Sengekant

Ikke når de er så små, da ligger de jo stort sett i ro. Kan være greit når de blir eldre. Datra mi er en mark om natta, og hun liker å døtte hodet inntil ting. Prøvde å ta vekk sengekanten, men da ble det skrik hvergang hun kræsja inn i sprinklene:P Skal prøve uten til lillemann.

Om man skaffer sengekant er det lurt å skaffe en stiv en som holder seg oppe. Vi har en fra ng- baby som funker fint. Tror også aerosleep har en sengekant om man er redd for at barnet skal legge seg med nesa inn i kanten.

Vi har ifra forrige og kommer til å bruke den. Knyter den selvfølgelig godt fast!

Vi kommer til å bruke det til seng og lekegrind :) Er veldig praktisk med tanke på smokker på avveie og så er det mykt og godt for baby!! Kommer selvfølgelig til å knyte det veldig godt fast =)

Ja det har jeg hatt til alle. Føler det blor mer lunt i senga, og man slipper at armer og bein havner mellom sprinklene npr de blir litt større.

Vi har en sånn som står av seg selv:)

Jeg holder på å lage en sengekant selv. Den blir i 4 deler, to lange og to korte, slik at jeg ta vekk den ene langsiden når senga skal brukes som bedside-crib. Jeg har laget de av en brukt babymadrass, slik at materialet er flammehemmende og antibakterielt, og foreløpig ser de så solide ut at de vil stå av seg selv, men vil også ha knyte muligheter på de.

Her har vi en som står av seg selv, og jeg synes det virker litt lunere med en kant rundt, selv om de den første tiden ligger ganske i ro, og kanskje egentlig ikke har bruk for den :)

Har babydan sin som står av seg selv.
Hadde med knyting sist og var alltid påpasselig med at alle tråder var festet utenfor rekkevidde

Sniker:) Synes det er greit når de er små og jeg...De liker ikke å ha det for åpent rundt seg og sengekanten gjør det jo mere lunt og mindre åpent i senga. I Norge er det regler på lengde på snorene såvidt jeg vet. Hadde aldri kunne skjedd noe kvelning med de vi hadde i alle fall, de var så korte at man såvidt fikk knytt de rundt sprinklene. Etterhvert kjøpte vi en tykk stiv sengekant uten snorer som sto av seg selv. Den var vi utrolig fornøyd med! Smokkene havner utrolig fort utenfor uten sengekant så jeg hadde aldri greid meg uten! I tillegg beskytter den jo mot trekk og hvis man vil ha vinduet litt oppe...:) Og sist men ikke minst så er det mye penere i senga med kant, enn med bare sprinklene;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniker:) Synes det er greit når de er små og jeg...De liker ikke å ha det for åpent rundt seg og sengekanten gjør det jo mere lunt og mindre åpent i senga. I Norge er det regler på lengde på snorene såvidt jeg vet. Hadde aldri kunne skjedd noe kvelning med de vi hadde i alle fall, de var så korte at man såvidt fikk knytt de rundt sprinklene. Etterhvert kjøpte vi en tykk stiv sengekant uten snorer som sto av seg selv. Den var vi utrolig fornøyd med! Smokkene havner utrolig fort utenfor uten sengekant så jeg hadde aldri greid meg uten! I tillegg beskytter den jo mot trekk og hvis man vil ha vinduet litt oppe...:) Og sist men ikke minst så er det mye penere i senga med kant, enn med bare sprinklene;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig:)

Hadde også kant til førstemann, og skal ha det nå også. Kan bare forestille meg hvordan det må være for den lille å gå fra å ligge i magen min, til plutselig å ska ligge i en stor seng "uten vegger". Så her blir det sengekant dersom soveløsningen vi ender opp med har sprinkler :)

Jeg har en stiv en til min mellomste. Han er en mark, og helt nødvendig her så han ikke skaller/ setter bein / armer i sprinklene.

Back
Topp