Seng!

mo9que

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Hvilken seng har dere valgt til baby?
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva vi skal ha. Har lyst på sprinkelseng som man kan ta av ene langsiden, men ikke funnet en jeg liker enda:rolleyes:

Vi har arva en Stokke sleepi. Har vurdert en bedside i tillegg, til den første tiden. Men har ikke bestemt oss helt enda.

Vi har arva sprinkelseng. Men vil ha bedside crib første mndr. Noen som har noen forslag til bedside crib? :) må være en type som man ikke trenger å trille beina under vår seng da vi ikke har mellomrom mellom senga og gulvet. :)

Vi har arva sprinkelseng. Men vil ha bedside crib første mndr. Noen som har noen forslag til bedside crib? :) må være en type som man ikke trenger å trille beina under vår seng da vi ikke har mellomrom mellom senga og gulvet. :)
Hvis du går for Troll sin, så velg modellen Sun og ikke Two. På Two stikker beina litt ut og hvis man ikke har plass under senga så vil den ikke komme ordentlig inntil.

Hvis du går for Troll sin, så velg modellen Sun og ikke Two. På Two stikker beina litt ut og hvis man ikke har plass under senga så vil den ikke komme ordentlig inntil.

Ja, det har jeg også oppdaget! Vi har tenkt å kjøpe en troll på Finn, så må passe på at det ikke er Two.

Vi har kjøpt Stokke sleepi brukt på Finn, som kommer til å stå på barnerom og bli brukt fra 6 mnd av (+/- , avhengig av hva mini ønsker):p. Også har vi bestilt en Leander side-by-side seng som skal stå inne hos oss fra starten av. Den er nå ganske dyr, men syns bare den så så fin ut og praktisk med hjul slik at vi kan ha den i stua på dagtid feks :happy:

Har egentlig en sprinkelseng fra IKEA liggende på loftet, men sikler veldig på enten en Stokke Sleepi eller Sebra sengen...
Har skrevet på en Stokke seng på FINN som er rett i nærheten av der vi bor nå, så får se om jeg får den.

Bedside har vi en Chicco Next2me. Var veldig fornøyd med den sist, selv om vi endte mest opp med å samsove :rolleyes:
De koster ca. 2.999,- ny.

chicco next2me.jpg

Kan man ta bort siden når bunnen er i øverste posisjon også?

Beklager sent svar på denne. Vi har nå (nesten) satt opp senga. Det ser ut til at det er fysisk mulig å ta vekk ene sprinkelsida selv om sengebunnen står i øverste posisjon. Dette siden sengebunnen henger fast i kortsiden av sengen, ikke i langsidene.
MEN ser at det henger advarsel på ene sengedelen som tydelig viser at senga ikke er ment å brukes på denne måten. Jeg vet ikke om det er fordi den er mer ustabil i den posisjonen, eller om det er i tilfelle barnet skulle falle ned. I alle fall står det tydelig bilde om at man ikke skal ta vekk ene sida så lenge senga står i øverste posisjon. Legger ved bilde av advarselen.

Vedlegg

• 20200905_211154.jpg
    20200905_211154.jpg
    17,4 KB · Visninger: 18
Har kjøpt babybay bedside crib. Når den er utvokst blir det sprinkelseng :)

Back
Topp