Seng?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvilken seng har dere til den lille?
Gjerne hvorfor også! :-)

Her har vi satt inn en sprinkelseng på barnerommet. Han kommer nok ikke til å bruke den så mye med det første, men kan være greit å ha eget rom til han av og til på dagtid om vi skal romestrere mye rundt om i huset :p
I stua har vi en Leandervugge hengende fra taket. Veldig greit å ha han i nærhete og tar liten plass :)
På soverommet vårt har vi en slik klassisk vugge. Litt usikker på hvor den skal stå enda, men vi får prøve oss litt frem ;)
Nå står den i hjørnet mot garderobeskapet der det ser penest ut og er størst plass. Men det er rett foran vindu også som stort sett er åpent. Det kan nok bli litt for mye trekk for lillegutt.
Og det er i motsatt hjørne av der jeg ligger. Har veldig lyst å få plass til den ved siden av meg. Men det er veldig trangt. Får se hvordan vi gjør det :)

vi har Troll bedside crib :) .. da jeg syntes den var veldig praktisk og søt :) da jeg slipper å gå ut av sengen for å amme han om natten :)

Vi har bestilt grindseng fra ebay pga spesielle mål, den e ikkje sendt enda... Så håpe den komme før baby gjør :P ellers har vi en kurv fra maen var liten som ska stå i stua :)

Har en hjemmesnekret vugge som babyen skal ligge i den første tida. Vil bruke den fordi min bestefar snekret den til meg da jeg ble født :) Når babyen har vokst ut av vugga skal den ligge i en sprinkelseng vi har arvet. Vet ikke hvor den er kjøpt opprinnelig, men den ser veldig tidløs ut.

Vi har en sprinkelseng på rommet for natta og en "moseskurv" på stativ i stua for dagen :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Har en hjemmesnekret vugge som babyen skal ligge i den første tida. Vil bruke den fordi min bestefar snekret den til meg da jeg ble født :) Når babyen har vokst ut av vugga skal den ligge i en sprinkelseng vi har arvet. Vet ikke hvor den er kjøpt opprinnelig, men den ser veldig tidløs ut.
Så koselig med hjemmesnekret da! :-)
Ingen som har lik seng som dere. Og så koselig at den er etter deg! :-)

Hensvik sprinkelseng fra IKEA på rommet hans, og låner vugge til å ha inne hos oss de første mnd :)
Synes Hensvik uten sprinkler i endene er så fin, for da kan jeg klistre på wallstickers av noe slag og gjøre den mer personlig. Også kan vi ta av ene siden når han blir eldre :) Ikke kan man klage på prisen heller!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Har en Stokke Sleepi mini på soverommet. Liker at den er liten, både fordi den blir et lite og tett rede til bebis (de liker jo at det ikke er så store forholdt) og fordi den ikke tar opp veldig mye plass på vårt soverom.

Har egentlig tenkt å få satt opp vugga jeg hadde da jeg var liten, i stua til bruk på dagtid, men har visst ikke fått somla meg til å få levert den til "restaurering". Trenger å få pussa eller sandblåst og malt den på nytt, samt få laget en ny bunn, men orker/gidder ikke gjøre det selv..... Så spørs vel om vi rekker det før mini kommer, og om det i det hele tatt blir prioritert nå.......

❤ Venter en gutt 5. juli ❤

Vi har stuva sprinkelseng fra ikea (den med skuff under).
Valgte denne pga skuffene (mer plass) + at ene veggen på senga kan tas av sånn at vi kan ha den inntil senga vår i starten.
I stua har vi vugge som han kan ligge i på dagen

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Vi har Stokke Sleepi mini, denne var bare så søt at jeg ikke klarte la vær. Siden jeg leste at mange babyer føler seg tryggere når de ikke har for stor plass tenkte jeg denne var perfekt. Så kjøper vi extention settet når han er ca 6 mnd og trenger større plass. Stort pluss at sengen han hjul da vi kommer til å bruke denne både på vårt rom og på babyrommet, samt kan vugge han litt i søvn :) minuset er selvfølgelig prisen. ImageUploadedByBV Forum1371702483.179795.jpg

Termin 30 juli

Hensvik sprinkelseng fra IKEA på rommet hans, og låner vugge til å ha inne hos oss de første mnd :)
Synes Hensvik uten sprinkler i endene er så fin, for da kan jeg klistre på wallstickers av noe slag og gjøre den mer personlig. Også kan vi ta av ene siden når han blir eldre :) Ikke kan man klage på prisen heller!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vi har også Hensvik sprinkelseng fra Ikea.
Kan den ene siden tas trygt av på den altså?
Det visste jeg ikke, men så genialt da :)

Vi har også Hensvik sprinkelseng fra Ikea.
Kan den ene siden tas trygt av på den altså?
Det visste jeg ikke, men så genialt da :)

Du må sette på en ekstra planke for å stive den opp, men det var visst en smal sak ifølge mannen :) da blir den trygg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Back
Topp