Seng/madrass ala tempur?

bcv

Elsker forumet
Finnes det? Har en mann som sliter veldig med ryggen nå, så burde absolutt byttet ut sengen som ikke er den aller best akkurat. Tips noen?

Ja, det finnes tempur-madrasser.
Selges på helsekost-butikker, mener jeg, og noen møbelbutikker

Men finnes det noe lignende tempur, som ikke koster like mye? Er jo så dyre[8|]
Eller har noen andre gode madrasser å anbefale?

ORIGINAL: bcv

Men finnes det noe lignende tempur, som ikke koster like mye? Er jo så dyre[8|]
Eller har noen andre gode madrasser å anbefale?

Tror ikke det finnes noe lignenede, bare billigere, nei...

Jeg har også dårlig rygg, og jeg sover på den fasteste/hardeste madrassen til Ikea, og det fungerer faktisk veldig bra[:)]

Jeg ville først bedt om råd hos en kiropraktor før kjøp av Tempurmadrass.
Nakkdelen med bruke tempur er at man blir liggende i samme stilling hele natten (er best hvis man bytter stilling iløpet av natten, hvilket de fleste av oss gjør uten at vi merker det) og det i seg kan forverre ryggproblemene.
Men hvis det er det som må til for at man skal sove godt om natten, og kiropraktor anbefaler det, så er det jo bare å gå til innkjøp av en slik madrass. Kanskje bare kjøpe overmadrassen og ikke hele senga.

på helsekosten her får man låne hjem madrass og pute for å prøve! jeg hadde ikke klart meg uten,går jevnlig til naprapat i tilegg.

og det som er med tempur er jo at det former seg etter kroppen så man får en roligere og bedre søvn! ligger man og gnur og snur hele natta sover man jo ikke godt... er ikke snakk om at man ikek skifter stilling i la natten fordet..

ORIGINAL: ohBaby!

på helsekosten her får man låne hjem madrass og pute for å prøve! jeg hadde ikke klart meg uten,går jevnlig til naprapat i tilegg.

og det som er med tempur er jo at det former seg etter kroppen så man får en roligere og bedre søvn! ligger man og gnur og snur hele natta sover man jo ikke godt... er ikke snakk om at man ikek skifter stilling i la natten fordet..

Men hvis man har slik rygg som tilsier at man må ligge mye i ro om natten er jo tempur et godt alternativ. Jeg selv har bare brukt tempurputa og den var god om sommeren men om vinteren ble den steinhard - fordi jeg liker å ha det kaldt på soverrommet[:D]
Jeg vil signere lille nupp - Hestens seng er topp!

jeg vil anbefale seg svane sin aktive gel... mye bedre for ryggen en tempur etter både meg og min søster sin mening (begge har ryggproblemer og min søster har operert og er delvis avstivet) I en tempur seng så må man ligge i ro for kroppen lager et "hulrom" som passer deg, men det er da vanskeligerer å snu seg i søvne... aktiv gelen støtter veldig bra opp kroppen men hemmer ikke bevegelsene

Nei jeg jobber ikke med det, bare personlige erfaringer

enig,på vinteren må jeg noen ganger ta det i stua til tining før sengetid!!!!
ORIGINAL: Mari Høne

ORIGINAL: ohBaby!

Men hvis man har slik rygg som tilsier at man må ligge mye i ro om natten er jo tempur et godt alternativ. Jeg selv har bare brukt tempurputa og den var god om sommeren men om vinteren ble den steinhard - fordi jeg liker å ha det kaldt på soverrommet[:D]
Jeg vil signere lille nupp - Hestens seng er topp!

Back
Topp