sengekant....

Cizza03

Forumet er livet
kan dere se etter hvor mange grader den kan vaskes på?
jeg har sydd inn trekket på småen sin sengekant, så har ikke lappen...
MÅ vaskes...er forbanna da kattan har brukt senga hans som tisse do[:@]
fader jeg ble forbannet...nå blir rommet stengt for godt for kattene...
Småen har ikke bynt å bruke senga og rommet enda, det står klart og han ligger på vårt rom enda...
og jeg har kjøpt myggnetting for senga som skal brukes når han bynner å ligge i den, så er jeg sikret, altså kattene er snille og har aldrig gjordt han noe...men nå altså...her taes det ingen sjangser uanz...
så nå er det full rengjøring her av babyrommet...

Vet dere om sengekanten må vaskes for hånd eller kan maskin vaskes når jeg har sydd på trekk selv???

Sengekanten vår er av 100% bomull og kan da vaskes på 40 grader[:)]

Lykke til, håper du finner natta om ikke så alt for lenge[:)]

oki, det er forresten den helt hvite sengekanten fra ikea...
Takk my little love[;)] skal ta natta nå, vasket og styra der inne nå, men det stanker kattpiss enda[:'(]
men tenker å vaske enda bedre imårra mens småen sover duppen sin...

Hvis du skal få vekk bakteriene må den vaskes på 60 grader. Så er det kattetiss på den ville jeg vasket på 60 grader, og om den blir ødelagt ville jeg kjøpt ny.

Vi tar alle babyklær på 60 grader, selv om det står 40 grader på lappen, ingenting er ødelagt[;)]

Et tips er å kjøpe kattenett, det er mye kraftigere enn insektsnett. Katter kan visst ikke se insektsnett, og det kan bli lit forvirring[;)][;)]

Har akkurat samme. 40 grader. Men tror jeg har tatt den på 60 og det gikk fint.

oki, ja regner med at stoffet jeg sydde utenpå tåler 60 grader...ble vaskings av babyrommet for å si det sånn...er litt lei nå azz[&:] litt kjedelig om det skulle gå istykker da jeg prakket i 2 dager for å få sydd trekket til sengekanten...men må jo vaske det...[:(]
takk for hjelpa[;)]

ORIGINAL: Hilla85

Jeg har en sengekant fra princess, men litt sånn tynn vatt inni... Den har jeg vaska på 60 grader opp til flere ganger. Vasker ALT av sengetøy på 60 grader. Noe annet virker helt kvalmt for meg. Sengemidden dør faktisk ikke ved 40 grader.
Om trekket du har sydd på er bomull med litt viscose tåler det og nok 60 grader[:)]
PS: husk og vaske senga med salmiakk-vann... Ellers kan du bli plaga med at katten vil bruke senga igjenn. Salmiakk er det eneste som tar knekken på kattetiss-lukta, og dekker over de lille luktesporene som kun katten vil kjenne[;)]
Stakkars pusen, så tissatrengt[&:]

Jeg har lest at salmiakk skal du ikke bruke for det kan få kattene til å pisse der igjen, pga av ammoniakklukta.
Men man leser så mye, men jeg anbefaler sånn spray som du kjøper på dyrebutikk, som du vasker kattetiss med og som hindrer de i å tisse der igjen, som også kan brukes for å holde kattene unna.
Vi har en sånn, vi bruker den for å holde katta unna vippestolen...

takk for gode råd[:)] her blir det kokvasket alt, og ei anna vænninne har fjernet kattpiss med salmiakk & salo vann, så skal gå over å skure seng, vegg og gulv nå...
skal si det blir brått slutt på å ha kattene på soverommet nå azz...
er så steik forbanna på dæm atte...nå har de ikke valg, ute med dem...

ORIGINAL: Cizza03

takk for gode råd[:)] her blir det kokvasket alt, og ei anna vænninne har fjernet kattpiss med salmiakk & salo vann, så skal gå over å skure seng, vegg og gulv nå...

Det skjønner jeg godt[;)] Her var soverommene kattefri sone et par måneder før fødsel, gikk veldig fint det. Etter en stund kunne døra stå åpen uten at katten gikk inn. Den kom bare inn på soverommet når den var sur eller fornærma og skulle markere seg litt[;)]

Ja det er bare å passe seg, for de kattene er ganske så lure og utspekulerte, og ikke minst kan de bli ganske så sjalu. Har det rommet vært brukt av dem tidligere, for det virket jo nesten som de markerte sitt revir.

ORIGINAL: Mamman til Sarah

ORIGINAL: Cizza03

Det skjønner jeg godt[;)] Her var soverommene kattefri sone et par måneder før fødsel, gikk veldig fint det. Etter en stund kunne døra stå åpen uten at katten gikk inn. Den kom bare inn på soverommet når den var sur eller fornærma og skulle markere seg litt[;)]

tror ikke ene katten klarer å holde seg unna sengen...virker som den betyr alt for henne når hun er inne...men ikke nå lengre...

