Sendt hjem etter igangsettelse *link*

Gollemor

Forumet er livet
VIP
http://www.adressa.no/nyheter/dokument/article1658672.ece

Den lille jenta i mammas mage ble hjerneskadet :'(
Stakkars, stakkars Tale, mammaen og pappaen!!!

Vi ble også spurt om kunne reise hjem mellom hver dose. Men med nesten halvannen time hver veg, slapp vi. Heldigvis!

Jeg fikk også stormrier. Ingen fremgang. Men jeg var da på sykehuset i det minste. Og de var kjapp med å sette på registrering av alt mulig.

Det endte i hastesnitt da guttungen begynte å få veldig lav hjerterytme, og jeg fortsatt ikke hadde mer enn 3,5 cm etter 15 timer med stormrier.

Ble skeptisk til igangsetting den gang, og det ble i grunn forsterket etter denne artikkelen.

Noen med lignende erfaringer?

Jeg sov hjemme jeg etter å ha fått modningspille.. trodde det var vanlig jeg.

Veldig synd for st.olavs, da det anses for å være ett av de beste sykehusene å føde på....

Stakkars familie :,( Forferdelig!

Uff, så trist:-(

Etter første modningspille, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte på bli på sykehuset til babyen var ute.. På Ahus..

jeg fikk modningspille man,ons og fre. sov hjemme hele uka..

siljegulli skrev:
Veldig synd for st.olavs, da det anses for å være ett av de beste sykehusene å føde på....

Stakkars familie :,( Forferdelig!

Ja, jeg har ingenting å utsette på sykehuset sånn sett. Jeg har ikke født noe annet sted, men det vil jeg ikke heller.

Hva slags medikament er det man får som normalt i drypp på sykehuset for å hjelpe på rier foressten? Det som veldig mange får under ganske normale fødsler også? 

Veldig trist denne historien :(

Ikke jeg heller. Vi er heldige og kjenner noen innenfor, men slike ting bør ikke skje uansett!!!! Dette er forhåpentligvis en av få tragiske hendelser iforbindelse med st.olavs....

Jeg skulle bli sendt hjem etter pille nr to fordi jeg fikk ikke lov av legen å sove på sykehuset. Jeg gråt meg jo til igangsettelse på dag 15 fordi jeg var lei, sliten, og hadde barnevakt der og da, men kanskje ikke dagen etterpå. Legen mente jeg skulle vente til dag 21. Dessuten var terminen ikke helt korrekt mente jeg, basert på når jeg testa etc. 

Men jeg fødte istedet, 1,5 time eller 2 timer etter tablett nr to ble satt, så jeg sov visst på sykehuset alikevell... 

lnie skrev:

Etter første modningspille, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte på bli på sykehuset til babyen var ute.. På Ahus..

Samme her, bare på Ullevål.

Jeg måtte bli på sykehuset etter første modningspille. Fikk også stormrier...

lnie skrev:

Samme her.

TonjeJenta skrev:
Hva slags medikament er det man får som normalt i drypp på sykehuset for å hjelpe på rier foressten? Det som veldig mange får under ganske normale fødsler også? 

Veldig trist denne historien :(

Syntocinon-drypp (oxytocin).

kjære vene det skulle jo ikke vært mulig!! utrolig trist sak!! ser at medikamentet som brukes for å sette i gang fødselen er det samme man bruker ved medisinsk abort, og når man har medisinsk abort (iallefall her jeg bor) så blir man jo innlagt som dag pasient når man får cytotec...merkelig at det ikke er samme prksis ved igangsettelse av fødsel på overtid!!

Jeg dro hjem etter 4 runder med modningspiller.
Vet ikke om jeg fikk det samme medikamentet som hun i artikkelen, finns det flere typer? Er det noe spesielt med dette hun fikk?

Veldig trist det de har opplevd... :(

jeg fikk ikke dra hjem i det heletatt... 
jeg ble satt igang før termin, med både kateter og modningspille... 

Strikkeguri skrev:
kjære vene det skulle jo ikke vært mulig!! utrolig trist sak!! ser at medikamentet som brukes for å sette i gang fødselen er det samme man bruker ved medisinsk abort, og når man har medisinsk abort (iallefall her jeg bor) så blir man jo innlagt som dag pasient når man får cytotec...merkelig at det ikke er samme prksis ved igangsettelse av fødsel på overtid!!

Over 8 veker skal ein innleggast ja, men det er mest på grunn av at kvinna er komt lenger i svangerskapet og dermed kjem til å ha meir smerter og blødning. Ang Cytotec-bruk ved igangsetting så lar vi folk ta småturar heim (viss dei bur nærmt) eller lar dei ta seg ein tur i nærområdet...men dei søv på avdelinga..

Back
Topp