Sent ute?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
f9964d135e134498f9702c01a4332c49

Bare er par dager senere enn planlagt, og sikker ei uke senere enn anbefalt....

He he, jeg så over våre i går og priste meg lykkelig for at de så bra ut (strøk de før jeg hang de vekk sist) :D Huset derimot, det har jeg vasket i dag... Og duker :p

Stryke bunadsskjorte før den henges bort er fyfy har jeg lært, lin kan bli gult da. Jeg vasker og legger bort, og stryker da altså helst senest 14. Mai...
For at den skal bli skikkelig tørr.

Huset tar vi sånn litt, men vi skal ikke ha gjester. Vi skal bort, så det stresser jeg mer med neste år. Da har vi vel trolig gjester.

Mannen ble best om å finne frem sin, den måtte visst vaskes...

Men det er ei vanlig bomullsskjorte, han har ikke bunad før neste år, så den er ferdig i maskina om fem minutter, får henge litt også stryker jeg den tørr, null problem.

Mannen og gutta sine er bomull og de hadde jeg strøket, min er lin og var fin den også. Den tror jeg at jeg har strøket maks 3 ganger siden konfirmasjonen, blir best av å drypptørke :D

Har just stått og strøket tre stk :rolleyes::eek::confused:
Nå skal jeg lage ferdig potetsalaten, så skal eg smekke sammen en kake, så pusse sølv... Det hele toppes med vask av gulv.. Litt sen sa du??? Hahahaha...:happy119:laughing002

Min deypptørkes alltid, men må strykes for å så glatte ermer og stiv krage. Sistnevnte er grunnen til å stryke flere dager i forveien, for at det skal bli tørt, så det ikke krøller så lett. Min kommet til å krølle i år.

Til gjengjeld skal det regne, så våte blir vi uansett. Og godt gjemt inni en Cape.

Jeg veter min, bretter, og ruller den sammen. Inn i frysa over natta og så er den enkel å stryke dagen etterpå :-)

Også skal jeg lage dessert å ha med meg da... Litt igjen enda, mao.

Rydde av spisebordet og legge på ren duk, så kan jeg stryke skautet mitt som altså skal ligge flatt i natt, på enden av spisebordet tenker jeg

Deretter er vel mannens skjorte tørr nok til å stryke, og så er jeg ferdig med stryking, da er det puss av sølv og baking. Ja, og puss av sko, men det tar trolig mannen. Når han er tilbake fra dugnad på skolen da. Derved blir det i kveld, for han kommer trolig hjem til pizza og 16. Mai-kamp på tv, deretter legge unger. Men pusse fire par sko er fort gjort, da. Jeg har nylig funnet frem noen som er for små og overlevert til min bror, for min nevø hadde ikke passelig sko, så det er flere enn meg som er sent ute da. Sko skaffet jeg mine i april, i det minste

Vi har ikke funnet frem noe enda! Haha
Akkurat flytsparklet kjøkken delen, vi pusser opp stue og kjøkken så alt står på hue.

Har hverken shina hus, laga kake, forberedt middag til i morgen eller vaska og strøke skjorte - og vi skal ha gjester i hele morgen:) Så lenge jeg er aleine med lillingsen er det ikke så mye jeg får gjort. Har rydda hus 2 ganger i dag, men det ser ikke slik ut for å si det sånn ;) Det blir en laaaaang kveld :)

Ja, 16. Mai er somregel en laaaaaang kveld. Mannen sier det er en festdag. Fotball. Jada, det er det jo. Men det er en jobbedag og kveld mest av alt, for alt som skal være klart til morgendagen.

Nå er han på dugnad på skolen, mens jeg lager pizza til han er tilbake. Jeg har strøket alt, inkl flaggene, så nå er det pizza, dessert til i morgen, pusse sko og sølv, og støvsuge kjelleren, siden der sover hunden=mye hår, og der skal vi kle på oss i morgen. Vi er greit i rute, om altså bare det at skjorta mi burde vært tatt for noen dager siden.

Ganskr bra i rute nå faktisk.. Skjorter er strøket, sølvet pusset.. Maten forberedt og kaka laget...
Nå er det småplukk igjen, det er deilig... Ellers pleier 16 mai være laaaang ja.. Hehe

Så var det denne desserten da.

Smelt sjokoladen, ha er par spiseskjeer i en form (antar muffinsform fra bildet) vri på den så der er sjokolade på alle kantene. Avkjøl og ta forsiktig av formen.

Jada... Det blir jo så tynne "vegger" at dette kan umulig gå bra.

Jeg prøver igjen når sjokoladen er blitt litt kaldere/stivere. Og sier at det muligens blir jordbærmouse i glass med sjokolade oppå eller noe sånn.

Jaja, det ligner, ikke perfekte men brukbare, jeg har ni av ti nå, den siste må bli kald før jeg kan ta av papiret. Den er laget etter at en av de andre knakk nemlig.

Det får. Men det tar tid...

Back
Topp