Sengesett og laken

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Hvor mange sengesett og laken hadde dere til babystr dyne og madrass? Jeg har ei dyne i senga og ei i vogna.
Så trenger jeg jo laken i både seng og vogn. Og hvor mange madrassbeskyttelser?
Og likte dere best bomullslaken eller flanell?

Det kommer vel litt anpå om babyen er gulpebaby eller ikke.. Jeg har foreløbig for mye :p ikke gulper han og ikke gjør han seg ut heller i senga, så her hadde det holdt med to sett for å rullere. Men det vet man jo gjerne ikke før man har ungen der..

Februar-14 mamma <3

Hadde 6 dynetrekk til nyfødt dyne. Måtte vaskes ofte pga gulpebaby. Kjøp billige på sparkjøp ;)

Ja jeg tenker ca 5-6 stk, så har man til både seng og vogn uten å måtte rullere. Og dersom det er gulpebaby og man ikke har tørketrommel ( :( ) så er det viktig å kunne vaske ofte og likevel ha tørre.

Så derfor lurte jeg på hva som var vanlig/anbefalt, for jeg og vaskemaskinen er ikke venner til vanlig, ser ikke for meg at vi blir bedre kompiser etterhvert :P

Jeg har mange sett etter storesøster for vi arvet mange sett. Har sikkert 6-7 til vanlig babydyne og to til vogndyna.

Jeg har to sett til hver av dynene (vogn og seng). :) Her bruker jeg glatt bomull, flanell blir for varmt til min sommerbaby.

Sent from my iPhone using BV Forum

kommer veldig ann på babyen ja, men jeg hadde 2 dyner(1 til seng og 1 til vogge) 2/3 laken til vogn og seng. og 4/5 dynetrekk tror jeg. det gikk helt fint her, men hun gulpet heller ikke mye...

tror je hadde 4 madrass beskyttere

Tror vi har hatt 3-4 sett til hver str jeg. Gått helt fint. Men har ikke hatt voldsomt til gulping.

Hatt to madrassbeskyttere i hus for sikkerhets skyld.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg har en dyne og to trekk. Hadde fint klart meg med ett trekk, for hvis jeg vasker det og kjører det i tørketrommel kan jeg bruke det igjen samme kveld.
Bruker ikke laken, for hun sover i lammeskinn i kurv og på lanmeskinn i vogna. Er 4 måneder:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har tre sett til vognen og tre til sengen. Da slipper jeg å måtte vaske med gang om lille skulle være uheldig å gulpe, tisse igjennom osv... Vi bruker flanellaken, både til barn og voksen. Kjempe deilig å sove på..
Vi har ikke madrassbeskytter, kun over madrass og laken. Her har lille ennå ikke hatt noen uhell i sengen..
Sprinkelsengbeskytter har vi to av...

Takk for svar :)
Da kjøper jeg i allefall tre til senga og to til vogna, kanskje tre der også.
LAmmeskinn skal jeg også ha, men ser for meg å bruke laken over det og dersom hun viser seg å være gulpebaby blir det vel vanntett frottelaken også for å beskytte.
Nå har sambo begynt å male vuggen, blir så fint <3

Takk for svar :)
Da kjøper jeg i allefall tre til senga og to til vogna, kanskje tre der også.
LAmmeskinn skal jeg også ha, men ser for meg å bruke laken over det og dersom hun viser seg å være gulpebaby blir det vel vanntett frottelaken også for å beskytte.
Nå har sambo begynt å male vuggen, blir så fint <3

Jeg har ikke laken over lammeskinnet, men har lagt en frotteduk under hodet til baby :) Fungerer veldig bra..

har dere tisselaken i tillegg til madrassbeskytter? Eller blir det det samme? Har sett både strech og de en bare har oppå madrassen

Det er det samme ja.

Vi har på vår seng også. Siden vi mest samsover når de er små, eller syke...

fra app

Back
Topp