Seng og madrass fra Ikea?

jente 92

Elsker forumet
Vi holder på å skal flytte og pusse opp det nye soverommet vårt til uka :-). Vi skal også kjøpe nye møbler til soverommet. Men lurer på om noen av dere har prøvd Ikea sine senger og madrasser? :anyone

Vi har tenkt på FJELL sengen, og sultan rammemadrass. Senga er kjempe fin, og madrassen ser jo fantastisk ut :) Da tenkte jeg også overmadrass av samme type :)

Trur dere dette er noe å gå for? Noen erfaringer? xsmile9xsmile3xsmile3xsmile3

fjell-seng-med-skuffer__0159239_PE315677_S4.JPG

sultan-stamnes-rammemadrass__0118737_PE274772_S4.JPG

Ingen erfaring med akkurat den, men har både seng og madrasser fra ikea. Er kjempefornøyd fortsatt, senga og madrassene er snart ti år gamle

Har selv seng og madrass fra Ikea. Har ikke noe å si på det. Synes det er genialt med skuffer under sengen og å slippe å støvsuge under der ;) har også dobbeltdyne som er både vinter og sommer dyne, tar bare av et lag om sommeren, på den måten er det også lett å få den i vaskemaskinen hvis det skulle bli behov for det ;)

Her kunne vi ikke ha for den ble for kort for mannen. .madrasser fra ikea er 10 cm kortere enn madrasser i standard størrelse fra Norge.

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Har sultan madrass til meg selv og er veldig fornøyd. Har sprinkelsengmadrass derfra også. Sprinkelsengene derfra et gode. Min dobbeltseng er litt knirkete og ikke så robust - men altså det sier seg selv ut i fra prisen. Det er dessuten en type som er veldig spinkel ift andre senger de har der.

Har sultan madrass til meg selv og er veldig fornøyd. Har sprinkelsengmadrass derfra også. Sprinkelsengene derfra et gode. Min dobbeltseng er litt knirkete og ikke så robust - men altså det sier seg selv ut i fra prisen. Det er dessuten en type som er veldig spinkel ift andre senger de har der.

Er det denne sengen du har? Syntes denne seg ganske robust ut hvertfall :-)

Er det denne sengen du har? Syntes denne seg ganske robust ut hvertfall :-)
Nei. De har den ikke lenger, men kan kanskje sammenlignes med hemnes-sengene de har. Din ser mer robust ut da den er "hel" nederst. Men altså når man går i møbelbutikker så ser man jo forskjell på dyre senger og ikea. Men jeg synes de holder i massevis :) Madrassene er ikke noe å si på ihvertfall, kommet bra ut i tester også.de har madrass-guide også for kroppsvekt og "hardhet".

Jeg har aldri hatt noe annet enn ikea-seng som voksen, og har ikke noe galt å si om det. Når det gjelder valg av madrass er jo dette helt individuelt, så det blir vanskelig å anbefale noen. Du må bare dra på varehuset og prøveligge mange ganger:)

Hei, jeg jobba på sengeavd på IKEA før og kan veldig godt anbefale sengene og madrassene der ( ligger selv på en just nå, da lille bebis fant ut han ville kosesove lenge i dag (hurra), men til poenget) En rammemadrass vil passe perfekt oppi en seng slik som Fjell, MEN ville nok anbefalt en vanlig springfjærmadrass av praktiske grunner, rammemadrassen har jo bæring i seg, en treramme som følger hele undersia av madrassen, tenk deg du skal bytte laken, si du har en sammenhengende 160 madrass blir dette blytungt å løfte på, og to 90 madrasser vil det være litt kronglete å komme til med laken på midten.
Det som også er superviktig er å spørre om hjelp til å finne den rette madrassen for dere, man trenger riktig støtte til ryggen og det kan de ansatte sjekke. Ryggraden skal gå så rett som mulig. Tenk også materialer, om du blir fort varm ville jeg f.eks ungått skum/minneskum og heller gått for naturmaterialer eller lateks. Noe som også er bra er de 90 dagene man har på seg til å finne ut om det er riktig madrass for deg. :) ps: husk midtbalk til senga. Lykke til. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har Birkeland senga fra IKEA, den er svin tung og stor:p Fornøyd med utseendet på senga(selvfølgelig), men desverre så begynte den å knirke etter kort tid. Og madrassen ble altfor fort nedliggi, tiltross for overmadrass.
Så jeg er ikke sånn kjempe fornøyd :p;)

Appen vel ;)

Back
Topp