sendt mail til ALtinn og fått svar

sas

Gift med forumet
Mailet og klaget og her er svar:

Altinn har feil på sine nettsider. Beklager ulempen dette medfører for deg. Det jobbes med å løse dette.

Vi vet ikke når trafikken vil bli roligere. Vi har langåpent denne uken og stenger ikke Altinn brukerserivce før kl 2000 hver kveld denne uken. Mens nettsidene er tilgjenngelig hele døgnet.
--------------

Jeg spurte dem også hvorfor de ikke har investert i en server som takler slik pågang, men den delen har de valgt å ikke svare på.

yeeeeh[8|]

Typisk svada svar [:-]

Sikkert auto svar de har alle som sender mail å klager [:-]

Går det an å ringe å få vite oppgjøret da?

ORIGINAL: jealie28

tja si det...kan jo ringe  75 00 60 00
som er brukerservice, kanskje de vet eventuelt

Sikkert auto-svar ja.... Kjenner jeg begynner å bli litt irritert! Det var tregt i fjor og, men ikke på dette nivået [:'(]

det er jo idiotisk... er en del millioner som skal inn å sjekke... de bør jo ha oppdatert utstyr..[>:]

Jeg har snakka med de, og de sier det kan ta to min eller det kan ta hele dagen. Datafolk jobbet på spreng for å få ordnet det..
Men altså, jeg skulle vært inne der NÅ, og ikke pga skatten men pga AA-registeret!

grrr hadde de åpne sidene i natt så hadde de sluppet dette! 

ORIGINAL: Tøsa FTW

Skjønner ikke vitsen med å sende mail heller jeg da, mener dere de skal sitte der og bruke ressurser på å svare på samme mailen fra halve norge?
Dere vet jo hvorfor det er tregt.

vel, de svarte jo meg etter bare fem minutter. Og jeg spurte om NÅR de tror (av erfaring) det stilner litt..om det ikke er før i morgen for eks..Også lurte jeg jo på hvorfor de ikke hadde en server som takler slik motgang, men det svarer de ikke på. De har nok ordnet det sånn at så og så mange personer skal svare på henvendelser mens resten  driver og fikser problemet.

Nå har de oppdatert siden:
"Altinn er utilgjengelig

Altinn vil være utilgjengelig fra mandag 24. januar klokken 18.00 til tirsdag 25. januar klokken 08.00 på grunn av vedlikehold og utbedringer.

Vi beklager de ulempene nedetiden medfører."

Januar ja... Var sikker på det er mars måned jeg[8D]

ORIGINAL: *Becca*

Nå har de oppdatert siden:
"Altinn er utilgjengelig

Altinn vil være utilgjengelig fra mandag 24. januar klokken 18.00 til tirsdag 25. januar klokken 08.00 på grunn av vedlikehold og utbedringer.

Vi beklager de ulempene nedetiden medfører."

Januar ja... Var sikker på det er mars måned jeg[8D]

jeg får ikke det opp jeg..Dette får jeg opp: Altinn er utilgjengelig grunnet stor pågang

På grunn av stor pågang er Altinnr for tiden utilgjengelig. Vi kommer med ny informasjon når situasjonen endrer seg. Vi beklager ulempene dette medfører.

ORIGINAL: sas

ORIGINAL: jealie28

tja si det...kan jo ringe  75 00 60 00
som er brukerservice, kanskje de vet eventuelt

Prøvde nå, det var ikke mulig nei....
Så da får vi bare vente til serveren er oppe å går igjen da... så irriterende når man vet det er klart....

Skjønner ikke vitsen med å sende mail heller jeg da, mener dere de skal sitte der og bruke ressurser på å svare på samme mailen fra halve norge?

samme tenkte jeg...

ORIGINAL: mammatilto_

samme tenkte jeg...

og jeg har svart hvorfor

WORD!

Hvorfor bruke penger på å oppgradere serveren sin når det er 1-2 dager i året man trenger den? Jeg skjønner at det er irriterende for de som skal inn å gjøre andre ting, men skattefolk kan roe seg. Hvor viktig er det å få vite om skatten sin akkurat NÅ!? Man bør jo ha en liten formening om man får igjen eller ikke.
Jeg blir overrasket over folk som blir sjokka over å få 10 000,- i baksmell feks. Det MÅ man da ha en liten følelse på. Aner folk ikke hvor mye skatt de betaler/skulle betalt eller?!

Back
Topp