Sendt inn permisjonssøknad?

*hage*

Gift med forumet
Hvordan ligger dere an, har dere sendt inn? Begynt å tenke på det, eller ikke tenkt på det i det hele tatt? Når tenker dere å sende inn?

Jeg sendte inn forrige uke, etter at jeg hadde vært på 28ukerskontroll og fått sånn bekreftelse på termin fra legen. Siden de har 3 måneders behandlingstid, så tenkte jeg det var greit å få sendt den...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var på 28 ukerskontroll hos jordmor i går og fikk bekreftelse på termin fra henne da. Var innom NAV og hentet papirene jeg trengte etterpå, så planen er å sette meg ned i dag og skrive søknaden, og eventuelt få levert den så fort som mulig etter dette:)

Permisjonssøknad til arbeidsgiver sendte jeg inn for et par uker siden, men søknad om foreldrepenger til NAV skal jeg sende inn neste uke etter at jeg har vært hos JMog fått terminbekreftelsen.

Uff, jeg har vært treig. Har fått terminbekreftelse fra legen, så får jeg sende inn til arbeidsgiver så fort som mulig. Dette er 3. gangen, men husker ikke hvordan det var de to første gangene i forhold til jobben. Får ta en tur til kontordama i morgen og spørre pent om hjelp.

Søknaden til NAV skal sendes i begynnelsen av neste uke, har alt jeg trenger av papirer, må bare få ut fingeren.

Anbefalt søketidspunkt er ca. 7-8 uker før termin. Søknadene behandles uansett ikke før da, og det er også et poeng at inntektsopplysningene er ferske nok. Til info ;) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sendte søknaden forrige uke (uke 28). Ringte NAV og spurte om behandlingstid i Oppland og fikk vite at det pr. i dag er ca 10 uker, så da søkte jeg i tide.

Jeg er over 30 uker nå og har fremdeles ikke fått ut fingeren. Tenkte å gjøre det i morgen... Det ønskes at søknaden sendes inn senest seks uker før prrmisjonsstart.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Anbefalt søketidspunkt er ca. 7-8 uker før termin. Søknadene behandles uansett ikke før da, og det er også et poeng at inntektsopplysningene er ferske nok. Til info ;) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda, men så er det litt behandlingstid, også skal man jo ut i permisjon 3 uker før termin. Med mitt tempo tar det hvert fall en uke til før papirene er sendt.

Hvordan er det med ferie i permisjonen ? Jeg har jo 5 uker ferie i fra 2014 og 5 uker i 2015 . Skriver du noe om det i søknaden ?

Glem dette spørsmålet, jeg har fått svar :)

Last edited:
Det lurer jeg også på? Hva skriver du?

Lille spire 06.06.14 <3

Nei du skal ikke skrive noe om det i permisjonssøknaden. Ferien må du ordne med arbeidsgiver fortalte NAV meg når jeg ringte :) jeg søkte derfor til arbeidsgiver om å få den overført til 2015 og ta ferien i forlengelse av permisjonen!

Jeg har vikariat til og med 31.07.14 og har fire uker ferie.. Hm, hvordan fikses den?

NAV anbefaler på nettsidene sine å sende inn søknad om foreldrepenger 6 uker før man går ut i permisjon. Jeg sendte i tillegg en epost og hørte hvor lang behandlingstid de har her jeg bor.

Man kan utsette permisjonen med inntil 4 uker + 1 dag lovbestemt ferie. Man må da legge ved søknad om utsettelse til foreldrepengesøknaden.

Når er siste frist å søke foreldrepenger da? 3 mnd etter fødsel?

Anbefaler deg til å prøve foreldrepengechatten på nav.no :-)

Back
Topp