SENESTREKK

Brud2013

Gift med forumet
Har hatt senestrekk de siste nettene...
Og det er jævlig vondt...[:(]

Noen som har noen råd om hvordan jeg skal bli kvitt det???

muskelen i foten min stramma seg plutselig mens jeg sov her en dag.. jeg skreik til og samboer vokna til og hoppa ut av senga og dro i foten min.. han strakk den så den ble helt rett, og da gikk det over.

Høres ut som leggkramper ja, det er styggvondt [:@] Enig med Nesing: Magnesiumtilskudd er å anbefale, slet selv med leggkramper, men har ikke vært plaget etter at jeg begynte å ta magnesium. Løp å kjøp [;)]

huff, senestrekk er kjempevondt! har ingen forslag til hva du kan gjøre heller!

Tror nok ikke det er legg kramper...
Jeg har hørt at det er senestrekk jeg har.
Men hvem vet...

Det eneste jeg vet er at jeg får det bak på leggen, og særlig hvis jeg har gått mye om dagen.

Jeg er mye plaget med senestrekk selv, og tar kalsium og magnesiumtilskudd etter anbefaling fra legen min. Ble bedre når jeg begynte med dette, men ble gradvis verre igjen etter noen måneder. Spesielt er ille om natten, og ble da anbefalt å ta to av tabelettene om kvelden i stedefor om morgenen som jeg gjorde. Magnesiumet taes meget raskt opp i kroppen, og da er det lurt å ta de om kvelden, derssom senestrekkeen kommer om natten. Legen min sa også at jeg kunne øke døgndosen litt, og jeg tar derfor tre kapsler i stedetfor to som er doseringen på pakken. Jeg har også måttet ta ekstra ferretinmåling(jernlager), og fått beskjed om at dette er for lavt. Skal derfor ta jerntilskudd, og dette kan også virke positivt inn på senestrekken iflg. legen min. Viss ikke dette hjalp, mente hun at jeg bør ta en hormonprøve(vet ikke hvilken), da dette også kunne forårsake senestrekken dersom det var for lavt. Ta det opp med legen din dersom ikke kalsium og magnesium hjelper. Alt for mange tror at det ikke går an å få hjelp for dette, men det er faktisk ting som virker mot dette også, heldigvis!!

Tusen takk for gode tips...

Skal virkelig prøve magnesiumtilskudd...

Må jeg til lege først da eller kan jeg bare kjøpe det?

Back
Topp