hele tatt.
Hun liker veldig godt Karsten og Petra, labyrint, callie, dr Mcstuffins.

Hun på 1 bryr seg ikke så mye om tv, men om jeg settet på Animal Planet så kan ho se litt om det er dyr der.

Jeg forstår ikke helt hvordan barn får tid til å se "mye" på tv i hverdagen :p det er jo ikke rom for det! Min 6åring elsker å se på serier på netflix, så han ser gjerne på tv i 15min mens jeg lager frokost , og når vi kommer hjem er det middag og lekser og han rekker gjerne en halvtime før sengetid :)

Minsten på 1 1/2 kan også sitte å se sammen med storebror .. Men det varierer hvor lenge han orker etter hvor mye energi han har :p

I helgene kan det bli litt mer om vi er hjemme, og vi liker godt å se film sammen! Tenkte vi skulle se E.T idag :p

Bare Fantorangen eller barnetv på Nrk super på kvelden på ukedagene. I helgene får de se litt på morgenen når vi slaraffer oss og de får velge en film vi ser sammen på ettermiddagen.

Vi ser på morgningen mens vi spiser frokost. Noen ettermiddager vil han se og andre ganger er ikke TVN på i det hele tatt på kvelden.

Sabeltann! Jeg blir sinnssyk...

Ja, og de er altspisende :p like til og med farmen. Må ta det opp til de :p 3 1/2 år og 16 mnd. :) men må begrense så det ikke blir for mye. For de kunne sittet hele dagen om de fikk lov :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp