Septemberbarn

Lille smula

Andre møte med forumet
Noen som vil dele fordeler/ ulemper med termin i september?
Har selv født i mai, og dette følte jeg var helt perfekt! Mer spent nå på å skulle være høygravid på sommeren og så kommer høsten med sykdom og mørketid.

Fordeler: At man ikke føder når det er kjempekaldt ute, og at man kan nyte nyfødttiden inne på høsten og vinteren uten å ha dårlig samvittighet (mister ikke sommeren på å være inne med nyfødt baby). At baby er større sommeren etter, og man kan nyte å være ute. At man kan gå i løse kjoler når man er høygravid, og slipper å pakke seg inn med klær når man skal ut. Jeg tenker også det er perfekt mtp barnehagestart.
Og vi slapp å få jula ødelagt av svangerskapskvalme og tretthet :p

Noen som vil dele fordeler/ ulemper med termin i september?
Har selv født i mai, og dette følte jeg var helt perfekt! Mer spent nå på å skulle være høygravid på sommeren og så kommer høsten med sykdom og mørketid.
har ett augustbarn fra før, og det gikk veldig fint å gå høygravid på sommeren. Det er perfekt i forhold til barnehagestart, både for barnet og lommeboka (slippe å betale for barnehageplass som man ikke får tatt i bruk med en gang, eller å måtte ta ut ulønnet permisjon), og som blir nevnt over slippe å pakke seg inn i mye tøy, gå i løse kjoler og sommeren etter så er barnet større og utforsker mye mer

Har selv fått en i slutten av april og en i slutten august, så har prøvd begge deler.

Jeg likte nok best å få på våren og ha permisjon på sommer og høst. Gikk mye trilletur og slapp å ha på så mye klær. Slapp å ploge meg frem i snøen med vogna.
Men det er også fint å få på høsten. Slipper å være høygravid på vinteren ute på isen. Som gravid kan man ha på luftige og løse klær på sommeren. Også fint å kose seg inne med baby på høsten og vinteren uten å tenke på å måtte drasse seg ut på jobb tidlig når det er kaldt og snør. Ikke så lett å gå på trilletur da men(ofte dårlig måkt og strødd her). Fri i desember, gir meg god tid til å handle julegaver :hilarious:
Og så kanskje lettere med barnehageplass noen steder. Selv om her vi bor får vi stort sett plass uansett når på året.

Har både april, september og oktoberbarn.
Heeelt fantastisk å ha permisjon på sommeren men det var egentlig det eneste. :p
Alt annet passet best med høstbarn. Sommerklær som høygravid, ikke baby på de varmeste dagene og kan heller nyte sommeren etter, bhg plass osv :)

To barn født i april(i midten og slutten av april) og én i slutten av august. Jeg synes det var lettere for hodet sin del å starte permisjonen på våren. Slapp unna den mørkeste tiden. Jeg har alltid slitt med barseltårer. Med august-barnet gråt jeg fordi det ble mørkt ute så tidlig :hilarious: Følte liksom at det ble natta så fort :hilarious: Skjer sikkert det samme nå, om dette svangerskapet går bra. Så sånn sett liker jeg våren best. Men mest praktisk med september, med tanke på barnehagestart :Heartred Og så synes jeg den første julen er bedre/lettere når barnet er 3 mnd framfor 8 mnd.

Jeg har ingen tidligere erfaringer, men ser på september som en veldig fin tid å føde på. Fint i forbindelse med barnehageplass og minimalt med ulønnet permisjon. Ellers så elsker jeg høsten, så å gå inn i min favorittårstid med en nyfødt gjør meg så rørt og glad at tårene nesten begynner å renne. Mulig det er litt hormoner som fører til det også altså :joyful:
Ulempen er jo baby på vinteren, det er veldig smale og dårlige veier å trille på om vinteren her jeg bor, men det blir vel ikke et større problem enn vi velger å gjøre det til tenker jeg :)

Jeg fødte forrige i februar og synes det var fint for da gikk det raskt mot vår når vi kom ut av nyfødtbobla. Men den vinteren var det utrolig glatt og mye is der jeg bodde, så det var skikkelig kjipt å være høygravid de månedene før. Jeg gikk med brodder OG staver for å tørre å gå ut i det hele tatt :D

Så nå ser jeg veldig fram til å kunne vandre høygravid rundt i lette sommerklær og slippe både tykk vinterjakke og brodder :D

Jeg gleder meg også til høygravid og sommerkjoler! Sist fødte jeg i slutten av november, og magen kom egentlig ikke før september. Høres sikkert litt teit ut, men fikk liksom ikke vært synlig gravid før siste måned egentlig, før det ble den jo gjemt i alt av varme klær/jakker. Så gleder meg til å være mer synlig gravid denne gangen :hilarious:

Jeg gleder meg også til å være gravid med stor mage på sommeren! Fødte i desember forrige gang og flere naboer fikk ikke med seg at jeg var gravid engang fordi det ikke syntes under høst- og vinterjakkene:confused013

Jeg gleder meg også til å være gravid med stor mage på sommeren! Fødte i desember forrige gang og flere naboer fikk ikke med seg at jeg var gravid engang fordi det ikke syntes under høst- og vinterjakkene:confused013
Vi hørte plutselig babyskrik i januarisj fra andreetasjen i tomannsboligen vi hadde før. De hadde jammen fått en baby til vår store forferdelse på det tidspunktet (det var veldig lytt). Hadde ikke snøre om at hun var gravid :hilarious:

Enig! Samme skjedde her med vårt november-barn, nærmeste nabo spurte om vi var barnevakt da vi møtte ham da vi kom hjem fra vår første trilletur :hilarious:

Fordeler: At man ikke føder når det er kjempekaldt ute, og at man kan nyte nyfødttiden inne på høsten og vinteren uten å ha dårlig samvittighet (mister ikke sommeren på å være inne med nyfødt baby). At baby er større sommeren etter, og man kan nyte å være ute. At man kan gå i løse kjoler når man er høygravid, og slipper å pakke seg inn med klær når man skal ut. Jeg tenker også det er perfekt mtp barnehagestart.
Og vi slapp å få jula ødelagt av svangerskapskvalme og tretthet :p
Helt enig! Min første er født i september og det var en veldig fin tid å være nybakt mamma på. Jeg syntes det var tungt å være høygravid på sommeren, men var en veldig varm sommer :dead:

Min første er født i slutten av aug, og jeg husker det var fin tid, men og at jeg dauet nesten som høygravid i sommervarmen.

Back
Topp