Senge dilemma!!

babybaker

Flørter med forumet
Jeg har ett lite Senge dilemma som egentlig burde være veldig klart.. men får ikke bestemt meg..

Vi flytter til nytt hus i november. Men frem til da så skal vi jo bo i det gamle med 2 unger og en baby. Nå har minste jenta mi en sprinkelseng hun bruker enda.. hu er 19 mnd.. Kanskje litt stor for den sier noen?? Men jeg har av erfaring valgt det fordi soverommene er i 2 etg, og stuen i 1.. og syntes det er greit og ha tålig kontroll på en vilter jente som hopper og spretter rundt.. men nå som det kommer en ny baby så dukker da dilemma mitt opp.. kjøpe utrekksseng til minste jenta, og øve på å sove i denne nå frem til babyen kommer, eller låne enda en sprinkelseng??

Sikkert enkelt valg..men som sagt.. får ikke bestemt meg. Og syntes det er så trygt og godt med sprinkelsenga til minsten i dag!:-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror jeg ville lånt en sprinkelseng til. Min jente har sovet i sprinkelseng helt fram til nå da hun ble tre år. Hun har aldri klaget på det, og hatt god plass :) Kan jo fort bli litt slitsomt å vende ei vilter lita jente til å sove i stor seng også ;)

Her tok tilvenning i skuvseng hele to timer... Den tok vi på dagtid ;)
Sov som en stein hele natten. Hun fikk være med på sammensetting av seng og snakket mye om det mens vi holdt på. Hun er 2 og 3mnd når vi gjorde det.
Det er nok enklere enn vi tror de fleste gangene ;)

Jenten min (snart 17 mndr) skal bruke sprinkelsengen sin lenge enda. Hun våkner mye om natten enda, reiser seg opp osv. Synes da det er tryggest med sprinkelsengen, og hun kommer nok til å ha den så lenge hun sover såpass ustabilt om nettene som hun gjør. Vi har også soverom i 2. og stue i 1.

Det virker som du føler deg mest komfortabel med sprinkelsengen, så da ville jeg sett om jeg fikk tak i en til hadde jeg vært deg ;)

Jeg ville hatt sprinkelseng til begge. Noen går det kanskje lett for, men med vår første brukte vi laaaang tid før han sovnet i sengen uten tull. Kom utav så mange ganger at jeg gråt hver kveld fordi jeg var så sliten.. Aldri i livet hadde jeg orket det så sent i svskapet. Pluss jeg synes ikke hun er for stor på noen måte! Våre har vært 2,5 før de byttet ;) Klatrer de ikke utav kan de vel bare bli oppi, trygt og godt, vet hvor de er ;) :P

Så lenge ho ikkje klatre ut av sprinkelsenga enda så syns ho ikkje eg ho e før stor ;) og det er som du sier en ekstra trygghet :)
Vårres snuppa log te ho va 3 år i sprinkelseng (ho nekta å bytte) :)
Ho va 14 mnd når lillegutt var født og ikkje da i nærheten til å være klar for større seng :)

Hvis du får lånt deg ei tel sprinkelseng ville eg gått for det ;)

Jeg har ett lite Senge dilemma som egentlig burde være veldig klart.. men får ikke bestemt meg..

Vi flytter til nytt hus i november. Men frem til da så skal vi jo bo i det gamle med 2 unger og en baby. Nå har minste jenta mi en sprinkelseng hun bruker enda.. hu er 19 mnd.. Kanskje litt stor for den sier noen?? Men jeg har av erfaring valgt det fordi soverommene er i 2 etg, og stuen i 1.. og syntes det er greit og ha tålig kontroll på en vilter jente som hopper og spretter rundt.. men nå som det kommer en ny baby så dukker da dilemma mitt opp.. kjøpe utrekksseng til minste jenta, og øve på å sove i denne nå frem til babyen kommer, eller låne enda en sprinkelseng??

Sikkert enkelt valg..men som sagt.. får ikke bestemt meg. Og syntes det er så trygt og godt med sprinkelsenga til minsten i dag!:-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg brukte sprinkelseng til eldste frem til hun var 2,5 år..da var jeg gravid igjen og tiden nærmet set for den nye babyen, så kjøpte en barneseng..gikk perfekt fra første natt :) men jeg hadde nok brukt sprinkelsenga lenger, om jeg ikke hadde vært gravid den gangen, for vi kan fjerne den ene siden.. hvis du føler deg tryggest på å ha hun i en sånn seng enda, så ville jeg gjort det..men hun er nok også stor nok for en vanlig barneseng;)

Jeg må kjøpe en sprinkelseng til, for minste her er kun 1 år når neste kommer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her ligger storebror i sprinkelsenge noen få dager til, han er akkurat fylt 3 år. Vi holder på å male sengen hans nå, så flytter han over så snart den er ferdig. Jeg hadde godt for sprinkelseng til begge en stund til.

Back
Topp