Senebetennelse noe som bare dukker opp?

Agnete

Forumet er livet
Jeg har utover dagen i dag fått mer og mer vondt i armen min, det verker noe hinsides, og nå klarer jeg ikke å bruke armen. Egentlig lyst til å hyle i smerte. Jeg har derimot ikke gjort noe som belaster armen i dag. Men jeg strikker en del som mange andre... men ikke strikket i dag. Så kan en betennelse bygge seg opp overtiD fordi jeg f.eks har strikket for mye? Eller kommer det av høy belastning den dagen?

Det bygger seg oftest opp over tid, så det er ikke utenkelig at det skyldes strikkingen - det er en typisk betennelsesutløser. Senebetennelse er skikkelig vondt! God bedring, håper det blir bedre snart :) Anbefaler en god støttebandasje fra apoteket.

Obs - jeg vet ikke hvor mye du bruker tlf, men mye mobilbruk kan også bidra til betennelse, noe jeg vet av erfaring :rolleyes: :-p

Kjempe vondt er det! Jeg har aldri opplevd at det bare kommer plutselig. Men det kan jo ha bygget seg opp også kjenner du det ikke før nå?

Det bygger seg oftest opp over tid, så det er ikke utenkelig at det skyldes strikkingen - det er en typisk betennelsesutløser. Senebetennelse er skikkelig vondt! God bedring, håper det blir bedre snart :) Anbefaler en god støttebandasje fra apoteket.

Obs - jeg vet ikke hvor mye du bruker tlf, men mye mobilbruk kan også bidra til betennelse, noe jeg vet av erfaring :rolleyes: :p

Ligger i senga en del med den telefonen, kanskje det er begge deler da. Hatt dette mange ganger da jeg var ung, men husker ikke at det var så vondt! Bruker sånn håndleddstøtte, men føler den gjør alt vondt verre nå :o

Kjempe vondt er det! Jeg har aldri opplevd at det bare kommer plutselig. Men det kan jo ha bygget seg opp også kjenner du det ikke før nå?

Har ofte vondt i armene mine, spesielt etter jobb. Men det er jo helt fint dagen etter igjen, så har ikke tenkt noe over dette. Men nå renner tårene her, IBUx og Paracet er tatt uten virkning :-/

Har ofte vondt i armene mine, spesielt etter jobb. Men det er jo helt fint dagen etter igjen, så har ikke tenkt noe over dette. Men nå renner tårene her, IBUx og Paracet er tatt uten virkning :-/
Få deg en legetime i morgen, kan være greit å få seg litt betennelsesdempende og kansje ordentlig smertestillende :)
Jeg fikk betennelse i skuldren når gutten var 4 måneder. Helt håpløst og så syyykt vondt!

Masse god bedring!

:Heartred Masse god bedring! Tror en legetime er på sin plass. Når det er sagt hjalp faktisk skinne vel så bra som betennelsesdempende for min del.

Er ikke sikkert strikkingen har noe med senebetennelsen å gjøre. Hva slags jobb har du? Senebetennelser bygger seg opp over tid. Det som utløser senebetennelse hos noen trenger ikke gjøre det hos andre. Jeg får senebetennelse av for mye løfting av baby kombinert med for mye bruk av mus og mobil. Slo ut for fullt straks jeg var tilbake i jobb etter permisjon. Strikking går helt fint.

Huff, kan høres ut som noe som har bygget seg opp da :/

Ligger i senga en del med den telefonen, kanskje det er begge deler da. Hatt dette mange ganger da jeg var ung, men husker ikke at det var så vondt! Bruker sånn håndleddstøtte, men føler den gjør alt vondt verre nå :eek:

Uff, ikke godt. Kanskje greit med en legetime, så du kan få sjekket det skikkelig og ev. få noe for det.

Back
Topp