seng til baby

teddy

Flørter med forumet
når babyen sover i sovepose har man forsatt laken i sengen?
bør man kjøpe seng som man kan dra ut å vokse i eller en vanelig sprinkel seng?

Vi gikk for Stokke sin som kan bygges ut. Det er smak å behag :)

Last edited:
Bør ikke ha tisselaken rett under laken (blir for tett, se LUB sine nettsider). Men under overmadrass.
Jeg sier bare hva jeg har gjort og hva som har fungert for meg :)

Ja det forstår jeg, men på et slikt forum er det da viktig at noen sier ifra om det gis råd som f.eks. øker risikoen for krybbedød. Til trådstarter: Her er den beste kilden til info om hvordan babyens sovested bør være: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/sorg-for-gode-pusteforhold/
Jeg siktet forøvrig til bruk av tisselaken fra barnet mitt sov i egen seng på eget rom å da var ho over et år...... Men bra du informerer. Jeg hadde aldri lagt henne på et rom alene fra fødsel uansett :)

Jeg siktet forøvrig til bruk av tisselaken fra barnet mitt sov i egen seng på eget rom å da var ho over et år...... Men bra du informerer. Jeg hadde aldri lagt henne på et rom alene fra fødsel uansett :)
Ok, da er det jo ganske irrelevant å svare, TS spurte jo om råd til baby, og er tydelig nybakt mor eller har ikke født enda.

Men har man laken under sovepose?
Ja jeg er første gangs mor å har ikke født enda
Tar i mot alle gode råd

Men har man laken under sovepose?
Ja jeg er første gangs mor å har ikke født enda
Tar i mot alle gode råd
Ja, hygenisk å alltid ha noe som dekker over madrassen, og babyens hode rører jo madrassen. Gjerne også overmadrass/madrassbeskytter som kan vaskes under lakenet. Vil du ha tisselaken for å beskytte selve madrassen så bør det være under en overmadrass/tykk madrassbeskytter.

Jeg hadde vanlig sprinkelseng til første, men hun nektet å sove i den. Så ble samsoving.
Med andre kjøpte vi sprinkelseng med hjul så vi kan vugge han i søvn, og han elsker den!
Har denne: https://www.jollyroom.no/barneromme...1lMSSI_lKvZ6oLxPz1uWfkVuLbmM8EgRoCyKoQAvD_BwE
Den burde jo være lang nok til han er 1 år, men ser de har med hjul som er 120cm, så må nok kjøpe en sånn når denne blir for liten. Men anbefaler virkelig seng med hjul!

Back
Topp