Sengetøy

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor kjøper dere sengetøy?
Jeg er litt sær, liker det mykt og ikke sånn stivt som det billigste på Kid er.

Er på tide å bytte ut sengetøyet her i hus. Må være lyse nøytrale farger.
Vært veldig fornøyd med H&M sitt, men var ingen som fristet der nå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Elsker hoie:)
Har et hvitt sett,det er fantastisk herlig og mykt:)

Jeg kjøper på princess :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Signerer denne og kan legge til litt info som kanskje vil hjelpe noen å velge sengetøy de blir fornøyd med.

Bomull, standard kvalitet. har grove tråder og man kan i noen tilfeller se trådene separert.
Ok kvalitet som bør holde passformen greit, men disse blir ikke spesielt myke før etter mange vask (et år)

Bomull i tynn kvalitet, blir fort mykt, men mister passformen lett. Her skal det være tynne tråder, men man vil kunne se separeringen av tråden også her. Jeg anbefaler ikke kokevask for dette.

Bomull i satin kvalitet, er myk og tettvevet. Non opplever denne som kald og glatt, men da er sansynligheten for at syntetiske stoffer er balndet i bomullen. Høie har mange gode, men de stripete fra princess er ok.

Bomull i damask kvalitet. tynne tråder tettved. Man skal ikke kunne se separasjon av tråder
bomullsdamask er den kvaliteten du kan forvente å finne på hotell fordi de holder passformen lenge.
Minus med disse er at de gjerne trenger 3-4 vask før de blir myke

Sengetøy med syntetfiber vil jeg ikke anbefale siden mange ikke tåler vask på høyere enn 40 grader.
Sengetøy bør kokevaskes, men de fleste produsenter garanterer ikke at produktet holder seg fint på mer enn 60 grader.

Flanell er børstet bomull og oppleves som tykt og varmt. Disse skal føles myke og skal ikke nuppe.

Jeg har selv satin sengesett fra Høie og Princess og damask fra Princess. Jeg kokevasker alle (90 grader) og bruker tørketrommel. Jeg stryker ingen av disse og jeg har sengesett fom nærmer seg 10 år som fortsatt er fin i både tøy og form. :)

Håper det er til hjelp for noen :)

Hva med Percale da? Er ikke det noe sateng aktig?
Det beste sengetøyet jeg har hat er fra Hemtex, men det finnes jo ikke i Norge lengre.

Sverger til Høie. Men er vel mest Princess og Kid i skapene og noe Ikea. Fått det meste i gaver. Og Ikea er billig. :P Tror vi har noe fra Hansen og Dysvik også som fungerer.

Kjøper sateng :-) Sist fra kid..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Som alt annet kjøper jeg en del på Ellos. Har kjøpt laken der, fin pris og det er de vi liker best. Blir ikke nuppete som en del andre.

Kjøpte et sengesett i egyptisk bomull til toårs-bryllupsdagen vår (eller var det tre?) på Kid riktignok, som vi ELSKER! Tror nok det handler mer om hva man kjøper enn hvor

Akkurat nå har vi fra princess. Egentlig liker jeg krepp aller best, men syns ikke dem er noe særlig fine.

Kjøper litt overalt. Men vi har ikke så mange sett altså. Kjøpte et godt og mykt på kid i sommer, men husker ikke merket.
Ellers har jeg også likt høie sitt.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg liker også de fra H&M, fikk et gratis for mange år siden da jeg kjøpte noe klær i nettbutikken, og det er et av de beste jeg har! Eller liker jeg også de fra Hansen og Dysvik.

KID og princess handler jeg på. Og tørker alltid i tørketrommel, selv på de varmeste sommerdagene, for da blir det mykt og godt :)

Back
Topp