Sender sambo på apote/butikk

SillyDilly

Forumet er livet
Beste tips mot kvalme? Nå skal alt prøves!!!!

Ingen? Lite svar på tråder her om dagen[&:]

Ingefærøl...
Tørre ting som kjeks, kan småspises på....
Frukt?

På apotket selges de en type reisesyketabletter som kan hjelpe, men de anbefales ikke. Og sier han at det er til ei gravid, får han muligens ikke kjøpe de. Gravide skal jo helst ikke ta noen medikamenter.

Grusomt å være så kvalm, holdt på å rable for meg[:o][;)]

Frisk ingefær, enten koke te på, eller tygge små biter[:)]

Tusen takk damer[:)]

Da kjøper han sea band og reisesyketabl. [:)] Håper jeg ka gå en dag å fungere

Tror folk sliter med sea band fordi de ikke klarer å bruke det skikkelig.. Følg bruksannvisningen nøye.. 

postafen ble min redning [:)]
Og det var legen min som anbefalte det, han sa det var ingen fare..

naturchips havsalt, ingefærkapsler, pommes frites[:D]

jeg prøvde seaband, ingefær,akupunktur, hyppige måltider. Akupunktur tror jeg fungerte i 2 dager, da jeg fikk 4 behandlinger på de 2 dagene, ellers ingen effekt, så lykke til!!

Jeg fikk beskjed av min lege at reisesyketab sku man ikke bruke!? Fikk afipran, funka ikke i dt hele tatt! Fikk tilslutt zofran, koster 700,- for 10 tabl [:-][&o]

Reisesyketabletten postafen. Er ikke skadelig og man kan bruke som gravid. Men man rådes om å snakke med legen først. Jeg tok en hver morgen t.o.m. uke 17 en halvtime før jeg stod opp. Ofte kastet jeg opp en gang da jeg stod opp allikevel.. men gikk ikke å var kvalm hele dagen. For da fikk jeg opp overflødig magesyre.. og det holdt seg frem til jeg la meg igjen for kvelden.

Har man hyperemesis kan afipran og andre legemidler hjelpe... men anbefaler ikke det for vanlig kvalme. Jeg fikk endel bivirkninger av det også.

ingefærkapsler og f.eks ritz kjeks.. funka her..

Prøvde:

Reisesyktabl.
Afipran.
Noen andre piller jeg ikke husker navnet på som jeg fikk av legen.
Akupunktur.
Spise ofte og lite.
Spy. ( Putta tannbørsta i halsen.... )
Ikke spise.
Bare drikke cola.
Bare suge på isbiter.
Sove hele dagen eller ligge i mørket.
Salte ting.
Tørre kjeks.

Ingenting funka spesielt bra.

Akupunktur gjorde at jeg ikke spydde på kanskje 2 dager, og var kun mellomkvalm i 2-3dager.
Tok til og med akupunktur på julaften og dagen etter nyttårsaften 2007. SÅ desperat var jeg.

Det som funka:

- Ble innlagt på sykehuset i 4dager, fikk 6l væske i blodet samt kvalmestillende.
Tissa blod og var helt uttørka.
Det var i januar 2008. Etter det kom jeg meg litt på beina og ble fungerende-kvalm.

tørr kjeks på morran skal hjelpe litt...

På meg hjalp det kun litt.. Hjalp så jeg ikke var "teit-kvalm" ( når kvalmen var så sterk at den var ubehagelig, men for svak til å spy av)

Afipran funket på meg

Cola og salte kjeks evt. chisp[:D]

Back
Topp