sengevæting

• Trådstarter Trådstarter mor til en jente
  • Opprettet Opprettet
M

mor til en jente

Guest
Jeg har en datter på 7.5 år, som er sengevæter. Vi har prøvd "alt" som tenkes kan, men ingenting ser ut til å hjelpe. Vi skjønner at det er grunnet ett hormon som ikke er ferdigutviklet enda, og har nå fått resept på en medisin som skal hjelpe hormonet i gang.

Spmørsmålet er om hun er for ung til denne medisinen enda? Og hva har andre foreldre gjort i samme situasjon?

Våtlaken fra Ikea og hyppig skifte av sengetøy.
Ikke skambelegg det, men bare få det gjordt.
To av jentene her i huset er sengevætere og de deler rom vedsiden av vaskerommet rett og slett fordet de skal slippe å måtte vise det til de andre om de har hatt uhell.
Fikk selv medisiner som vissnok skulle hjelpe men de gjorde bare at jeg hadde flere uhell så jeg har valgt å ikke medisinere.
(Ikke unormalt for jentene i fam å være sengevætere frem til de er i tenårene, guttene er stort sett tørre i 9-10 års alderen)

Kjenner flere voksne som var sengevætere, og de har fortalt at problemet forsvant når de ble seksuelt aktiv. Om det er tilfeldig aner jeg ikke.
Tror det viktigste er å ikke ta det opp hele tiden, men la det bli en del av hverdagen, de kan ikke for at de ikke klarer å holde seg om natta.
Lykke til, plutselig en dag så går det over :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg har en datter med samme problem. Men hun er 6 år. Har prøvd Minirin uten effekt, syntes faktsk hun ble værre. Vi har prøvd homeopat og nå går vi til refleksolog. Har mer tro på han vi er hos nå, men skal gå dit jevnlig i noen uker. Håper å se bedring på sikt, hun synes det er fryktelig ubehagelig å måtte sove med bleie..:(

Jeg hadde samme problemet når jeg var i den alderen. Husker enda at eg måtte sove på plastikk når jeg var med venninner. Syntes dette var utrolig flaut.
Eneste min mor gjorde var å tvinge meg på do før jeg la meg og i tillegg tok de meg opp på do hver natt når de selv la seg. Etter en god stund med dette, ble det til at jeg selv gikk på do om jeg måtte på natten.
Er ikke sikkert dette fungerer for dere og kanskje har hun et større problem enn hva jeg hadde:) men det enkle et oftes det beste. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

3 guttar eg e tante till har haft samma problem. De værsta av allt var att svigerinne mi måtte en periode køpa bleier før 3 pga de 2 eldste brukte om natten. Vet att de prøvde me all slagt
Møjligt men ingenting hjalp. Så de gav rett å slett upp å bara tog den tid de trengdes. Efter hver så sluta de.

Forslag:
10675507_721832704539369_6595093335647594239_n.jpg

Kjenner flere voksne som var sengevætere, og de har fortalt at problemet forsvant når de ble seksuelt aktiv. Om det er tilfeldig aner jeg ikke.
Tror det viktigste er å ikke ta det opp hele tiden, men la det bli en del av hverdagen, de kan ikke for at de ikke klarer å holde seg om natta.
Lykke til, plutselig en dag så går det over :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Signerer denne :)

Yngste her hadde god hjelp av Minirin, han begynte på de da han var 5 og brukte de i ca to mnd, to tabletter om dagen :)

Jeg er fadder til en gutt på 8,5 år som er sengevæter. To av kameratene han er også det. Det er ganske vanlig. De har prøvd hormoner, men det funket ikke. Når har han på bleie om natten...

Men til spørsmålet ditt, hun hadde vel ikke fått resept hvis hun er for ung?

Back
Topp