Sent ute men, bedre sent enn aldri

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Hva gjør jeg for å komme i kontakt med jordmor? Slik at jeg kan ha noen kontroller hos henne også...
Er bestandig seint ute med det meste, men klarte ikke bestemme meg om jeg skulle ha jordmor eller ikke, men tror jeg vil.
Skjønner at det ikke er sikkert at jeg får, men må jo prøve[:)]

Jeg tok kontakt med helsestasjonen min da jeg var 6-7 uker på vei, og fikk kontroll i midten av uke 15, som blir neste onsdag. Var til lege i uke 8, men han er inkompetent, så jeg kommer nok til å gå kun til jordmor i svangerskapet.

Haha, inkompetent [:D] Huff, da skjønner jeg deg godt!
Helsestasjon ja... Har lite erfaring med helsestasjon.
Den som er nærmest da eller? Skal jo flytte snart, så får bli den som er der jeg skal flytte isåfall.

Jeg er egentlig ikke dum altså.... [:o]

Du er da ikke dum da vennen - Vi kan da ikke vite alt om graviditet..
Jeg fikk brosjyre hos legen om helsestasjonene der jeg bor. Sånn fant jeg ut at jeg skulle ringe helsestasjonen og bestille jordmor time!!

Det er bra med dette forumet, da vi hjelper hverandre!!

Stå på jenter - VI er supre

Ja jeg lurer også på hvordan jeg får bestilt jordmortime. Og om det er nødvendig?? Eneste jeg kunne tenkt meg på var et sånn fødselskurs

Legen min fortalte om mulighetene,
bare gå til lege, både lege og jordmor eller bare jordmor..

En venninne av meg hadde tatt ca annenhver gang og synes det var en bra løsning.

Jeg tenkte det var greit med begge deler - lege flink på sykdommer OG graviditet (og kan sykmelde!!!)
Jordmor ekspert på graviditet og det der.. hehe (mitt resonnement hvertfall!)

Vet ikke om man kan gå til jordmor på sykehuset, føden også - men antar det..

Får ta en ringerunde en dag da kanskje[:)]
Høre med en eller annen helsestasjon.

Jeg ringte til helsestasjonen i bygda i dag jeg og fikk time på fredag[:)] skulle egentlig bestille time til begynnelsen av september (var hos legen i sist uke) men det passet ikke å få det til (jordmor er bare på helsestasjonen på fredager) så da ble det jammen meg nå allerede[;)] gøy det[:)]

Hellu Siljegulli
Du kan jo pling på Saupstad, forstod det som du bor der?

Tlf nr e: 72547970
Kan vær lurt å ring kjapt, så kan det hend du får jordmor.
Legen min ment det kun vær greit å gå te jordmor innimellom, for dæm e jo døktig på sine ting som han sa.

ORIGINAL: Tonetrollet

Hellu Siljegulli
Du kan jo pling på Saupstad, forstod det som du bor der?

Tlf nr e: 72547970
Kan vær lurt å ring kjapt, så kan det hend du får jordmor.
Legen min ment det kun vær greit å gå te jordmor innimellom, for dæm e jo døktig på sine ting som han sa.

TUSEN TAKK!!! Flytter snart til Tiller, men det må vel gå an å få ordnet.
Ringer imårra jeg da[:)] Litt sent nå kanskje [:D]

Hmm, jeg har bare vært hos jordmor. Var i uke 7 og 10 tror jeg.. Burde jeg dra til legen også? 

jeg må visst også få fingeren ut å komme meg til jordmor [:D] har ikke ringt de ennå jeg.. hehe.. får gjøre det i morgen [:)]
takk for påminnelsen [;)]

Jeg har heller ikke ordnet med time til jordmor, men jeg skal til utredning på KK om ikke så lenge, og det kan hende at jeg får gå til jordmor og kontroller der. Jeg må nesten avklare det først. 

Back
Topp