Sengekant

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Bør man gå for en stiv som står selv eller en myk som knytes? Erfaringer? Såvidt jeg har skjønt er det 360 cm man må ha til vanlig sprinkelseng for at den skal gå hele rundt? Jeg synes det er så lite utvalg i det, veldig mange er 345-350. Er ikke det litt rart?

Edit: Jeg er ikke interessert i en diskusjon om sengekant vs ikke sengekant i denne tråden. Opprett eventuelt en ny tråd.

Last edited:
Droppet sengekant sist og blir å gjøre det denne gangen også. LUB (landsforeningen uventet barnedød) anbefaler ikke sengekant i forhold til at risikoen for krybbedød øker ved bruk av det.

Droppet sengekant sist og blir å gjøre det denne gangen også. LUB (landsforeningen uventet barnedød) anbefaler ikke sengekant i forhold til at risikoen for krybbedød øker ved bruk av det.

Jeg mener ikke å være ufin men fint om denne diskusjonen kan tas i en annen tråd.

Jeg mener ikke å være ufin men fint om denne diskusjonen kan tas i en annen tråd.

Jeg mente ikke å skape noen diskusjon. Jeg bare forklarte mitt valg. Andre må fint ta andre valg enn meg. Håper du finner noen du liker [emoji4]

Stiv! Vi brukte med knyting sist og syns det var stress når ungen kunne stå. Da ble den trykt flat heeeele tiden. Venninnen min hadde tykk stiv og har brukt den lenge :) så vi går for det denne gangen når baby går i sprinkelsengen :)

Hvor får man tak i stiv? Har sett mange bilder av tykke stive sengekanter, vi har et par tynne spinkle som må knytes fra førstemann men har lyst på nytt[emoji4]

Hvor får man tak i stiv? Har sett mange bilder av tykke stive sengekanter, vi har et par tynne spinkle som må knytes fra førstemann men har lyst på nytt[emoji4]

Babyshop har i hvert fall :) Men det virker som de er 345 cm stort sett, og det er det jeg ikke helt skjønner.

Vi har to tynne fra sist, blir sikkert å bruke de denne gangen også. De er kjøpt på barnas hus.

Babyshop har i hvert fall :) Men det virker som de er 345 cm stort sett, og det er det jeg ikke helt skjønner.

De stive sengekantene vi har fra Babydan på Babyshop går i alle fall helt rundt en 60*120seng så rart det ikke står 360?:wideyed:
Anbefaler virkelig den stive!

Vil tro at lengden passer siden kanten skal på innsiden av sprinklene, "oppå" madrassen...?

Lurer litt på hva dere som har hatt eller skal ha gjør med bedside crib?

Jeg ville gått for stiv! Vi har knyting. Kjøpte på Babyshop, de sa den var uten.. så fikk vi ikke bytte, fordi den var på tilbud! :/

Kjøper ny fra Sebra tenker jeg. De ser gode og stødige ut :)

Ønsker meg en stiv for den son.knytes blir bare tråkka ned og bretta og krølla og er bare i veien

Har kjøpt en billig en fra IKEA :) Om det ikke faller i smak, så får jeg se om jeg går til innkjøp av en annen etterhvert :)

Back
Topp