Sensitiv for lyd

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hei! Er det flere enn meg som merker at de er ekstra sensitive for lyd for tiden?
Jeg sliter mye med at jeg er sliten, trøtt og mangler energi, og derfor ligger rett ut på sofaen. Når samboeren i stad satt seg i sofaen ved siden av, og begynte å prate i telefonen, merket jeg at jeg ikke orket det. Jeg synes at alle lydene var veldig sterke og at han nesten ropte inn i telefonen. (det gjorde han helt sikkert ikke, men det føltes slik).
Jeg tok først armene over hodet slik at jeg dekket ørene, men endte bare med at jeg tittet stygt på han (stakkars mann!) og gikk på soverommet.
Jeg føler nesten at jeg overdriver, men i det øyeblikket det skjer, så synes jeg det er veldig ille og jeg kan bli sint og frustrert.
Er det flere som føler det på samme måte? :confused:

Folk snakker som regel høyt når de snakker i telefonen. Sendte faktisk mannen ut på kjøkkenet da han snakket i telefonen her om dagen, for han pratet så høyt :p Jeg er bestandig "var" for bråk når jeg er sliten, og siden jeg er mer sliten nå, så kan det nok være at jeg tåler litt mindre enn før.

Jeg blir også var på lyd når jeg er sliten. Du får gi en heads up til mannen din :) Min er veldig klar over det, så han tilpasser seg når han ser jeg er dårlig (har en kranglete mage - så sånn har det vært i mange år)

Blir veldig sensitiv for både lys, lyd og lukt des mer sliten jeg er. Generelt.. Ikke bare i svangerskapet. Ikke så uvanlig tror jeg :)

Lyder er fælt.. Syntes plutselig alle snakker så høyt :P

Jeg har alltid vært sensitiv fornlyd, og jeg har aldri skjønt det med å sette seg med andre folk når man gjør en provat ting som å snakke i telefonen. Tok en stund før gubben skjønte at det ikke var noe hemmelig jeg hadde på gang hver gang jeg gikk i ett annet rom fordi telefonen min ringte. Er bare at jeg ikke vil plage han med mine samtaler.

Jeg er hypersensibel da, så har vel ikke blitt bedre etter jeg ble gravid!

Jeg har alltid vært sensitiv fornlyd, og jeg har aldri skjønt det med å sette seg med andre folk når man gjør en provat ting som å snakke i telefonen. Tok en stund før gubben skjønte at det ikke var noe hemmelig jeg hadde på gang hver gang jeg gikk i ett annet rom fordi telefonen min ringte. Er bare at jeg ikke vil plage han med mine samtaler.

Jeg er hypersensibel da, så har vel ikke blitt bedre etter jeg ble gravid!

Mhm, er også høysensitiv, så skal lite til før det er for mye av både lyd, mas, lukter og i det hele tatt.

Ja, men det var jeg før jeg ble gravid også :P

Back
Topp