Sengebeskytter

Martyjens

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Skal dere ha sengebeskytter i babysengen? Har lest noen steder at dette kan virke mot sin hensikt og øke sannsynlighet for krybbedød?

Jeg ville egentlig ha en sånn «hundeslange», men regner med at den kan være akkurat like farlig som vanlig sengebeskytter, så jeg dropper det. Evt kjøper og har i fotenden, for jeg syns den hunden er skikkelig søt. [emoji7][emoji12]

Vurderer til lekegrind, men ikke konkludert med noe. Skal ikke ha i senga

Hjelpes. Jeg visste ikke at det ikke var bra med sengebeskytter. Tenkte ikke over faren ved å bruke det før nå.

Hva er det? Puten mot sprinklene på senga eller gummilaken? Vi skal ha putegreier, som er godt festa inntil sidene.

Hva er det? Puten mot sprinklene på senga eller gummilaken? Vi skal ha putegreier, som er godt festa inntil sidene.

Pute mot sprinklene/kanten.
Heter og sengekant eller sprinkelbeskytter.
Er ikke anbefalt fra LUB

Me bruker nok babynest/sengeslange dersom me får baby til å ligge litt ned for seg sjøl. Er ikkje det same som sengekant mtp kvelningsfare har eg lest meg fram til. Dessuten sov aldri førstemann heile natta i egen seng før 1 år, så var aldri et problem for oss.

Så synd da, den vi kjøpte var så fin. Får ta den i bruk når ungen kan sove med pute da, kanskjeeeeeee?

Så synd da, den vi kjøpte var så fin. Får ta den i bruk når ungen kan sove med pute da, kanskjeeeeeee?
Kan evt bruke i lekegrind eller sånn da. Brukes når du er våken og følger med?

Back
Topp