Sender du febersykt barn i barnehagen?

Ingenting er mer viktig enn helsen til barna mine. Hadde blitt hjemme
 
Om almentilstand er god, natta har vært god og feberen er bare 38 så sender jeg barnet i barnehagen.
Hos oss kommer det egentlig mest ann på hvor høy feberen er og om natta har vært god.
Selvom bhg har regel om at barnet skal være feber fritt i 24 timer før det kommer i bhg igjen?
 
Her er det såpass sjeldent at hun har feber, så hvis hun har feber for en gangs skyld så holder vi henne hjemme ja.
 
Min har oøtrent aldri vært dårlig ved feber men jeg sender han selvsagt ikkr i bhg eller på skolen
 
Selvom bhg har regel om at barnet skal være feber fritt i 24 timer før det kommer i bhg igjen?

Ja jeg syns ikke mitt barn er sykt om det jeg skrev er bra.
Selvom bhg har regel om at barnet skal være feber fritt i 24 timer før det kommer i bhg igjen?

Jepp, uten problem. Selv om det kalles feber etter 37 grader, anser ikke jeg barnet mitt sykt. Er det hoste, mye snørr og du ser at formen er dårlig så holder jeg barnet hjemme. Barnet mitt er tre år gammelt og er svært godt språkutviklet, så når jeg spør henne om hun er dårlig form, så får jeg et svar jeg stoler på.
 
Ja jeg syns ikke mitt barn er sykt om det jeg skrev er bra.


Jepp, uten problem. Selv om det kalles feber etter 37 grader, anser ikke jeg barnet mitt sykt. Er det hoste, mye snørr og du ser at formen er dårlig så holder jeg barnet hjemme. Barnet mitt er tre år gammelt og er svært godt språkutviklet, så når jeg spør henne om hun er dårlig form, så får jeg et svar jeg stoler på.
Så om hun har 38.1 men god allmenntilstand så sender du henne i bhg?
 
Så om hun har 38.1 men god allmenntilstand så sender du henne i bhg?

Ja :) Jeg mener ikke dette er galt. Jeg bruker kun febernedsettende om almentilstanden er veldig dårlig og ved høy feber. (39,5+) Heldigvis for oss så er dattra vår sjelden syk. Hun har kanskje 15 dager borte fra bhg iløpet av to år, der 9 av de hadde hun øye-katarr.
 
Om almentilstand er god, natta har vært god og feberen er bare 38 så sender jeg barnet i barnehagen.
Hos oss kommer det egentlig mest ann på hvor høy feberen er og om natta har vært god.
Men om tempen er "bare" 38 om morran så kan den fort stige til 39 iløpet av formiddagen...da er det ikke noe særlig å leke ute uansett hvor god allmentilstanden er. For ikke å snakke om at barnet er smittsomt for de andre barna i barnehagen...
 
Selvom bhg har regel om at barnet skal være feber fritt i 24 timer før det kommer i bhg igjen?
Den regelen er faktisk ikke lengre. Barnet kan være i Bhg med feber så lenge allmentilstand er bra. Noen barn har også høyere normal temperatur enn andre.
 
Ja jeg syns ikke mitt barn er sykt om det jeg skrev er bra.


Jepp, uten problem. Selv om det kalles feber etter 37 grader, anser ikke jeg barnet mitt sykt. Er det hoste, mye snørr og du ser at formen er dårlig så holder jeg barnet hjemme. Barnet mitt er tre år gammelt og er svært godt språkutviklet, så når jeg spør henne om hun er dårlig form, så får jeg et svar jeg stoler på.
Men de har jo den regel for å beskytte de andre barna og ansatte mot smitte. Så selvom du ikke syns barne ditt er sykt nok for å være hjemme, kan barnet smitte andre.
 
Men om tempen er "bare" 38 om morran så kan den fort stige til 39 iløpet av formiddagen...da er det ikke noe særlig å leke ute uansett hvor god allmentilstanden er. For ikke å snakke om at barnet er smittsomt for de andre barna i barnehagen...

