*SEPTEMBERJENTENES JULETRÅD*

Mamma Propell

Glad i forumet
[:D][:D]

For da er jeg i gang. Tror ikke jeg har gledet meg sånn til jul siden jeg selv var liten. Skal være hjemme hos oss, med hele min side av familien for første gang, så har mye som må gjøres. Etter jeg leste denne: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21836087
inne på generell ble jeg kjempeinspirert, så nå er jeg med godt mot.Har ryddet ute, vasket vinduer og inngangsparti, og i dag skal jeg rydde vekk alle sommerklærna, vaske ned gangen, og bestille/lage fotobøker til besteforeldrene til guttene.

Hvordan er det med dere og juleforberedelser/julestemning?

Planen med denne tråden er at vi bruker den til å dele oppskrifter, dele tips og ellers alt som har med julen å gjøre. Satser på andre juleglade jenter her inne, sånn at vi klarer å ha den liggende på første siden hele tiden[;)]

Flink du er! [:D]

Har begynt så smått vi også, har rydda vekk sommerklær og sommersko fra gangen, og rydda vekk utelekene ute. Vinduene skulle jeg egentlig vaske i dag, men ser ut som om det blir regn..

Ellers er gavelisten skrevet, og jeg har påbegynt shoppingen [:)]

Oi, jeg trudde hun kom til å lage en ny tråd for hver gang jeg så jeg mistet oversikten etter uke 1! Så tusen takk for at du la den ut[:D]
Da skal jeg hive meg rundt å ta uke 2 og 3 i uka som kommer[:)]

Jeg elsker juleforberedelsene jeg, er som en liten unge[;)] Skrållan og familien fikk vel julegavene sine for en mnd siden[8D]

Har allerede hatt et juleverksted[&:][:D] Julekort laging, DDE julecd, klementiner og julebrus[;)]

Har du vært på plantasjen eller? Der selger de julenek på, hadde sååå lyst på, men klarte å begrense meg til vanlig fuglemat[:)]

jeg gleder meg masse til jul[:)][:)]

Har begynt med julegaveshopping..[:)]og idag tenkte jeg skulle pusse vinduer og ta kjøkkenskapa inni.

Å gleder meg masse til jul, vi skal også feire våres første jul i nyhuset[:D]Å gleder meg masse...
Har bedt min familie nedover, men mamma skal jobbe hele julen,så vi får se hva det blir til...

Her har vi begynnt litt:
- Rydda inn alle sommerleker
-rydda bort alt av sommerklær + sko
-vinterklær er på plass
-satt inn utemøbler
-satt ut lyslykter
-kjøpt en del julegaver
-driver og lager litt julekort
-dekorerer lys og esker som skal gies bort
-kjøpt inn julekuler i farge,hvit,rød,grønn\lime og turkis til juletreet
-julebrusen er smakt på,nam nam[:D]
-julekort av Mikael kom i posten i går
-julestrømpe tim mikael er på plass
-julekalender er på plass,han skulle abselutt ha MUSA kalender,mikke mus...[:D]

Ja var det alt da tro??
Jeg er tilig ute med alt i år jeg, for jeg sitter jo hjemme hver dag å har masse tid til å fikse litt[:)]
Gleder meg såååå fælt til juuuuuuul[:)]

Godt å høre det ikke bare er jeg som lider av postjulestemning[:D] Har kommet et stykke nedover på gavelisten, men mangler selfølgelig de som er vanskelige å kjøpe til. Fikk ikke ryddet sommerklær i dag, men fikk derimot tatt begge barnerommene skikkelig. Så nå har jeg kastet 4-5 bæreposer med ødelagte leker...tragisk, tenk på de stakkars ungene som ikke har noenting. Har sett bort babyleker for å sende med veldedighetsbil til Romania tidlig i desember, så får jeg ta sommer klær og for små klær i morgen.

Forresten destiny...ja jeg måtte ta meg sammen for ikke grabbe med meg nisser, julekuler og hele favnen full av julenek da jeg var der på fredag...godt å se det ikke bare er jeg som er syk[:D]

Er det forresten noen som vil legge ut gavelistene, til søsken, svigerforeldre og samboer og sånt...trenger litt inspirasjon til siste rest kjenner jeg.

