Seng til babyen

Vi kjøpte stokkesenga til Patrick da han vart født, men han har nesten ikkje brukt den, skal sove med mamma å pappa, kjempetravelt til tider, å vanskli venne av, så nå skal den neste få stokkesenga, så skal vi og kjøpe leandervugga ;) liker litt den. Stokke er jo verdens skjønneste seng og da, med den minste delen,og himmel ;) supersøtt <3

Det vi har gjort med de andre er at vi har en kurv i stua og grindseng på soverommet som brukes om natten. Minsten her han var så veldig syk spesielt første året så han lå egentlig opp på meg hele tiden. Får håpe nestemann blir frisk og rask slik at det går an å venne h*n til egen seng tidligere.[:D]

skal ligge i en vugge som sambo hadde når han var liten skal vi låne, minstejenta hadde den å nå hu var baby.. (skal stå på soverommet) så har jeg tenkt å spørre pappa om han vil snekre en liten vugge til å ha i stua i 1 etasje.. når babyen blir ikke lenger kan ligge i vugga skal hu bruke sprinkelsenga som begge snuppene har brukt [:)]

helt i starten brukte baggen til vogna, for var der minsten roa seg mest [;)]

Hos oss blir det sprinkelseng om natta og så skal det stå ei vugge i stua på dagen[:)] Slik har vi hatt det med begge de to andre barna og har funket supert[:)]

Vogn på dagtid, ute på verandaen evt. inne i stua om veldig kaldt. Da får jeg nettet over så
kattene ikke legger seg oppi der også!:/
Sprinkelseng om natta med et lite rede oppi de første ukene så den ikke føles så stoooor.

Lillesøster her greide å klatre ut av sprinkelsenga ved 1 års alder (selv om den var innstilt på
det nederst planet) og dette boms rett i gulvet, så vi byttet til juniorseng ganske tidlig!!!!...-rundt 1 år.
blir spennend eå se hvordan det går denne gangen=)

Har bestemt seng [:D] Blir sprinkelseng , som kan gjøres om etterhvert som barnet vokser og vi kan ha den til barnet er 6 år :) Storesøstren min har den til sin nyfødte og hun sier den er veldig bra :)

Jeg har sprinkelseng til Magnus, og skal ha det til babyen også.. Magnus har riktig nok stortsett sovet med oss [:)]

Kurv i stua på dagtid og sprinkelseng påsoverrommet om natten. Men håper vi kan samsove den første tiden da.

Vi har ei lita sprinkelseng ( 40x90 cm) som babyen skal ligge i den første tiden. Det gjorde og storebror. Og det funka kjempe greitt. La han over i stor sprinkelseng når han var rundt 5 mnd. På dagen tror jeg at babyen kommer til å ligge i lekegrind, tar ikke sjangsen på å ha han i vugga med tanke på om storebror går bort å pirker på han ... Ligger ute i vogn når det ikke er for kalt da [:D]

Vi har Babydan Tarok seng. Den er i bruk til yngste nå, men han får stor seng når babyen kommer og må ta over den[:)] . Jeg pleier surre et helseteppe i en pølse og ha over hodet i starten, for da blir det mindre og tryggere for babyen[:)]. Har også erfaring med at det er best med hel vegg på kortsidene på sprinkelsenga, for ellers kan den fort bli mer vinglete etterhvert som babyen begynner stå i senga. 

Sambo sin familie har en vugge som går i arv, så står det navnet på alle de som har brukt den og årstall. Den brukte vi sist i noen få mnd. Etter det gikk vi over til sprinkelseng[:)]

For å skille dag og natt er vuggen/sengen kun til natt og vognen til dag. Å det funket veldig bra, min sønn på 16 mnd sover fremdeles i vognen om dagen.

Jeg har desverre bare erfaring med sykt barn! gikk og bar på henne halve natten pga magetrøbbel de første 4-5 mnd og håper vi slipper d denne gangen.
Vi hadde sprinkelseng til henne på natten og på dagen sov hun i vognen!
Vet ikke helt hva vi gjør denne gangen. Kunne tenkt meg en kurv/vugge, men ønsker ikke å betale dyre dommer for en. Ser litt på nettet om d dukker opp noe billig brukt[:)] Vi får se...

er kjempeusikker.... har en gutt her som blir 2,5 når babyen blir født. tenker da at det kanskje er rett rundt hjørnet å skifte til storguttseng (om ikke det blir før nestemann kommer)...så jeg har litt lyst på sånn vuggesak til å henge i taket jeg på soverommet... daniel nekta å ligge i sprinkelseng kjempelenge, så jeg stresser ikke med dette. kjøper sikkert ikke no før babyen er i hus [:D]

Kan bare si hvordan det var med Emma, og hun sov med oss de 4 første ukene, likte ikke sengen sin i det heletatt.. vi hadde vugge til hun med hun likte ikke den heller..  så plutselig etter 4 uker så godtok hun sengen sin...
vi kommer til å gjøre det sånn denne gang og.. hvis ikke babyen liker sengen..

Hadde en liten kurv/seng som har gått i arv i familien til sambo før vi gikk over til sprinkleseng med Nikolai. Denne gangen blir det sprinkleseng med engang, tror jeg [:)] Nikolai har alt fått ny "storegutt-seng" slik at det ikke skal bli noe problem at babyen tar over sengen hans [;)]

Er det noen som vet om en seng som er mindre enn 100 cm lang? Og da snakker jeg UTVENDIGE mål!

vi går rett på sprikel seng, men ammer om natten så kommer til å ha h*n oppi sengen min de første mnd.

Skal ha sprinkelseng med drykid ammemadrass oppi. Ellers kan du sette bagen fra vogna oppi, det gjorde vi sist.

Natalie sov i sprinkelseng fra første natt (og dag) hjemme etter fødselen, så bruker samme sprinkelseng denne gangen også. Hadde ikke vogge eller kurv sist gang, så tror ikke det blir til at vi kjøper nå heller. Det hendte hun lå å sov i vogn bagen sin i stuen og sånn da, eller når vi var borte på besøk. Men det var kun på dagtid. Gjør det nok ganske likt som forrige gang, hvis det ikke oppstår uventede "problemer" med soving[;)]

Back
Topp