Som jeg sa i et annet innlegg her, datteren min en veeeeldig sjeldent syk. Om feberen stiger til 39 iløpet av formiddagen, hva gjør egentlig det? Om barnehagens ansatte syns barnet er for dårlig form til å være der, så ringer de. Det betyr ikke smittefare bare pga en anelse "feber". Om mann skal tenke slik så må barnet bare være hjemme i sterile omgivelser. Det er min mening.
 
Ja :) Jeg mener ikke dette er galt. Jeg bruker kun febernedsettende om almentilstanden er veldig dårlig og ved høy feber. (39,5+) Heldigvis for oss så er dattra vår sjelden syk. Hun har kanskje 15 dager borte fra bhg iløpet av to år, der 9 av de hadde hun øye-katarr.
Så du sender henne i bhg med feber, men holder henne hjemme pga øyekatarr?

Det jeg har hørt er at bhg har gått bort ifra at de må være hjemme med øyekatarr. Derfor jeg lurer. :)
 
Tja.. Sønnen vår ligger tett opp mot 38 til vanlig, og blir ikke særlig preget av ferie. Så ser for meg han sikkert har vært i bhg/skole med ferie uten at vi har vist d (altså rett over 38).. Vi måler jo ikke før han virker syk!
Men sender såklart ikke barnet hvis jeg vet det har feber eller allmenntilstanden ikke er bra
 
Men de har jo den regel for å beskytte de andre barna og ansatte mot smitte. Så selvom du ikke syns barne ditt er sykt nok for å være hjemme, kan barnet smitte andre.

Det betyr ikke smittefare bare pga en anelse "feber". Om mann skal tenke slik så må barnet bare være hjemme i sterile omgivelser. Det er min mening.
 
Så du sender henne i bhg med feber, men holder henne hjemme pga øyekatarr?

Det jeg har hørt er at bhg har gått bort ifra at de må være hjemme med øyekatarr. Derfor jeg lurer. :)
De kan være i Bhg når de er begynt på behandling ;)
 
Så du sender henne i bhg med feber, men holder henne hjemme pga øyekatarr?

Det jeg har hørt er at bhg har gått bort ifra at de må være hjemme med øyekatarr. Derfor jeg lurer. :)

Alle barnehager er vel ikke like? Barnehagen "min" har det slik - om barnet har øye katarr må det bli hjemme til behandling er begynt. (Datteren min trengte sterk behandling og slet med å bli kvitt dette) Er barnet i dårlig form, ser de ansatte det ann. Hvis barnet holder på å får tenner og er i "dårlig form" og noen ganger får feber, ser de ansatte det ann.
 
Som jeg sa i et annet innlegg her, datteren min en veeeeldig sjeldent syk. Om feberen stiger til 39 iløpet av formiddagen, hva gjør egentlig det? Om barnehagens ansatte syns barnet er for dårlig form til å være der, så ringer de. Det betyr ikke smittefare bare pga en anelse "feber". Om mann skal tenke slik så må barnet bare være hjemme i sterile omgivelser. Det er min mening.
Mitt barn er også veldig sjeldent syk, desto større grunn til å holde henne hjemme når hun først er syk, synes jeg da. ;)

Nå holder jeg også mitt barn hjemme om hun hoster, nyser og snørrer overalt, for å forhindre at hun hoster og nyser utover maten til alle de andre barna ved bordet. Håper og tror at de andre foreldrene i BHG gjør det samme, siden hun er så sjeldent syk.
 
Ja :) Jeg mener ikke dette er galt. Jeg bruker kun febernedsettende om almentilstanden er veldig dårlig og ved høy feber. (39,5+) Heldigvis for oss så er dattra vår sjelden syk. Hun har kanskje 15 dager borte fra bhg iløpet av to år, der 9 av de hadde hun øye-katarr.
Du mener kanskje ikke det men det i bhg synes ok det er galt. Over 38 så skal barnet være hjemmr
 
Back
Topp