Senke sengebunnen

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Vesla har begynt å dra seg opp fra bilstolen,vognen og i sprinkelbeskytteren rundt sengen.
Hun heiser seg opp,spes i sengen hvor hun heiser seg opp via sprinkelbeskytteren. Hun klarer ikke å sitte selvfølgelig, så hun faller fort tilbake igjen.
Men er litt bekymret for om hun skal klare å falle ut av sengen. Det kan vel ikke være mulig?

Og dere som har barn fra tidligere, når er det vanlig å senke sengen? Bør jeg bekymre meg?

Jeg bytta når hun klarte å reise seg og muligheten for å dette ut var tilstede, husker ikke nøyaktig, men kanskje rundt 5-6 månder?:-)

Mamma til to prinsesser<3

Reise seg, i den forstand dra seg opp og sitte på knær eller noe..;-)

Ville heller byttet litt før, enn litt for seint ;-) Hvis du ser at hun er blitt så pass mobil at det er mulighet for at hun plutselig hiver deg utenfor ville jeg ikke stusset med å sneket den :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Reise seg, i den forstand dra seg opp og sitte på knær eller noe..;-)

Skjønte hva du mente:)
Tusen takk.
Da tror jeg tiden snart er inne for å senke den.... Vil ikke ta noen sjangser. Hun er sterk den lille kroppen altså.....:happy090

Ville heller byttet litt før, enn litt for seint ;-) Hvis du ser at hun er blitt så pass mobil at det er mulighet for at hun plutselig hiver deg utenfor ville jeg ikke stusset med å sneket den :)

Så denne mens jeg svarte på den andre:) Takk for svar. Er helt enig med dere selvsagt, så i morgen skal den senkes. Absolutt! Ikke verdt å ta noen sjangser...

Skjønte hva du mente:)
Tusen takk.
Da tror jeg tiden snart er inne for å senke den.... Vil ikke ta noen sjangser. Hun er sterk den lille kroppen altså.....:happy090
Ja, det syntes jeg du skal gjøre! Hun må ikke falle ut<3

Så denne mens jeg svarte på den andre:) Takk for svar. Er helt enig med dere selvsagt, så i morgen skal den senkes. Absolutt! Ikke verdt å ta noen sjangser...

Hiver SEG skulle det selvsagt stå.
Bedre føre var tenker jeg i hvert fall :-)

Klarer hun virkelig komme seg opp på knær å lene seg over kanten?
Jeg hadde ikke senket den da en ofte løfter inn å ut å det er tungt å nå helt ned. Vi hadde sovepose på datteren mi da hun begynte å reise seg å da kom hun seg ikke over kanten. Senket ikke før hun var 6-7 mnd.

Men det er jo bare å gjøre det som er riktig for dere :-)

Klarer hun virkelig komme seg opp på knær å lene seg over kanten?
Jeg hadde ikke senket den da en ofte løfter inn å ut å det er tungt å nå helt ned. Vi hadde sovepose på datteren mi da hun begynte å reise seg å da kom hun seg ikke over kanten. Senket ikke før hun var 6-7 mnd.

Men det er jo bare å gjøre det som er riktig for dere :)

Innerst inne tror jeg det skal veldig mye til om hun hadde falt ut. Men hun har begynt nå å dra seg opp etter ting,og jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med det.
Kunne aldri tilgitt meg selv, hvis du skjønner...

Hun er 4,5 mnd nå og jeg er vel det man kan kalle en typisk hysterisk førstegangs....:scared001

Med førstemann måtte vi senke når han var rundt 5 mnd, for da snudde han seg til mage og dro seg opp etter kanten. Og når de først får hode så langt opp er veien kort for å falle ut med hode først, siden det er så tungt i forhold til resten av kroppen.

Med andremann opplevde jeg den store skrekken. Han pleide alltid ligge helt i ro, så sengen var på det øverste hakket. Helt til en natt jeg hørte noe. Heldigvis stod sengen rett ved meg, for jeg tok tak i foten i det han var på vei ut. Så mannen ble vekket og måtte ta ned bunnen kl 3 på natten. Aldri vil jeg oppleve noe slikt igjen. Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har takket Gud for at jeg klarte å gripe han i luften.

Så nå kommer sengen til å bli senket første gang hun snur seg i sengen. Forløpig skjer det bare på gulvet enda.

Men vær obs i vognen også. Han første her måtte vi bytte til sportsvogn med seler når han var 4.5 mnd, fordi han snudde seg i bagvognen og dro seg opp langts kanten. Så da ble det å sove med seler...

Med førstemann måtte vi senke når han var rundt 5 mnd, for da snudde han seg til mage og dro seg opp etter kanten. Og når de først får hode så langt opp er veien kort for å falle ut med hode først, siden det er så tungt i forhold til resten av kroppen.

Med andremann opplevde jeg den store skrekken. Han pleide alltid ligge helt i ro, så sengen var på det øverste hakket. Helt til en natt jeg hørte noe. Heldigvis stod sengen rett ved meg, for jeg tok tak i foten i det han var på vei ut. Så mannen ble vekket og måtte ta ned bunnen kl 3 på natten. Aldri vil jeg oppleve noe slikt igjen. Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har takket Gud for at jeg klarte å gripe han i luften.

Så nå kommer sengen til å bli senket første gang hun snur seg i sengen. Forløpig skjer det bare på gulvet enda.

Men vær obs i vognen også. Han første her måtte vi bytte til sportsvogn med seler når han var 4.5 mnd, fordi han snudde seg i bagvognen og dro seg opp langts kanten. Så da ble det å sove med seler...

Takk for dette innlegget! Var vel akkurat det jeg trengte for å innse at dette må gjøres i dag !!

I tre uker har hun snudd seg i sengen allerede. Nesten hver morgen finner jeg henne på magen i sengen på morgenen.
(Iseliin, FrkMina og These så det vel på snap i dag tidlig også)

Om hun skulle falle ut å brekke nakken er livet mitt over. Jeg skal senke sengen i dag. Tør ikke å la være.

Takk for at du deler din historie ❤️

Takk for dette innlegget! Var vel akkurat det jeg trengte for å innse at dette må gjøres i dag !!

I tre uker har hun snudd seg i sengen allerede. Nesten hver morgen finner jeg henne på magen i sengen på morgenen.
(Iseliin, FrkMina og These så det vel på snap i dag tidlig også)

Om hun skulle falle ut å brekke nakken er livet mitt over. Jeg skal senke sengen i dag. Tør ikke å la være.

Takk for at du deler din historie ❤️

Jeg er bare sjeleglad for at vår gutt ikke skadet seg. Klarer ikke tenke på det uten å gråte... Ting skjer så fort.

Nå er jo snart lillemann 5 mnd, så vi senker sengen nå når vi flytter :)

Har du fått senket bunnen?:-)

Back
Topp