ORIGINAL: Catski

Ja det er bare å passe seg, for de kattene er ganske så lure og utspekulerte, og ikke minst kan de bli ganske så sjalu. Har det rommet vært brukt av dem tidligere, for det virket jo nesten som de markerte sitt revir.

ja de har fått bruke det før...hadde det som gjesterom, men ble brukt som lager rom...og vi tror bare det er hun ene som har tisset i sengen...og hun er mega SJALU....men de har aldrig skadet eller gjordt Daniel noe...men jeg forlater han aldrig alene siden hun ene er sååå sjalu...hun ser at jeg ammer og holder Daniel og blir sjalu på all den nære kontakten jeg og han har...
På en måte litt trist å se at hun er så sjalu...men prøver å kose med henne og hun har fortsatt fast plass i sofaen med meg og Daniel da[;)]

Full sympati! Har en litt spesiell katte her også.. hun er ikke glad i regnvær eller kaldt vær, så er et slit å få henne ut om dagen. Må jakte på henne (hun gjemmer seg) og kaste henne ut et par timer om kvelden. Ellers pisser hun i gangen.. har funnet "favorittplassen" sin der [&:] Hun kan ha vært ute i flere timer og så går hun på do like etter at hun kommer inn igjen!!!?! Blæ, er vel litt kaldt å tisse ute nå [8D] Får ta en tur på dyrebutikken i morgen.. salmiakk har ikke hjulpet her..
Ellers er soverommet vårt og barnerommet de to rommene i huset hvor hun ikke får lov til å være.. kan hende hun tar seg en kjapp tur innom om morgenen for å si hei til meg og tulla, men holder seg da på gulvet.. Ellers har gjesterommet blitt "hennes rom" etter at pappa var på besøk i jula og lot henne få sove i sengen og sitte i vinduet ol.. [&:] Så nå må jeg fysisk sperre døren inn dit, ellers kaster hun seg mot den til den åpner.. hører henne om natten -skrape, klore, dytte.. Hun gir vel opp etter noen netter [8|] Er ikke synd på henne, hun har en deilig kurvstol med skinn i hvor hun pleier å ligge.. men ingen ting er som en dyne [:'(]
Ellers har pus blitt litt mindre sjalu nå, men er ikke heeelt trygg på den nye rare skapningen i hjemmet, hihi. Holder seg for det meste på god avstand. Og det er jo kanskje like greit?!
Lykke til med sengen!! Håper kanten blir ren og luktfri.. og sengen og rommet kattefri [:)]

Venter_på_deg:
Godt å høre at dette er "problem" hos flere...jeg har blitt veldig strenge til de to pusene etter at småen kom, og de lukter så vidt på han...sengekanten ble ren og krympet ikke[:)] og nå lukter det veldig rent på soverommet til småen[:)] så når alt er tørt kan vi ordne til sengen igjen..tenker på å flytte han på eget rom nå...
den ene katten min høres litt ut som din katt...bortsett fra at dette er første gangen de tisser i en seng eller på et møbel...aaaah...deilig når jeg kan puste litt lettet ut...[:)] var rimelig forbannet her en stund azz...[&:]
Men er det ingenting du kan gjøre for at hun ikke tisser i gangen da? kansje lage til å sette en kattedo der?
vi har jaget ut kattene 3 ganger idag...de vil jo ikke ut i kulda (-20)...så springer hun å gjemmer seg under stol til stol og bord til bord....men vi vinner tilslutt...ha ha ha[8D]

Har seriøst vurdert å lage til en do til henne.. men da blir hun så godt vant og gidder ikke å tisse ute.. men hun er gammel, da.. 12 år.. Kanskje hun skal få en do inne.. men er noe dritt å drive og tømme disse [:'(]
Godt at sengekanten ble helt ren og rommet dufter godt igjen [:)]

Så godt du har fått det rent etter de da, og at det lukter godt igjen [:)]

ORIGINAL: Venter_på_deg

Har seriøst vurdert å lage til en do til henne.. men da blir hun så godt vant og gidder ikke å tisse ute.. men hun er gammel, da.. 12 år.. Kanskje hun skal få en do inne.. men er noe dritt å drive og tømme disse [:'(]
Godt at sengekanten ble helt ren og rommet dufter godt igjen [:)]

Ja vet...er første gang vi har klart oss uten do[;)] tungt å holde på å tømme...men er bedre det enn uhell...
Ja deilig at vi fikk det rent[:D] var rimelig frustrert her altså...

Bellasnella: ja nå er det forbudt med kattene på soverommene og jeg er kjempestreng, orker ikke mer uhell fra de nå...

Back
Topp