Sensitiv hud - hjelp

Maimamma95

Andre møte med forumet
Hei, er det noen andre som sliter veldig med huden?
Gjennom hele svangerskapet har jeg hatt mye hudormer og kviser som stadig kommer tilbake, for det meste på haka og brystet.

Nå har jeg i tillegg fått så sensitiv hud at jeg ikke kan barbere meg??? Fjerner jeg hår under armene f.eks får jeg hele underarmen med nupper :( ser helt grusomt ut og er ikke spesielt deilig, men vil heller ikke gå med masse hår under armene, hjelp!?

Har noen andre opplevd lignende? Går det bort etter fødsel?
Hadde satt pris på råd hvis du har noen :)

Jeg har hatt sensistiv hud hele livet og kan ikke bruke barberhøvel uten å få betente hårsekker. Derfor bruker jeg alltid voks eller epilator. Fordelen er at jeg ikke trenger å gjøre det så ofte, men ulempen er at det må være litt lengde på hårene får å få tak. Jeg synes det er mindre vondt med voks, og spesielt hos profesjonelle som kan gi gode tips og råd for å ivareta huden, og ikke minst at de har bedre kvalitet på voksen enn den man får i butikken.

Mange gravide opplever at huden er mer sensitiv enn ellers og at det går tilbake i ettertid. Jeg merker mer ubehag nå enn normalt med voks. Ellersk kan jeg også tipse om at kaldt vann lukker porene, mens varmt vann åpner dem, og at det kan være lurt med en varm dusj først også holde en kald klut over områdene du har fjernet hår ☺️

Hei, er det noen andre som sliter veldig med huden?
Gjennom hele svangerskapet har jeg hatt mye hudormer og kviser som stadig kommer tilbake, for det meste på haka og brystet.

Nå har jeg i tillegg fått så sensitiv hud at jeg ikke kan barbere meg??? Fjerner jeg hår under armene f.eks får jeg hele underarmen med nupper :( ser helt grusomt ut og er ikke spesielt deilig, men vil heller ikke gå med masse hår under armene, hjelp!?

Har noen andre opplevd lignende? Går det bort etter fødsel?
Hadde satt pris på råd hvis du har noen :)

Jeg har tidligere brukt voks, men nå blør jeg så lett og så er jeg så klumpete/klønete at jeg ikke får til uansett. Så jeg kjøpte en epilator og er superfornøyd. Jeg har mye mindre røde flekker og nupper med den enn tidligere og er mye lettere å bruke enn voks. Men det krever kanskje litt tilvenning hvis man ikke har brukt det eller viks tidligere da det kan gjøre litt vondt. Jeg skulle ønske jeg kom på å prøve epilator tidligere og kommer til å forsette med det. Bruker på legg og under armene, men ofte slik at det ikke gjør så vondt.

jeg synes resultatet med epilator blir mer enn bra nok i forhold til voks, den tar ikke de minste hårene, men etter en stund føles det bare som naturlig dun så det gjør ikke noe.

jeg har litt sensitiv hud, særlig i fjeset der alle kremer føles som de svir men jeg har funnet ut at Cosmica fra apoteket fungerer helt topp. Så anbefaler den.

Back
Topp