Sengekant til sprinkelseng

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Hvor har dere kjøpt ? :) Vil gjerne ha en som står av seg selv, så ikke babyen krøller seg inni den :)

Har ikke kjøpt, for nå har vi plutselig bestemt oss for å kjøpe Bedside crib. Men skal ha tykk sengekant til sprinkelsenga på eget rom. Sebra og roommate har, og jeg lurer litt på om jeg kjøpe en fra Frank & poppy, men de har jeg ikke sett på ordentlig.. Jollyroom har alle ihvertfall :)

Last edited:
Eg tenkte og kjøpe på jollyroom.. Den tykke sebra sin. Den har eg sett hos andre og den virke veldig kjekk. Men eg fikk ein bruk idag. Og blei litt usikker om eg trenger ny.. Den eg fikk er veldig lett og vaske. Usikker på hvordan sebra sin er? Noen som veit ?

Eg tenkte og kjøpe på jollyroom.. Den tykke sebra sin. Den har eg sett hos andre og den virke veldig kjekk. Men eg fikk ein bruk idag. Og blei litt usikker om eg trenger ny.. Den eg fikk er veldig lett og vaske. Usikker på hvordan sebra sin er? Noen som veit ?

De er litt vriene å ta av og på trekket! Er en egen teknikk! :)

Til første hadde vi Babydan sin tykke som er 4cm tykk, den står av seg selv. Kjøpte den på Barnas Hus. :)

Tar den frem når vi går over til sprinkelseng, men til bedside crib finnes ikke sengekant.

veldig usikker i grunn, har litt lyst på fordi jeg føler det blir lunere, men er jo litt skeptisk siden de går ut med at det ikke er trygt :/ Har en egenlagd (blå etter storebror) og en vi fikk med senga (hvit), men vil ikke ha noen av de, vil ha en roooooosaaa :p

veldig usikker i grunn, har litt lyst på fordi jeg føler det blir lunere, men er jo litt skeptisk siden de går ut med at det ikke er trygt :/ Har en egenlagd (blå etter storebror) og en vi fikk med senga (hvit), men vil ikke ha noen av de, vil ha en roooooosaaa :p

Er akkurat det jeg og tenker på, men føler vi likevel må ha et eller annet så ikke babyen får armer eller bein ut igjennom sprinklene.. Tenker iallefall at det da er bedre med en tykk en som står av seg selv :)

Jeg syntes det var så ekkelt å lese om krybbedødfaren med sprinkelsengkanten ja :/ Har brukt det til min lille på 21 måneder siden fødsel. Men nestemann skal han ligge i leandervugge det første halvåret, og så over i sprinkelsenga. Mulig jeg dropper sengekantbeskytteren da, vi får se. Størt er jo faren for krybbedød de første fire månedene da. Men ekkelt uansett.

Jeg og tenker det er mye man kan gjøre for å sikre sengekanten bedre :) så om jeg finner en jeg virkelig vil ha, blir det nok kjøpt ;) Babyen kommer jo ikke til å sove mye i sengen, hun vil jo ligge nede sammen med oss om dagen/kvelden evt i vogn og på natten i egen seng om hun i det hele tatt tåler det. Har mye lavere terskel denne gangen for samsoving pga kolikk gutt sist og orker ikke mange mnd med et missfornøyd barn som bare gråter :p Det blir nok uansett en ordning :)

Har kjøpt inn sengekant,men er jo dette med krybbedød ja... eg vet ikke hva eg skal tro om det.. Syns det er litt tullete,men igjen så hadde eg nok ikke klart å leve videre om jeg hadde hatt kant på og min lille hadde dødd i krybbedød. Hadde hatt en skyldfølelse resten av mitt liv...

Jeg dropper det til babyen kan snu seg selv. Når det kommer en anbefaling om dette fra krybbedødforeningen velger jeg å høre på det! Det er jo først når babyen er større det får noen reell effekt (i forhold til armer og ben utenfor), tenker jeg.

Back
Topp