Seng til babyen

Kristine79

Glad i forumet
Har dere bestemt dere?

Er så i tvil om vi skal gå rett på sprinkelseng, eller velge noe mindre til å begynne med. Har hørt de ofte føler seg utrygge og sånn i store sprinkelsenger.

Erfaringer?

Ingen erfaring, men har bestemt seng for lenge siden. [:)][:)]

Jeg hadde sprinkel seng, men brukte barne vogna den første tiden og det funka kjempe fint.. [:)]

vi får seng av svigermor, då får vi sprinkel seng.
og den kommende oldemoren har gått til innskaffelse av to kurver (en til gubben og hans brødre og søster) og en til kusinen og fetteren til gubben.
vi er to stk i den familen som venter no.
kusinen til gubben og oss..
så hun fant ut at det var greit å gå til annskaffelse av dette.
så her blir det kurv i starten og over i sprinkel seng når barnet vokser ut av kurgen...

om du er redd for at ungen skal føle seg utrygg i den store sengen så "bygger" du inn sengen ved feks dele sengen i "to" med et teppe som ligger som en pølse rundt...

ja har erfaring[:)][:D]
med førstemann måtte vi ta baggen til vognen oppi sprinkelsengen for og vende han til sengen..men hjalp lite.
fant ut at vi skulle ta vuggen som stod i stuen på rommet og la han sove der, og det funket veldig bra[:)].
nr to kjedde det samme, så vi gikk rett over på vuggen med han og.
men helsesøster anbefalte at vi skulle skille sovingen på dag og natt, så det ble til at de sov i vuggen i stuen på dagtid og så bærte vi inn vuggen på soverommet når de ble lagt for natten....akkurat som om de begge forstod at da var det natt, så med 3 mann gjør vi det samme, har aldri hatt noe problem med nattesøvnen hos noen av de, så håper det fungerer like godt på 3 mann[:)]

Hadde vugge til nummer en men den sov han dårlig i fordi han ville ha litt plass. Byttet til seng da han var 6 uker og han sov mye bedre fra første sekund. Går derfor rett på seng nå[:)]

Har vært på babyshop i dag og sett på seng. Jeg skal nemlig IKKE ha hvit seng som alle andre, men svart eller mørk grå[:D]

Erfaring er at Anders gikk svært fort over i sin sprinkelseng, men han var også en stor og lang gutt, den første tiden brukte vi vugge da. Håper Emma ikke er fult så stort og kan kose seg i vugga lenger [:D]

Vi har alt vært på ikea og kjøpt seng og stellebord i samma serien... Og er super fornøyd...

Håper bare lille baby vil sove isenga si... Vis ikke skal vi oxo kjøpe en kurv/vugge etter hvert

Jeg skal ha kurv fra begynnelsen av, og så gå over til sprinkelseng. Dette har også de 2 andre gjort, og det har fungert kjempe bra. [:D]

vi skal ha sprinkelseng!

Men svigermor pratet om en liten seng som hadde gått i arv i familien der, så hvis de får lokalisert denne tenkte jeg det hadde vært litt hyggelig å bruke denne i begynnelsen[:)]

Då me fekk førstemann fekk me tips frå helsesøstera at det kunne vera lurt å skilja mellom sovestad på dagtid og om natta. Så våre har sove i vogge i stova (eller vogn ute) på dagtid og i sprinkelseng om natta.

Theodor sov i sprinkelsenga si fra dag 1, gikk kjempefint det[:)] sover fortsatt i den senga, men skal få juniorseng før knøttet kommer[:)]

Har sprinkelseng, men guttungen bruker den enda. Kommer nok til å la babyen samsove med meg frem til vi kan flytte inn i det nye huset. Bor i leilighet nå så har ikke så god plass. Eventuelt bruke vognbagen i starten. Om babyen syns sprinkelsenga blir for stor kan du "lage" den mindre ved å legge tepper og puter rundt så det føles trangere..

Tror det blir sprinkelseng her og. Er Ikea sin grei eller? Den går det vel an å ta av siden på så man kan sette den helt inntil senga vår har jeg forstått.....

Skal ha Bugaboo, så er vel mulig å ha baby oppi bagdelen og om det blir krise i sprinkelsenga [:)]

vugge i stua, og kurv på soverommet. Blir sikkert mest samsoving den aller første tiden. Storebror skal ha sprinkelsengen en stund til, så får vi se om vi kjøper en til, eller om han skal over i annen type seng. 

Har verken sett på barnevogn, sete eller seng. Hehehhe. Men vet at tantebarnet har brukt sprinkelseng mer eller mindre hele tiden (Virker sånn i hodet mitt), så kanskje det er en lur investering. Hmmm... Finner ut av det=)

Kommer nok til å ligge i vugge en stund [:)] Storesøster har grindsenga nå, og den skal hun få ha til lillebror ikke passer i vugga enda [:)]

Vi skal ha kurv i stuen og skyveseng på soverommet,
Men regner med at vi samsover de første månedene uansett [:)]

Vi hadde sprinkelseng til Ida fra dag 1 og det gikk kjempe fint, så vi kommer til å bruke den nå også. 

Vi skal ha vogge i stova på dagtid, og sprinkelseng på natta. Satser på at det går bra, ellers får vi finne på alternativ underveis [:)]

Back
Topp