Seng til baby

M-40229578

Flørter med forumet
Hvor sover deres barn på natten?
Min sover i bedside crib, men lurer på hva vi skal kjøpe til han skal over på eget rom etterhvert.
Er det verdt å kjøpe sprinkelseng for en periode eller kan man gå over på juniorseng med engang?
Tenker å ha han i bedside criben så lenge som mulig.
 
Vi byttet til gulvseng ved 6 mnd alder og har vært veldig fornøyde med det.

Jeg ville nok enten brukt sprinkelseng eller gulvseng på små barn. Det kan bli langt å falle om de faller over senghesten og ned på gulvet fra en juniorseng.

Vi kjøpte en sånn på finn som vi kappet beina av og malte. Ble veldig bra, og barnet kommer seg ut og inn av sengen selv. (Rommet er selvfølgelig da også helt barnesikret.)

 
Brukte Sundvik sprinkelseng fra Ikea fra nyfødt. Når barna ble store nok tok jeg bare av ene siden på sprinkelsenga og satte på sengehest. Kan brukes ganske lenge, eldste brukte den til hen var over 3 år:)
 
Vi gjorde også som nkrstn her sier med sprinkelseng som vi etterhvert tok av den ene siden på og erstattet med sengehest. Brukte bedside crib til barnet var ca 6 mndr og deretter sprinkelsenga med «vanlig funksjon» fram til det begynte å bli fare for at barnet kunne klatre ut. Da satte vi på sengehest og har fremdeles denne løsningen når barnet nå straks er tre år. Skal få juniorseng nå, både fordi sprinkelsenga begynner å bli litt kort, men mest fordi det har kommet en lillebror som skal overta sprinkelsenga :)
 
Her gikk vi fra bedside til reiseseng (!) etter 9 mnd, da han begynte å dra seg opp og kaste seg bakover. Han slo seg nesten helseløs på treplankene i sprinkelsenga, helt forferdelig. Etter reiseseng tipper jeg vi går rett over i gulvseng ca rundt 1,5-2år, har det til storesøster og er superfornøyd med den :)

Får selge den sprinkelsenga…
 
Brukt sprinkelseng til mine. Hadde den typen hvor fronten kunne tas av. Kjøpte ikke ny seng før de var 3 år. De selges billig på Finn, mange gis bort gratis også. Sånn sett kun madrassen som må kjøpes.
 
Minstemor (10 uker) sover i bedside crib (eller med meg). Minste storesøster er straks 2 år og sover i sprinkelseng. Planen er å la hun på straks 2 få vanlig seng når minste vokser ut av bedsiden. (Da får hun sove i sprinkelsengen).

Mine eldre unger har sovet i sprinkelseng til de var ca 2,5 år.
 
Back
Topp