Mamma propells julegaveliste 2010

Eldstemann: kaptein sabeltannskute
Lillemann: ????han leker jo kun med lynet, og kun de små som han har mange av......forslag takk
Samboer: ????????[8|]
Foreldre og svigerforeldre: fotobok av guttene fra fødselen og frem til nå, hyttebok, nydelig "englekalender", englestatue i stein
Søster m.fam: nostalgisk "vaskeboks" med skrift, fyllt med skikkelige microfiberkluter, durance allrengjøring, håndkrem, kule vaskehansker m.m
"svigersøster-bror": ?????
bestemødre: sjal, bekymringsstein m engel, englesnøkule
Bestefar:??????
2 venninner: forkle og kokebok

her har vi også bjyndt såvidt[:)]
komt godt i gang med julegavene, og har bjyndt på ryddinga rundt om.
prøva å få vekk alt vi ikkje har bruk for lengre og slikt

Har dere gjort noen flere forberedelser da jenter? Jeg venter i spenning på uke 4 i generelltråden, men den uteblir visst enda.

Men er kommet godt i gang da. Utenfor huset er jeg helt klar, entreen er gullende rein, til og med listene er tatt, og jeg har sortert i samtlige klær i huset, kjøpt inn kasser til sommerklær, babyklær og karnevalsklær. Så nå venter jeg bare at sambo skal fjerne rotet sitt fra boden så jeg får orden i sakene.

På torsdag skal jeg ta for meg badene og vaskerommet, og loftet er så godt som ferdigstillt[:D] Deilig å få kastet alt av rot som samler seg opp på de merkeligste plasser.

Ellers mangler jeg litt av julepakkene, men tenkte å gi meg frist til lørdag med å bli ferdig. Klarer jeg det så er jeg superfornøyd, for så tidlig har jeg aldri vært før[:)]

Juleantrekkene er det så som så med. Har kjøpt til meg da, verdens skjønneste kjole med rusjeermer, reinsdyr motiv på nederkanten og julehjerter brodert på stoffet, i grått og svart. Skal se om jeg får lagt inn bilde engang, for den er helt perfekt[:D] Fant noe til sambo iEllos, han trenger virkelig noe nytt, så tror jeg får bestille til både han og guttene derfra.

Ellers har jeg investert i adventsløpere i dag. Er egentlig ikke glad i hverken lilla eller rødt, så mitt julehus har aldri vært særlig tradisjonellt. Men i dag kjøpte jeg lilla englevev med sølv som skal ligge øverst, så det blir bra[:D]

forresten, sjekk ut denne og bli enda mer inspirert[:D]

http://home.c2i.net/haugestol/forbered.htm

Jeg er begynt[:D] Gleder meg enormt til jul...
Har laget ferdig alle gavene til besteforeldrene og olderforeldrene
Har malt lerret og tatt håndavtrykk av ungene. Pluss bilder...
Handlet litt små gaver utenom,men trenger virkelig tips til jentene...
Har ikke peiling på hva de skal få. Ikke lillegutt heller[:D]

Har og ryddet i lekene,sommer klær og sko er ryddet vekk. Og vinter klærene er komt frem
Ute møblene er ryddet inn
Smakt på pepperkaker og julebrus..
Skal ta bilde til julekort i helgen..
Må låne ett kamera for mitt er på reprasjon(får det ikke igjen før om en måned,passer dårlig)

Koselig tråd altså!!! Jeg har ikke kommet så veldig igang egentlig, men har gaver til:
Moren min
Faren min
Søster'n (mangler litt)
Svigermor
Svigerfar
2 nevøer (mangler 1, men han skal ikke jeg fikse til [:)])
1 niese (mangler 1, men henne skal ikke jeg fikse [:)])

Mangler:
Min kjære (vi skal ikke gi hverandre store gaver i år)
Maiken
broder'n og kjæresten
6 vennebarn
Min bestemor (skal gi kalender)
Min grandtante (skal gi kalender)

Ellers kommer det påfyll fra denne fronten etterhvert. Ting går litt i slow motion for tiden [;)]

Dytter litt på denne jeg, bare for å holde motivasjonen oppe.

Er faktisk ganske så ferdig med julegavene. Mangler til samboeren fra meg selv, og en liten ting fra guttene, også mangler jeg til oldefaren til guttene og til gutta boys. Tror jeg skal spandere på tatoo til sambo, og tegne den ferdig...er ikke flink å tegne, men skal tegne bare til inspirasjon ogide, siden jeg vet ca hva han vil ha. Til guttene skal vi enten kjøpe spillkonsoll eller akebrett og sabeltannskuta. Så da gjenstår bare gamlefar i svigerslekta, og hva han skal få aner jeg virkelig ikke...

Ellers har jeg store planer for videre juleforberedelser. Skal følge den tråden på generell, og prøve å få ryddet garasjen i helga. I tillegg til å rydde bod og lage 2 fotobøker som skal i julegavene til svigers og mamma og deres. I kveld skal jeg kose meg meg med å pakke inn resten av gavene og skrive litt planer i "juleboka" mi[:D]

Back
Topp