Senebetennelse

Kyv

Betatt av forumet
Hei :)

Lurer på om jeg brygger på en senebetennelse i håndleddet. Noen som har hatt det i tidligere graviditeter eller vet som det kan være farlig for babyen på noen måte? :oops: Kan vel ikkje ta noen medisiner for det nå?
 
Du kan ikke ta de vanlige medisinene ihvertfall.
Hadde noe liknende i forrige svangerskap og fikk behandling hos manuell terapeut. Husker ikke hva behandlingen het
 
Uff så kjedelig. Anbefaler å kjøpe sånn beskyttelse på hånden (husker ikke hva det heter, men man får kjøpt på apoteket). Jeg gjorde det da jeg slet med det, og det hjalp veldig. Da får hånden hvile og du husker å ikke bruke den for mye. Håper det snart blir bedre for din del også! :happy:
 
Så kjipt. Du bør kun ta ibux/el dersom legen sier at du skal (har hørt om folk som har fått det, men det skal være ganske ille før det anbefales).
Hvile/fysioterapi for å bli bra igjen? Inkl evt sykemelding og slik støtte som noen over her foreslo?
Kan aldri tenke meg at det er farlig for barnet nei :) "bare" kjipt for deg.

Ville prøvd å bli kvitt det mens du enda er gravid, du trenger begge armene til byssing og bæring etter fødsel! (anbefaler også bæresele eller elastisk sjal for å unngå nye runder). Og det er ikke optimalt mtp amming med betennelsesdempende medisiner heller, selv om det går bra.
 
Jeg har noe som kalles karpal tunnelsyndrom i håndleddet. Det kan minnes om en senebetennelse men det er rett og slett blitt for mye vann i kroppen, slik at det presser i en tunnel der nervene går fra håndleddet og ut i handa.
Handa virker som den sovner innimellom og det er vist vanlig for gravide å få i slutten av svangerskapet :)
Eneste som hjelper for meg er å holde handa vannrett og må derfor gå med håndskinne.
Det får vist over rett etter fødsel.

Mulig du har senebetennelse altså, jeg bare sier at det kan være andre ting også :)
 
Jeg har fått både karpalsyndrom og senebetennelse i høyre arm og bruker håndskinne på natten for å unngå å bøye håndleddet, og når jeg jobber for å avlaste håndleddet da jeg skriver masse på data og bruker mus
 
Back
Topp