Sengen til de små

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvordan "organiserer" dere sengen/vuggen til de små?
Jeg tenker sånn:
- sengekant
- madrass
- overmadrass
- laken
- lammeull
- flanellklut under hodet i tilfelle gulp
- dyne og evt. pute

Er litt usikker på om jeg trenger tisselaken oppå overmadrassen før lakenet, hva tenker dere? Jeg føler jo at så lenge jeg har lammeskinn nedi så blir ikke det vits i? For om det skulle være et uhell så vil jo det komme på lammeskinnet?

Sengen :
Madrass med overmadrass
Laken
Dyne med dynetrekk selvsagt
Putetrekk.Storesøster ble varm av flanellklutene

Evt babynestet oppi.Sengekant venter jeg med til hun begynner bevege seg oppi senga:-)

Vugga hvor det alltid er tilsyn :
Madrass med laken
Lammeskinn de første mnd kanskje om hun takler det
Teppe,evt tynn dyne

Min største angst er at det skal bli for mye oppi

Jeg har ikke lammeskinn i sengen, ser ikke poenget med det. Jeg bruker tisselaken under overmadrassen. Er jo klamt å ligge rett på tisselakenet. Overmadrassen er enkel å slenge i vaskemaskinen hvis uhellet er ute.

Jeg synes det kan bli litt klamt med tisselaken, så legger det under overmadrassen. Overmadrassen kan jo vaskes og tromles. Synes sånn streachlaken med plast er best for det holder seg på plass. Så har jeg laken oppå overmadrassen og et putetrekk (uten pute inni) under hodet. Så dyne. Og sengekant.

Hvordan "organiserer" dere sengen/vuggen til de små?
Jeg tenker sånn:
- sengekant
- madrass
- overmadrass
- laken
- lammeull
- flanellklut under hodet i tilfelle gulp
- dyne og evt. pute

Er litt usikker på om jeg trenger tisselaken oppå overmadrassen før lakenet, hva tenker dere? Jeg føler jo at så lenge jeg har lammeskinn nedi så blir ikke det vits i? For om det skulle være et uhell så vil jo det komme på lammeskinnet?

På Kid har de laken med tisselaken ;) så da trenger de ikke beggedeler. Har forhørt meg litt, og de skulle visst ikke være så klamme :)

Du får jo tisselaken som ikke gjør der klamt, om man skal jo legge det undet lakenet. Høres bra ut slik du har planlagt:-)

Jeg har tisselaken mellom madrass og overmadrass. Tror det vil funke fint :)

Tisselaken mellom madrass og overmadrass var en god ide! Tror dere det blir for varmt for baby å ligge på lammeull i sengen? Bor på sørvest-landet og det er sjeldent mindre enn 18-20 grader på soverommet vil jeg tro.

Men hvorfor skal dere ha tisselaken når de er så små? Jeg byttet på natta om hun først var våken,men hun sov rundt fra hun var rundt 1 mnd med en mating på natt.Aldri var det vått i gjennom :-)

Ang lammeull i senga så vil ikke jeg ha det i allefall.Bor også på vestlandet,så det er mildt i år i forhold til i fjor. Hadde 18 g på soverommet

Sprinkel seng med myk madrass, tisselaken under laken, dyne, gulpe klut under hode og babynest den første tiden.

Men hvorfor skal dere ha tisselaken når de er så små? Jeg byttet på natta om hun først var våken,men hun sov rundt fra hun var rundt 1 mnd med en mating på natt.Aldri var det vått i gjennom :-)

Ang lammeull i senga så vil ikke jeg ha det i allefall.Bor også på vestlandet,så det er mildt i år i forhold til i fjor. Hadde 18 g på soverommet
Lurt med tisselaken. Jeg ammet og det gjør avføringen veldig løs. Var noen ganger hun hadde bæsja oppover ryggen. Også greit mtp gulp/tidd eller oppkast.

Jeg skal ikke ha lammeskinn i sengen. Syns det blir litt mye, og er veldig god temperatur hjemme hos oss. Brukte ikke med storesøster heller. Bare i vognen. Ble bare svett av det til tider.

16-18 grader på soverommet er vel anbefalt. Bruker ikke tisselaken før bleieslutt, utrolig klamt og ekkelt og ligge på.
Laken, sengekant, evnt babynest og dyne. Minst mulig i senga.
I vogna er det vognpose med lammeskinn under eller pledd inne.

Her har vi det meste klart. Det blir:
Madrass
Tisselaken
Madrassbeskytter
Laken
Gulpeklut
Dyne

Dette er bare for senga, men har ikke funnet ut hvordan det blir når hun skal sove i hengevugga på stua. Regner med hun blir liggende på lammeskinn med et pledd over seg.

Seng
Madrass
Tisselaken
Overmadrass
Laken
Soveskinn
Gulpeklut/putetrekk
Dyne

Har også sengekant og himmel. Skal fikse uro i tre også.

Termin 2.februar 2014

Har egentlig ikke tenkt så nøye over dette, men lurt litt på hvor det er best å plassere tisselakenet, mellom madrassene eller rett under lakenet. Hørtes lurt ut i mellom, sånn at det ikke blir så klamt :)

Har egentlig ikke tenkt så nøye over dette, men lurt litt på hvor det er best å plassere tisselakenet, mellom madrassene eller rett under lakenet. Hørtes lurt ut i mellom, sånn at det ikke blir så klamt :)

Er blitt anbefalt å plassera det mellom madrass og overmadrass. Dersom du ikkje har overmadrass bør du plassera det inni/mellom trekket til madrassa di :)

Er det noen som har testet AeroSleep overmadrass og laken her?
Jeg vurderer å kjøpe dette, med at den skal ha god luft sirkulasjon :)

Jeg plasserer tisselakenet under madrassbeskytteren. Har ikke overmadrass. Mulig vi kjøper det senere, når vi får oss sprinkelseng.

Jeg plasserer tisselakenet under madrassbeskytteren. Har ikke overmadrass. Mulig vi kjøper det senere, når vi får oss sprinkelseng.

Back
Topp