Seng, madrass, pute og dyne

Tina_81

Forelsket i forumet
Blir gal av alle valgmulighetene på disse tinga her.
Ikea har jeg hørt har svenke størrelse, slik at man ikke får kjøpt sengesett andre steder om man vil det?
Dere som har barn fra før, hvor anbefaler dere å kjøpe seng, madrass, dyne og pute?

Tar imot råd og erfaringer med stor takknemlighet :)
 
Vi kjøpte sprinkelseng og madrass på ikea. Mens dyne kjøpte vi på barnas hus. Pute begynte han ikke å bruke før rett før jul ( da var han nesten 2 ¨år ), da kjøpte jeg den på princess :)

Denne gangen gidder jeg ikke å kjøpe sprinkelseng siden storebror har den og regner med han skal over i stor seng innen babyen er ca 6 mnd. Skal heller kjøpe en kjempe søt baby kurv til babyen :) Så tar babyen over sprinkelsenga når storebror er ferdig med den.
 
så vidt eg veit, så har ikea gått over til standard str på sengene sine, som skal vere 60x120. veit ikkje kordan det er med dynene da, hadde ikkje det når eg gikk gravid sist. (truuuuur eg :P )
 
Ikea har standardmål på madrasser, men ikke dyner,puter og sengesett.

Helt greit å kjøpe madrass og seng på Ikea. Dyner og puter, samt sengesett kjøper jeg på kid, princess, sparkjøp etc..
 
Vi kjøpte seng og madrass på ikea. Standard størrelse på det 60 x 120. Dyne er kjøpt på princess.Pute trenger de vel ikke første tida, men mamma hadde kjøpt det. Overmadrassen mangler vi. Noen anbefalinger?
 
Vi kjøpte også seng og madrass på Ikea, dyner og dynetrekk på kid. Pute skal de ikke ha enda.
 
Vi kjøpte seng og madrass på Barnas Hus, 
dyne (og etterhvert pute) fra Princess, allergi-vennlig serien.. 

Og sengetøyet (putetrekk, dynetrekk og laken) er fra Kid, Princess og sånn
Pluss Laken og Tisselaken fra Jysk.
(anbefaler tisselaken med strikk på hjørnene!!! ellers er det et styr å få det til å ligge pent under lakenet - er hvertfall min erfaring:p)
 
Vi kjøpte seng på ikea - Gulliver (de som er testet tryggest i bruk) Ikea senga er iallfall i normal str 120x60. Madrassen er babydan mn de er jo helt mongo i str så vi ska kjøpe ny. Pute treng man ikke før 1 år og dyne kjøpte vi allergifri, naf godkjent :)
 
Dyner i fra princess. De har salg på dem med jevne mellomrom. Så bare til å følge med, og de er allergi vennlige.
 
I forhold til puter og dyner og madrasser ville jeg tatt en titt på Norges Astma og Allergisider =)

http://naaf.no/no/marked_og_produkt/produktguiden/Produktavtaler/

Bare å klikke seg videre på de forskjellige merkene de anbefaler. Jeg er vel og merke veldig opptatt av å få middbestandige madrasser og dyner da jeg selv har ganske heftig husstøvmiddallergi.

Og madrassene er anbefalt mange steder =)
 
Sist bestilte jeg madrass og overmadrass på nett, en slik allergivennlig antimugg og antimidd type. Bestilte dynesett til vugge, vogn og sprinkelseng på Sparkjøp, samt tisselaken. Sengesett handlet jeg på princess, og noe på barnas hus nettbutikk. Sprinkelseng kjøpte vi brukt :)
 
Vi kommer til å kjøpe seng og madrass på Ikea. Vet ikke helt hvilken seng ennå, hadde sett  meg ut en men der ikke på lager og de vet ikke når de får den inn igjen (på nærmeste ikea og i følge nettsiden).

Dyne, pute og dynetrekk osv.. kjøper vi et annet sted.. Pute trenger vi jo ikke med en gang, så drøyer nok litt med innkjøp av den..
 


Swim83 skrev:
Vi kommer til å kjøpe seng og madrass på Ikea. Vet ikke helt hvilken seng ennå, hadde sett  meg ut en men der ikke på lager og de vet ikke når de får den inn igjen (på nærmeste ikea og i følge nettsiden).

Dyne, pute og dynetrekk osv.. kjøper vi et annet sted.. Pute trenger vi jo ikke med en gang, så drøyer nok litt med innkjøp av den..

Vi har også kommet frem til å kjøpe seng på ikea tror jeg. Skal se på senger når vi skal hente barnevogna i sverige, men tipper fort at det er 1000 lapp rimeligere på ikea. Vet om flere som har senger derfra som er kjempefornøyde. Det er bare så tiltak å kjøre helt til oslo... Dyne kjøper vi mest sannsynlig på princess tenker jeg.
 
Vi har Leksvik sprinkelseng fra Ikea og er kjempe fornøyd så kjøper den til nurket også.Madrass er også Ikea men sengetøy er princess
 
Back
Topp