Seng

Tittetitt

Glad i forumet
Julibarna2014
Hva slags seng vurderer dere å kjøpe? Har selv tenkt på en sånn moseskurv da jeg tenker å ha babyen ved siden av sengen. Også kan man jo ta den med rundt i huset:)

vi har kjøpt hemnes sprinkelsengen ifra IKEA, men hvordan vi skal få til det i førstingen når h*n ammer vet jeg ikke, for den hakke plass på vårt soverom. 

Tenkte å ha Monica vugge, fra Barnas Hus, i første tiden-deretter arve sprinkelsengen til lillegutt:-)

Jeg har moseskurv i blått (syr nytt trekk til den hvis det er jente). Den skal stå i stua, og så er det en vugge som står hos mamma akkurat nå :) Den ble laget til meg når jeg var lita, av oldefar og bestefar :) Brukte den til lillegutt også :) Den skal stå på soverommet.
Og så har vi en sprinkelseng etter lillegutt som vi kommer til å ta i bruk :) Men den skal ikke brukes før h*n skal på eget rom :)

Ei venninne av meg har nettopp fått ei lita jente, og ho sover i deres seng hver natt ettersom mor syntes det var så tungvint å hente henne ved hver amming. Derfor har jeg sett litt på denne:

BabyBay sprinkelseng:

Du kan sette den fast i alle type senger. Tenker denne er god når man må opp mange ganger om natten, og da slipper man også faren av å legge seg over barnet. Noen som har erfaring med den? Greit i forhold til at vi ikke har det største soverommet heller. Men er veldig usikker. Ender helt sikkert opp med en enkel sprinkelseng fra Ikea :P

Vi hadde moseskurv til Sondre! Helt genialt, og veldig enkel å flytte rundt. Han flyttet over i sprinkelseng da han var 2,5 mnd.

Vi blir nok å bruke vogna inne på soverommet vårt. I tillegg har jeg en ammemadrass, med opphøyde kanter som kan hektes ned når man skal amme også sette den opp igjen, en smart løsning hvis man ønsker å ha den lille i senga. Så ligger den trygt og godt med egen dyne og kanter så den ikke ruller ned til oss. anbefales! Kjøpt på Baby shop.

jeg har sprinkelseng med bunn som kan stilles i sengehøyde, så tror kanskje jeg bruker den i kombinasjon med samsoving......jeg samsov med første, men da sto sengen inntil vegg på begge sider og jeg var alene...... Har aldri vært i nærheten av å rulle over babyen og var utrolig praktisk når det kom til nattamming. Hadde ingen skriking på natten for puppen var jo rett der.

Vi skal ha sideseng/bedside crib som vi kan sette inntil senga vår, for enkel amming om natta. Har sett på en fra Troll, evt den fra BabyBay som ble linket til over.

Vi har ellers det meste fra før, men akkurat dette angret jeg meg for at vi ikke kjøpte da vi hadde førstemann. Satser på at nettene går som en lek med en slik seng :-P

Vi har en sprinkelseng (kjøpt på barnas hus) som yngste hadde så den bruker vi igjen :) ellers så kjøpte vi en moseskurv på gyngestativ som hun skal ligge i så lenge hun sover på vårt soverom :)

Vi har sprinkelseng etter førstemann. Ellers har vi en vugge i stua og en kurv på soverommet så det mangler ikke på soveplass ihvertfall..

angara skrev:
Vi skal ha sideseng/bedside crib som vi kan sette inntil senga vår, for enkel amming om natta. Har sett på en fra Troll, evt den fra BabyBay som ble linket til over.

Vi har ellers det meste fra før, men akkurat dette angret jeg meg for at vi ikke kjøpte da vi hadde førstemann. Satser på at nettene går som en lek med en slik seng :-P

Har du noe link til den fra Troll som du nevner? Virker som mange er positive til sånne sidesenger, så tror jeg må satse på det :-)

Skal kjøpe en bedside crib. Har sprinkelseng men den bruker jo storebror inntil videre. Regner han skal over i juniorseng snart så da får babyen overta sprinkelsenga.

Back
Topp