Senebetennelse i armen

*Meya*

Forumet er livet
Hva farsken skal til for at det går over?

Har gått sånn i over ett år... Skal til legen i dag igjen, for akkurat nå er det en såpass ille periode at jeg har problemer selv med å kle på meg...

Ett alternativ er feks aktiv sykemelding, men da skal vel masse være prøvd først?

jeg har på en måte nesten samme symptomene som senebetennelse har og jeg har hatt det nå i 1 år,har vært sykemeldt siden slutten av oktober i fjor pga det..
har vært hos spesialist,men han fant verken noe betennelse eller annet som var unormalt.. så nå havner jeg da på aap pga dette([:o][:(])..

jeg prøvde aktiv sykemelding i 2 uker,da jobba jeg 40%,men det funka ikke for meg.

Syns det er rart at legen din ikke har gjort noe med dette,feks betennelsedempende eller den kortison-sprøyta,ivertfall hvis du har gått så lenge med betennelsen.

Vet ikke om jeg fikk svart deg på det du lurte på,men [8D]

Har kun fått kurer med 30 ibux-piller, tre ganger om dagen i 10 dager liksom. Ikke noe mer enn det.

Nå har jeg jo ikke den jobben jeg hadde da dette brøt ut for tja, snart to år siden faktisk når jeg tenker etter, eller 1,5 år eller noe... Så sånnsett har jeg ikke noe monoton arbeidssituasjon, så er sikkert derfor jeg bare får ibux (sånne sterke, 600 mg eller noe), kanskje...

Gubben fikk kortisonsprøyte, og ble omtrent kvitt det helt faktisk.

Jeg har bare vært hos legen to ganger totalt med dette da, jeg går ikke så mye til legen [8D]

Fysio fikk jeg henvisning til. Sliter med senebetennelse i begge armene. Hos fysioen fikk jeg enkle øvelser jeg skulle ta 3 ganger om dagen. For min del funka de ikke så bra da.

Prøvde kortison sprøyta, men det virka omvendt hos meg da. Jeg ble verre og det så ut som jeg fikk allergisk reaksjon av den.

Eneste som har funka er rett og slett hvile.

Prøvde forresten aktiv sykemld også, men det ble hvertfall et helvete. I jobben min blir armene brukt hele tiden, både til lett og tungt så..

Nå er jeg uansett sykemeldt pga plager i svangerskapet. Så jeg får uansett hvile. Men jeg er mye bedre i armene nå, men nå er det vel nesten et helt år siden jeg faktisk ble plaga av senebetennelsen da. På tide at det begynner å gi seg! [:'(]

Masse god bedring til deg.

Kortison kan hjelpe. Det hjalp i den ene armen min, etter 3 sprøyter. (men har ikke hjulpet på den andre armen)

Voltaren eller Voltarol (eller noe lignende) er både smertestillende og betennelsesdempende. Virka ikke på meg, men kan jo hjelpe på andre.

Ellers er det vel hvile først, slik at betennelsen gir seg, for deretter å trene opp musklaturen slik at man er sterkere og dermed unngår at det kommer tilbake.

Hvis du har så store problemer at du ikke greier å kle på deg må du vel få fullstendig ro og hvile i tillegg til betennelsesdempende. Har en venn som sliter med det og han fikk sykmld og beskjed om at ikke skulle bruke armen i det hele tatt (greide ikke vaske håret, løfte en kaffekopp). Tror han var borte fra jobb i 3 mnd. Siden kom han gradvis tilbake i jobb, begynte han med opptrening osv.

Fikk Voltaren osm jeg skal prøve, er jeg ikke bedre til over helgen, skal jeg få kortison-sprøyte på mandag morgen. Fikk 10 dager sykemelding da, dvs, ut neste uke.

ORIGINAL: *Meya*

Fikk Voltaren osm jeg skal prøve, er jeg ikke bedre til over helgen, skal jeg få kortison-sprøyte på mandag morgen. Fikk 10 dager sykemelding da, dvs, ut neste uke.

God bedring... håper Voltarenen hjelper[:)]

Back
Topp