Seng, madrass og dyne til babyen

Missygirl

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hva har dere kjøpt, skal kjøpe, noen som har noe å anbefale her?
Skal til ikea og tenkte på den gulliver senga med madrassen som koster 500 kanskje..
Bruker dere fiberdyne eller dundyne? Str? :)

Det eneste jeg vet sikkert er at jeg skal ha en sprinkelseng hvor vi kan heve bunnen OG felle ned veggen. Jeg slet mye med rygg/bekken med de to første og det var tungt å bøye seg oppi senga for å hente de. Spesielt tungvint med hyppig amming på natta.

Lillesnuppa skal få starte i en vugge også blir det sprinkelseng etterhvert..
Dundyne fra Princess.. Jeg har allerede kjøpt, tok en sjanse på sommerdyne, selv om termin e i starten av mai og ho kan finn på å komme i april f. Eks.. Det treng jo ikke akk å være varmt på den tia her.. Men går sikkert bra!!

Det eneste jeg vet sikkert er at jeg skal ha en sprinkelseng hvor vi kan heve bunnen OG felle ned veggen. Jeg slet mye med rygg/bekken med de to første og det var tungt å bøye seg oppi senga for å hente de. Spesielt tungvint med hyppig amming på natta.

Oioioi, et søk på nettet og jeg har ombestemt meg! Sånn seng med nedfellbar sidevegg kan visstnok være farlig. Ungen kan komme i klem hvis den faller ned. Ny plan: bedside crib frem til han er stor nok til å snu seg/flytte på seg:) Vanlig sprinkelseng etter det.

Vi har kjøpt baby sleep helsemadrass og Dozy dundyne på barnas hus da det var 70% før jul. Så sparte masse på det :) vi skal ha kurv stående ved sengen første tiden for så å gå over til sprinkelsengen etter eldstemann. Den er fra IKEA tror jeg, funket kjempefint :)

Det blir bedside crib først her:). Så blir det sprinkelseng senere:)

Har seng fra storebror. Brukt tisselaken og aldri vært uhell der, Så lillebror bruker det samme :-)

Vi har fått fiberdyne i gave. Ble anbefalt det, at det var lettere å evt vaske enn dundyne. Men mulig vi finner en god dundyne for vinteren :)

Kjøpt dyne og pute på kid. Har akuratt samme til førstemann :) seng tenkte jwg å handle på IKEA. Vil ha hvit Sprinkelseng til prinsessa :)

Hva har dere kjøpt, skal kjøpe, noen som har noe å anbefale her?
Skal til ikea og tenkte på den gulliver senga med madrassen som koster 500 kanskje..
Bruker dere fiberdyne eller dundyne? Str? :)
Vi hadde akkuratt det til førstemann og veldig fornøyd. Vi bruker allergivennlig dundyne.. Brukte en stund dem minste vogndyna 80 X 60.. Før vi gikk over til 100 x 80:)

Vi kjøpte denne i går:-) Har en tynn dundyne til vinteren, hele sommer og høst blir det nok bare tepperImageUploadedByBV Forum1452877733.345094.jpg

Har bestilt sprinkelseng fra Ikea nå:gen014. Fant ut at Stuva sprinkelseng var den mest allsidige fordi bunnen kan justeres i høyden og når barnet blir eldre kan vi ta bort den ene langveggen. Det betyr kanskje at vi kan bruke den som en slags bedside crib den første tiden også? (håpe, håpe)
Men at ene veggen kan fjernes er et stort pluss hvis vi får en som er lik eldstemann. Han begynte veldig tidlig å klarte ut av sprinkelsenga og det er HØYT ned på andre sida når man er så liten. Vi måtte bytte seng til han tidlig og heller sette inn port i døråpninga. Men han lærte seg fort å klatre over den også:nailbiting:.

Back
Topp