Separasjonsangst...

huldra86

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg og samboeren skal 4 dager til New York i sommer. Vi har en datter på 2.
Det meste vi har vært borte fra henne er et døgn, og jeg gruer meg veldig til å reise fra henne.
Hun skal være sammen med besteforeldrene som vi stoler på.

Jeg har litt flyskrekk, og får litt panikk av å tenke på at jeg skal opp i et fly og være så langt bort fra henne. Jeg tenker mye på om flyet styrter og at jeg skal være så mange dager uten at hun skjønner hvor vi er. Jeg tenkte på å Skype, men jeg tror ikke det er så lurt, for da skjønner hun liksom ingenting, hvor vi er osv.

Er det noen som har hatt det lignende og kan komme med litt beroligende ord/ oppmuntring? New York er drømmereisemålet vårt, og denne sommeren har vi penger og tid til å reise

Det eneste jeg kan si er: Det er FIRE dager. Det er ikke lang tid altså.
Hun kommer ikke til å glemme dere, avvise dere når dere kommer hjem eller noe som helst. Hun kommer til å ha det helt fint hos besteforeldrene, og jeg tror ikke at hun kommer til å savne dere/ ikke skjønne hvorfor dere er borte hele tiden. Mest sannsynlig kommer hun ikke til å ha tid til det, så mye nytt hun får oppleve hos besteforeldrene sine;)

Når det gjelder å fly, så er det ganske mye tryggere enn å kjøre bil, hvis man skal tenke ulykkesrisiko.

Jeg vet ikke hva jeg kan si for å være oppmuntrende, for jeg er ikke den typen du er i det hele tatt på dette området, men du får prøve å tenke logisk på det.

Det kommer til å gå helt fint, ikke ødelegg drømmeferien på å gå å bekymre deg:)

Edit: Jeg reiser fra sønnen min i over to uker i sommer for å dra til Australia. Tanken på "hvisomatte dersomatte" har streifet meg, men jeg vil ikke la sånne tanker ødelegge en sånn mulighet.

Jeg og mannen var nettopp i Ney York, og vi var borte fra døtrene våres i 10 dager..
Gruet meg helt ekstremt, men det gikk veldig greit. 
Vi ringte hver dag de tre første dagene siden vi savnet de, og var veldig spent på hvordan det gikk.. men de koste seg maks, og hadde ingen interesse i å prate med oss på tlf, så vi droppet fort å ringe til de hver dag. 

Barn pleier å kose seg maks når de er borte, de blir dollet med hele tiden og får som regel dobbelt så mye oppmerksomhet som når de er hjemme :p

Du og mannen kommer til å kose dere i NY, det er så mye å gjøre og se der. så prøv å nyt friheten og kos dere.. er ikke ofte dere får muligheten til å dra så langt bort alene :) 

Back
Topp